dc.contributor.advisor | Καλεσοπούλου, Δέσποινα | |
dc.contributor.author | Σακκά, Ελένη | |
dc.date.accessioned | 2024-02-20T10:36:53Z | |
dc.date.available | 2024-02-20T10:36:53Z | |
dc.date.issued | 2024-02-15 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5916 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5752 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία προκειμένου να διερευνήσει την αξιοποίηση της εικαστικής αγωγής από τα ελληνικά μουσεία και τα θετικά αποτελέσματα αυτής στα παιδιά με ΔΑΦ, χρησιμοποίησε την ποιοτική μεθοδολογία. Συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν 6 εκπαιδευτικοί του ειδικού σχολείου Εργαστήριο Eιδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Αγίου Νικολάου Λασιθίου και 7 μουσειοπαιδαγωγοί των μουσείων Ιστορικό Μουσείο Ηρακλείου, Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Ηρακλείου, Λαογραφικό Μουσείο Νεάπολης, Μουσείο Λυχνοστάτης Χερσονήσου. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη. Διαπιστώθηκε ότι οι συμμετέχοντες στην έρευνα κατανοούν το συμπεριληπτικό ρόλο του σύγχρονου μουσείου και την αξία της αξιοποίησης των τεχνών στην συμπερίληψη και συμμετοχή μαθητών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Η εικαστική τέχνη χρησιμοποιείται περισσότερο από τις υπόλοιπες τέχνες και αναγνωρίζονται τα θετικά της οφέλη. Ωστόσο, τα ενταξιακά προγράμματα εκπαίδευσης δεν είναι εξειδικευμένα και προσαρμόζονται κάθε φορά, ενώ υπάρχουν μια σειρά από δυσκολίες και εμπόδια στην αξιοποίηση της εικαστικής τέχνης όπως η ανυπαρξία κατάλληλου χώρου, η ελλιπής επιμόρφωση και στελέχωση, η ανεπαρκής αξιοποίηση της τεχνολογίας κ.α. | el |
dc.format.extent | 130 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.subject | Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες | el |
dc.subject | Special educational needs | el |
dc.title | Η θεραπευτική επίδραση της εικαστικής και μουσειακής αγωγής σε μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) | el |
dc.title.alternative | The therapeutic effect of museum and art education on students with Autism Spectrum Disorder (ASD) | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Φώτη, Παρασκευή | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | This thesis, in order to investigate the use of art education by Greek museums and its positive effects on children with ASD, used the qualitative methodology. Participators in this research were 6 teachers of the special school Special Vocational Education Laboratory of Agios Nikolaos Lasithi and 7 museum educators of the museums Historical Museum of Heraklion, Museum of Natural History of Heraklion, Folklore Museum of Neapolis, Museum of the Lighthouse of Hersonissos. The semi-structured interview was used as a data collection tool. It was found that research participants understand the inclusive role of the modern museum and the value of utilizing the arts in the inclusion and participation of students on the autism spectrum. Painting art is used more than the rest of the arts and the participants recognize its positive benefits to children with ASD. However, the inclusion educational programs are not specialized and are adapted each time, while there are a number of difficulties and obstacles in the utilization of painting art in the museums, such as the non-existence of a suitable space, insufficient training and staffing, insufficient utilization of technology, etc. | el |