Show simple item record

Η θεραπευτική επίδραση της εικαστικής και μουσειακής αγωγής σε μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)

dc.contributor.advisorΚαλεσοπούλου, Δέσποινα
dc.contributor.authorΣακκά, Ελένη
dc.date.accessioned2024-02-20T10:36:53Z
dc.date.available2024-02-20T10:36:53Z
dc.date.issued2024-02-15
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5916
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5752
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία προκειμένου να διερευνήσει την αξιοποίηση της εικαστικής αγωγής από τα ελληνικά μουσεία και τα θετικά αποτελέσματα αυτής στα παιδιά με ΔΑΦ, χρησιμοποίησε την ποιοτική μεθοδολογία. Συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν 6 εκπαιδευτικοί του ειδικού σχολείου Εργαστήριο Eιδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Αγίου Νικολάου Λασιθίου και 7 μουσειοπαιδαγωγοί των μουσείων Ιστορικό Μουσείο Ηρακλείου, Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Ηρακλείου, Λαογραφικό Μουσείο Νεάπολης, Μουσείο Λυχνοστάτης Χερσονήσου. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ημιδομημένη συνέντευξη. Διαπιστώθηκε ότι οι συμμετέχοντες στην έρευνα κατανοούν το συμπεριληπτικό ρόλο του σύγχρονου μουσείου και την αξία της αξιοποίησης των τεχνών στην συμπερίληψη και συμμετοχή μαθητών που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού. Η εικαστική τέχνη χρησιμοποιείται περισσότερο από τις υπόλοιπες τέχνες και αναγνωρίζονται τα θετικά της οφέλη. Ωστόσο, τα ενταξιακά προγράμματα εκπαίδευσης δεν είναι εξειδικευμένα και προσαρμόζονται κάθε φορά, ενώ υπάρχουν μια σειρά από δυσκολίες και εμπόδια στην αξιοποίηση της εικαστικής τέχνης όπως η ανυπαρξία κατάλληλου χώρου, η ελλιπής επιμόρφωση και στελέχωση, η ανεπαρκής αξιοποίηση της τεχνολογίας κ.α.el
dc.format.extent130el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.subjectΕιδικές εκπαιδευτικές ανάγκεςel
dc.subjectSpecial educational needsel
dc.titleΗ θεραπευτική επίδραση της εικαστικής και μουσειακής αγωγής σε μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)el
dc.title.alternativeThe therapeutic effect of museum and art education on students with Autism Spectrum Disorder (ASD)el
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΦώτη, Παρασκευή
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedThis thesis, in order to investigate the use of art education by Greek museums and its positive effects on children with ASD, used the qualitative methodology. Participators in this research were 6 teachers of the special school Special Vocational Education Laboratory of Agios Nikolaos Lasithi and 7 museum educators of the museums Historical Museum of Heraklion, Museum of Natural History of Heraklion, Folklore Museum of Neapolis, Museum of the Lighthouse of Hersonissos. The semi-structured interview was used as a data collection tool. It was found that research participants understand the inclusive role of the modern museum and the value of utilizing the arts in the inclusion and participation of students on the autism spectrum. Painting art is used more than the rest of the arts and the participants recognize its positive benefits to children with ASD. However, the inclusion educational programs are not specialized and are adapted each time, while there are a number of difficulties and obstacles in the utilization of painting art in the museums, such as the non-existence of a suitable space, insufficient training and staffing, insufficient utilization of technology, etc.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές