Show simple item record

Το μουσείο ως εναλλακτικός τρόπος μάθησης στην προσχολική ηλικία: υιοθετώντας και συνδημιουργώντας στο μουσείο της κοινότητάς μας

dc.contributor.advisorΚαλεσοπούλου, Δέσποινα
dc.contributor.authorΠέτρου, Ελευθερία
dc.date.accessioned2024-02-23T10:00:36Z
dc.date.available2024-02-23T10:00:36Z
dc.date.issued2024-02-22
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5942
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5778
dc.description.abstractΠερίληψη Ο βασικός στόχος της προσχολικής ηλικίας είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών σε ένα πολυσύνθετο μαθησιακό περιβάλλον ξεφεύγοντας από τα όρια της τάξης. Η συνερ-γασία μεταξύ εκπαιδευτικών και παιδιών δημιουργεί αλληλεπίδραση, κοινωνική εξέλιξη και συναισθηματική ανάπτυξη. Η χρήση της τεχνολογίας και γενικότερα των ψηφιακών εργαλείων τροποποιεί την εκπαιδευτική διαδικασία και εμπλέκει τα παιδιά σε σύνθετη μάθηση αξιοποιώντας τους πολυγραμματισμούς. Σκοπός: Ο σκοπός της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας είναι να διερευνήσει πώς μπορεί να γίνει η εκπαίδευση πολυτροπική καλλιεργώντας τη συνεργασία, τη συνέργεια και τη συνδημιουργία. Να γίνει κατανοητό ότι το μουσείο, με βάση τη συγκεκριμένη έ-ρευνα αποτελεί εναλλακτικό τρόπο εκπαίδευσης και τα παιδιά να εξελιχθούν σε διάφο-ρους τομείς καθώς και να παρατηρηθεί αν απέκτησαν νέες γνώσεις και εμπειρίες, δηλα-δή αν προέκυψε βελτίωση στην εκπαιδευτική διαδικασία με την παρουσίαση και τη συν-δημιουργία στο μουσείο. Μέθοδος: Για την επίτευξη του σκοπού αξιοποιήθηκε η μέθοδος της έρευνας δράσης σε μια τάξη νηπίων τριών ετών, στο πλαίσιο της οποίας υλοποιήθηκε εκπαιδευτική παρέμ-βαση που περιλαμβάνει την αξιοποίηση ενός τοπικού μουσείου όπου συλλέχθηκαν δε-δομένα ποικιλοτρόπως με κλείδες παρατήρησης, ερωτηματολόγια, το ημερολόγιο της ερευνήτριας, προκειμένου να απαντηθούν τα ερευνητικά ερωτήματα που είχαν τεθεί. Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα που προέκυψαν με βάση την ανάλυση των δεδομένων δείχνουν ότι η εκπαίδευση πήρε άλλη διάσταση, καθώς με τρόπο παιγνιώδη, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την πολυτροπικότητα, τη χρήση πολλαπλών μέσων εκπαίδευσης, χρησιμοποιήθηκε η τεχνολογία, ο πηλός, το βίντεο και ενισχύθηκε η έννοια της προσφο-ράς, πέρα από τα όρια της τάξης. Οι δράσεις αυτές εφόσον είχαν ανταπόκριση προσέφε-ραν βελτίωση στο εκπαιδευτικό έργο. Συμπεράσματα: Ολοκληρώνοντας παρατηρήθηκε ότι τα παιδιά απέκτησαν έντονο το αί-σθημα της συνεργασίας και της προσφοράς και έδειξαν να έχουν θετική εικόνα για τα ψηφιακά μέσα και το ψηφιακό μουσείο αλλά και για το φυσικό μουσείο. Λέξεις κλειδιά: Μουσείο, δράση, συνδημιουργία, ψηφιακό μουσείο, προσχολική η-λικίαel
dc.format.extent85el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΜουσείοel
dc.titleΤο μουσείο ως εναλλακτικός τρόπος μάθησης στην προσχολική ηλικία: υιοθετώντας και συνδημιουργώντας στο μουσείο της κοινότητάς μαςel
dc.title.alternativeThe museum as an alternative way of learning in preschool age: Embracing and co-creating the museum of our communityel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΚαλεσοπούλου, Δέσποινα
dc.contributor.committeeΚώτη, Φωτεινή- Αικατερίνη
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedAbstract The main goal of preschool age is the all-round development of children in a complex learning environment, beyond the boundaries of the classroom. The collaboration between teachers and children creates interaction, social development and emotional development. The use of technology and digital tools in general modifies the educational process and involves children in complex learning through the use of multiliteracies. Purpose: The purpose of this thesis is to explore how education can become multimodal by fos-tering collaboration, synergy and co-creation. To understand that the museum, based on this research, is an alternative way of education and children can develop in different areas and to observe whether they gained new knowledge and experiences, that is, whether there was an improvement in the educational process with the presentation and co-creation in the museum. Results: The results obtained based on the data analysis show that education took on another dimension as, in a playful way, the children came into contact with multimodality, the use of multiple educational media, the use of technology, clay, video and the concept of giving, beyond the boundaries of the classroom, was reinforced. These activities, based on children’s respons-es, offered an improvement in the educational work. Conclusions: In conclusion, it was observed that the children acquired a strong sense of collabo-ration and contribution and showed a positive image of digital media and the digital museum as well as the museum in physical form. Keywords: Museum, action, co-creation, digital museum, preschool ageel


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές