dc.contributor.advisor | Meintasi, Athanasia | |
dc.contributor.author | Σταυρουλάκης, Κωνσταντίνος | |
dc.date.accessioned | 2024-02-23T10:27:24Z | |
dc.date.available | 2024-02-23T10:27:24Z | |
dc.date.issued | 2024-02-15 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5948 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5784 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία αναφέρεται στο φάσμα του αυτισμού ως υποκατηγορία των «Διάχυτων
Αναπτυξιακών Διαταραχών», πώς αυτό επηρεάζει αρνητικά την ανάπτυξη ενός ατόμου και με
ποιους τρόπους μπορούμε να βοηθήσουμε να βελτιωθούν κάποιες πτυχές της καθημερινότητας
αυτών των ατόμων. Το υλικό της εργασίας συλλέχθηκε από βιβλιογραφικές πηγές και από το
διαδίκτυο.
Τα γνωρίσματα του αυτισμού αφορούν σε διαταραχές κοινωνικής αλληλεπίδρασης,
διαταραχές στην επικοινωνία, λεκτική και μη λεκτική, ενώ εντοπίζονται και επαναληπτικά
στερεότυπα συμπεριφοράς. Η λεπτή κινητικότητα των παιδιών και ο τρόπος που εξελίσσεται
είναι εξαιρετικά σημαντική καθώς χρησιμοποιείται κάθε φορά που το άτομο θέλει να
αυτοεξυπηρετηθεί και η οποία συντελεί στην τόνωση της αυτοεκτίμησης του παιδιού.
Εντοπίζονται όμως δυσκολίες στη λεπτή κινητικότητα παιδιών που βρίσκονται στο φάσμα του
αυτισμού όπως στο συντονισμό μικρών μυϊκών ομάδων που βρίσκονται στην παλάμη και στα
δάχτυλα.
Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι η παρουσίαση κάποιων δραστηριοτήτων με
παιγνιώδη μορφή, ώστε να εφαρμοστούν ως πρόταση σε μαθητές που βρίσκονται στο φάσμα
του αυτισμού με στόχο τη βελτίωση της λεπτής τους κινητικότητας. Για τις δραστηριότητες αυτές
θα δοθούν ιδέες κυρίως μέσω της Μοντεσοριανής μεθόδου.
Η σημασία της ενασχόλησης με δραστηριότητες πάνω στη λεπτή κινητικότητα των
παιδιών με αυτισμό είναι ιδιαιτέρως κρίσιμη. Προτείνονται τρόποι και διαδικασίες που οι
εκπαιδευτικοί και οι φροντιστές μπορούν να εφαρμόσουν, ώστε να δημιουργηθεί ένα πιο
σταθερό περιβάλλον για την ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων των συγκεκριμένων παιδιών. | el |
dc.format.extent | 43 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές | el |
dc.title | Αυτισμός και λεπτή κινητικότητα: Δραστηριότητες για την ενίσχυση της λεπτής κινητικότητας σε παιδιά με αυτισμό στο δημοτικό σχολείο | el |
dc.title.alternative | Autism and fine motor skills: Activities to enhance fine motor skills in children with autism in elementary school | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Κωσταντή, Ουρανία | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | This paper deals with the autism spectrum as a subset of the « Pervasive Developmental Disorder»
, how it negatively affects the development of a person and how we can help to improve some
aspects of the daily life of autistic people. The material for this paper was collected from literature
sources and from the internet.
The features of autism include social interaction disorders, impaired communication, both
verbal and non-verbal, and repetitive stereotyped behaviour. Children's fine motor skills and the
way they develop is extremely important as it is used whenever the person wants to help him-
self/herself and which helps to boost the child's self-esteem. However, difficulties are found in the
fine motor skills of children on the autism spectrum, such as the coordination of small muscle
groups in the palm and fingers.
The purpose of this project is to present some activities in a playful form, so that they can
be applied as a suggestion to students on the auditory spectrum in order to improve their fine
motor skills. Ideas for these activities will be given mainly through the Montessori method.
The importance of engaging in fine motor activities for children with autism is particularly critical.
Ways and procedures are suggested that teachers and caregivers can implement in order to create
a more stable environment for the development of the motor skills of these children. | el |