dc.contributor.advisor | Moundridou, Maria | |
dc.contributor.author | Νταβαρίνου, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2024-02-28T09:46:55Z | |
dc.date.available | 2024-02-28T09:46:55Z | |
dc.date.issued | 2024-02-15 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/5962 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5798 | |
dc.description.abstract | Η εποχή της αναγκαστικής τηλεκπαίδευσης επέφερε αρκετές αλλαγές παγκοσμίως σε όλα τα πλαίσια και στάδια της ζωής ενός ανθρώπου. Μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές ήταν στον τομέα της εκπαίδευσης όπου χρειάστηκε να αντιμετωπιστεί άμεσα το ζήτημα, ώστε να μην κλονιστεί η εκπαίδευση σε μεγαλύτερο βαθμό. Στην παρούσα διπλωματική εργασία διεκπεραιώθηκε μία μελέτη, με στόχο να διερευνήσει την επιρροή και την επίδραση που είχε η περίοδος της αναγκαστικής τηλεκπαίδευσης, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων στην προσχολική εκπαίδευση. Επιπλέον, διερευνήθηκε η στάση των παιδαγωγών απέναντι στα ψηφιακά εργαλεία τόσο στην περίοδο πριν την αναγκαστική τηλεκπαίδευση, όσο και μετά την περίοδο αυτή, καθώς και τα ψηφιακά εργαλεία που επιλέγουν και η χρήση που κάνουν στην εκπαιδευτική τους πράξη. Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε στις χώρες Ελλάδα, Κύπρο, Γερμανία και Σουηδία.
Η μέθοδος με την οποία διεξάχθηκε η έρευνα ήταν με τον διαμοιρασμό ερωτηματολογίων σε ηλεκτρονική μορφή και η ανάλυση των δεδομένων έγινε μέσω του στατιστικού προγράμματος SPSSSPSS. Επιπροσθέτως, διαμορφώθηκαν διαγράμματα για την ανάλυση και τον σχολιασμό των αποτελεσμάτων της έρευνας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προέκυψαν, σε όλες τις χώρες, υπήρξε σημαντική αύξηση της χρήσης ψηφιακών εργαλείων την περίοδο μετά την αναγκαστική τηλεκπαίδευση, τόσο κατά την οργάνωση των προγραμμάτων, όσο και κατά την υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου. Σημαντική αλλαγή στα δεδομένα παρατηρείται στην Ελλάδα, όπου τα ψηφιακά εργαλεία χρησιμοποιούνταν σπάνια πριν από την έναρξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά πλέον έχουν ενσωματωθεί σε σημαντικό βαθμό.
Μέσα από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι, τα ψηφιακά εργαλεία χρησιμοποιούνται σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης και τα παιδιά δείχνουν μεγάλο θαυμασμό και ενδιαφέρον για τη χρήση ψηφιακών εργαλείων στα εκπαιδευτικά τους προγράμματα. Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν ενεργά στη μάθηση και στο παιχνίδι, γι' αυτό και συχνά επιλέγουν διαδραστικούς πίνακες και συσκευές tablet. Οι συνάδελφοι διαδραματίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των ψηφιακών εργαλείων στην προσχολική εκπαίδευση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι ίδιοι υποστηρίζουν την ιδέα και ενισχύουν την κατάλληλη χρήση των ψηφιακών εργαλείων στην εκπαιδευτική πράξη. Συμπερασματικά, λοιπόν προκύπτει ότι είχε σημαντικό αντίκτυπο η αναγκαστική τηλεκπαίδευση στην μετέπειτα αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων στην εκπαίδευση της προσχολικής ηλικίας, καθώς παρουσιάζεται σημαντική αύξηση στην χρήση και ενσωμάτωσή τους στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. | el |
dc.format.extent | 106 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Προσχολική εκπαίδευση | el |
dc.title | Η επίδραση της έκτακτης ανάγκης για εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις μελ-λοντικές πρακτικές αξιοποίησης των ψηφιακών τεχνολογιών από τους εκ-παιδευτικούς: Έρευνα σε Ελλάδα, Κύπρο, Γερμανία και Σουηδία | el |
dc.title.alternative | The impact of the distance learning emergency on teachers' future digital technology use practices: A research in Greece, Cyprus, Germany and Sweden | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Καραμηνάς, Ιγνάτιος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | The era of compulsory tele
education has brought about several changes worldwide in all
contexts and stages of a person's life. One of the biggest changes was in the field of education
where it had to be addressed immediately so that education would not be shaken to a greater
extent. In this thesis, a study was conducted to investigate the influence and impact of the period
of forced tele education combined with the use of digital tools in early childhood education. In
addition, the attitude of educators to wards digital tools both in the period before and after the
period of forced tele education was investigated, as well as the digital tools they choose and the
use they make of them in their educational practice. This research was completed in Greece,
Cypru s, Germany and Sweden.
The method by which the survey was conducted was by distributing questionnaires in
electronic form and the data analysis was done through the statistical program SPSS. In addition,
diagrams were formulated for the analysis and commentary of the survey resu lts. According to
the results obtained in all countries, there was a significant increase in the use of digital tools in
the period after compulsory tele education, both in the organization of programmes and in the
implementation of educational work. A sig nificant change in the data is observed in Greece,
where digital tools were rarely used before the start of distance education, but have now been
integrated to a significant extent.
Digital tools are used in all areas of education and children show great admiration and
interest in using digital tools in their educational projects. Children have the opportunity to
actively participate in learning and play, which is why they often choos e interactive whiteboards
and tablet devices. Colleagues also play an important role in the development of digital tools in
early childhood education. This is because they themselves support the idea and reinforce the
appropriate use of digital tools in ed ucational practice. In conclusion, therefore, it can be
concluded that forced tele education has had a significant impact on the subsequent use of digital
tools in early childhood education, as there is a significant increase in the use and integration of
digital tools in the curriculum. | el |