Καθοδική προστασία σε πλοία με την επιβολή εξωτερικής τάσης (σύστημα ICCP)
Impressed current cathodic protection (ICCP) systems for the anti-corrosion protection of ships
Λέξεις-κλειδιά
Διάβρωση πλοίων ; Καθοδική προστασία ; Πειραματική μοντελοποίηση ; Υπολογιστική μοντελοποίηση ; Σύστημα ICCPΠερίληψη
Η παρούσα Διπλωματική Εργασία επικεντρώνεται στην αναζήτηση αποτελεσματικών λύσεων για την αντιμετώπιση της διάβρωσης στα πλοία, και εστιάζει στη μέθοδο καθοδικής προστασίας που εφαρμόζει επιβαλλόμενο ρεύμα ή τάση από εξωτερική πηγή, και είναι γνωστή ως σύστημα ICCP (Impressed Current Cathodic Protection).
Η εργασία εξετάζει εκτενώς το φαινόμενο της διάβρωσης, των βασικών αρχών της καθοδικής προστασίας και της λειτουργίας του συστήματος ICCP στα πλοία. Στη συνέχεια της εργασίας, δίνεται έμφαση στην ανάλυση των αρχών που εξασφαλίζουν την αποτελεσματική λειτουργία του συστήματος ICCP, καθώς και στις σύγχρονες μεθοδολογίες που εφαρμόζονται κατά τον σχεδιασμό του.
Τέλος, πραγματοποιείται μια ανασκόπηση μελέτης, όπου συγκρίνονται τα αποτελέσματα που προκύπτουν από τις δύο μεθοδολογίες σχεδίασης (υπολογιστικής και πειραματικής μοντελοποίησης). Αυτή η σύγκριση θα συνεισφέρει στην κατανόηση των δυνατοτήτων και των περιορισμών κάθε μεθοδολογίας, προσφέροντας παράλληλα προοπτικές για περαιτέρω βελτιώσεις και έρευνα στον τομέα της προστασίας των πλοίων από τη διάβρωση με το σύστημα ICCP.
Περίληψη
This Diploma Thesis focuses on the research about effective anti-corrosion solutions for ships, and especially on the most modern method of cathodic protection that uses current or voltage imposition from an external source, also known as ICCP (Impressed Current Cathodic Protection) system.
The work includes an extensive examination of the phenomenon of corrosion, the basic principles of cathodic protection and the operation of the ICCP system on ships. In this thesis, emphasis is placed on the analysis of the principles that concerns the effective operation of the ICCP system, as well as the methodologies applied for its design.
Finally, a review study is carried out, where the results obtained from the two design methodologies (computational and experimental modeling) are compared. This comparison will contribute to the understanding of the strengths and limitations of each methodology, while offering perspectives for possible improvements and further research in the field of ship corrosion protection by the ICCP system.