Εμφάνιση απλής εγγραφής

Το ψηφιακό παιχνίδι Scratch ως εκπαιδευτικό εργαλείο για τη διδασκαλία της αρχιτεκτονικής του ηλεκτρονικού υπολογιστή στο δημοτικό

dc.contributor.advisorTroussas, Christos
dc.contributor.authorΚουρλός, Ιωάννης
dc.date.accessioned2024-03-10T09:08:22Z
dc.date.available2024-03-10T09:08:22Z
dc.date.issued2024-02-21
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6014
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5850
dc.description.abstractΒρισκόμαστε στον 21ο αιώνα και τα παιδιά που γεννήθηκαν σε αυτό τον αιώνα μεγαλώνουν χρησιμοποιώντας νέες τεχνολογίες από πολύ μικρά. Τα παιδιά από μικρή ηλικία αλληλοεπιδρούν και χειρίζονται tablet, κινητές συσκευές σε πρώτη φάση και λάπτοπ ή υπολογιστές στην συνέχεια με αρκετή ευκολία. Παρόλο που τα παιδιά έχουν εξοικείωση στην χρήση αυτών των συσκευών, οι μαθητές δεν αναγνωρίζουν όλες τις συσκευές ενός υπολογιστικού συστήματος ούτε μπορούν να αντιληφθούν τις συνδέσεις μεταξύ τους. Ο τρόπος διδασκαλίας του μαθήματος της αρχιτεκτονικής υπολογιστών είναι αναχρονιστικός και δεν συμβάλλει στη δημιουργία μαθησιακών κινήτρων για τους μαθητές. Τα παιδιά θεωρούν τις κινητές συσκευές, τα tablet και τους υπολογιστές ως ένα μέσο το οποίο τους προσφέρει χαρά και διασκέδαση μέσω των αμέτρητων επιλογών παιχνιδιών που διαθέτουν. Αυτή την ανάγκη για παιχνίδι και διασκέδαση πρέπει εμείς ως εκπαιδευτικοί να εκμεταλλευτούμε και να δείξουμε στους μαθητές πως με την χρήση υπολογιστών μπορούν να πετύχουν πολλά πράγματα και να αναπτύξουν δεξιότητες που θα τους είναι χρήσιμες στο μέλλον. Η ανάπτυξη δεξιοτήτων με την χρήση υπολογιστών είναι απαραίτητη για τους πολίτες του 21ου αιώνα. Στην παρούσα εργασία αξιοποιούμε δύο εκπαιδευτικά παιχνίδια που δημιουργήσαμε στην ψηφιακή πλατφόρμα scratch για την διδασκαλία της αρχιτεκτονικής ενός υπολογιστή. Η δημιουργία κινήτρων μάθησης στους μαθητές δημοτικού μέσω των παιχνιδιών είναι κάτι που προσπαθούμε να πετύχουμε με τις συγκεκριμένες δραστηριότητες.el
dc.format.extent55el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνώνel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΗλεκτρονική μάθησηel
dc.subjectΑρχιτεκτονική υπολογιστήel
dc.subjectΠαιχνίδιαel
dc.subjectScratchel
dc.titleΤο ψηφιακό παιχνίδι Scratch ως εκπαιδευτικό εργαλείο για τη διδασκαλία της αρχιτεκτονικής του ηλεκτρονικού υπολογιστή στο δημοτικόel
dc.title.alternativeThe digital game Scratch as an educational tool for teaching computer architecture in primary schoolel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΚρούσκα, Ακριβή
dc.contributor.committeeΤσολακίδης, Αναστάσιος
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστώνel
dc.contributor.masterΨηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξηel
dc.description.abstracttranslatedWe are in the 21st century and children born in this century are growing up using new technologies from a very young age. From an early age, children interact and operate tablets, mobile devices in the first phase and laptops or computers afterwards with enough ease. Although children are familiar with using these devices, students do not recognise all the devices in a computer system nor can they perceive the connections between them. The way computer architecture course is taught is anachronistic and does not contribute to the creation of learning motivation for students. Children consider mobile devices, tablets and computers as a means of providing them with joy and fun through the countless game options available to them. This need for play and fun must be taken advantage of by us as educators and show students that with the use of computers they can achieve many things and develop skills that will be useful to them in the future. Developing computer skills is essential for 21st century citizens. In this paper we utilize two educational games that we created on the scratch digital platform to teach computer architecture. Motivating primary school students to learn through games is something we are trying to achieve with these activities.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές