Διοίκηση έργων πληροφορικής στον Ε-ΕΦΚΑ και στη δημόσια διοίκηση
Project management of IT projects in the public administration and in the Electronic Unified Social Security Agency
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Πρέκα, Ευαγγελία
Ημερομηνία
2024-02-28Επιβλέπων
Κομισόπουλος, ΦαίδωνΛέξεις-κλειδιά
Μεθοδολογία διαχείρισης έργων ; Διαχείριση έργου ; Διαχείριση έργων πληροφορικής ; Δημόσιος τομέας ; Ηλεκτρονική διακυβέρνηση ; Ψηφιακή στρατηγική ; e-ΕΦΚΑΠερίληψη
Οι δημόσιοι οργανισμοί σε παγκόσμιο επίπεδο έχουν συνειδητοποιήσει την ολοένα αυξανόμενη αναγκαιότητα της προσαρμογής τους στα σύγχρονα δεδομένα. Απαιτείται διαρκής παρακολούθηση των εξελίξεων και ενίσχυση της δυνατότητας προσαρμογής στις αλλαγές ώστε να αυξάνεται η αποτελεσματικότητα και να είναι δυνατή η επίτευξη των στρατηγικών στόχων των οργανισμών. Η
διαρκής βελτίωση και η επιμονή στην καινοτομία βοηθούν στην ανάπτυξη ενός ευέλικτου και αποτελεσματικού δημόσιου τομέα.
Παρ' όλες τις δυσκολίες που ενδέχεται να αντιμετωπίσει, η εφαρμογή Project Management μεθόδων, μπορεί και πρέπει να αποτελέσει ένα αποτελεσματικό εργαλείο για τη βελτίωση της διαχείρισης των έργων Πληροφορικής στο Ελληνικό Δημόσιο. Ίσως οι δύο έννοιες δεν είναι τόσο ασύμβατες όσο φαίνεται αρχικά, αρκεί να υπάρξει η δέουσα προσπάθεια και δέσμευση για την
εφαρμογή αυτών των καλών πρακτικών που βασίζονται σε διεθνή πρότυπα. Σε αυτή τη διπλωματική εργασία, αντικείμενο θα αποτελέσει η μελέτη της εφαρμογής μεθόδων Διοίκησης Έργων Πληροφορικής στη Δημόσια Διοίκηση γενικά και ειδικά στον Ηλεκτρονικό Ενιαίο Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης ( e-ΕΦΚΑ ). Ο εκσυγχρονισμός του ασφαλιστικού συστήματος και η ενοποίηση των ταμείων ήταν απαραίτητη, για την απλούστευση των διαδικασιών και την εξοικονόμηση πόρων. Με την αποτελεσματική
λειτουργία ενός ενιαίου φορέα κοινωνικής ασφάλισης, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα σύστημα που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες όλων των πολιτών. Ο ΕΦΚΑ που ξεκίνησε τη λειτουργία του την 1η Ιανουαρίου 2017 , προέκυψε από τη συνένωση διαφορετικών κύριων και αργότερα και επικουρικών ασφαλιστικών ταμείων. Στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι η αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης στον ΕΦΚΑ και τη Δημόσια Διοίκηση γενικότερα, των κυριότερων μεθόδων και εργαλείων Διοίκησης Έργων, η επισήμανση των πλεονεκτημάτων , αλλά και δυσκολιών που προκύπτουν από την υλοποίηση έργων στον ευρύτερο Δημόσιο τομέα, ο εντοπισμός των παραγόντων εκείνων που μπορούν να συμβάλλουν στη βελτίωσή της καθώς και η παρουσίαση έργων σε εξέλιξη.
Περίληψη
Public organizations worldwide have realized the ever-increasing necessity of their adaptation to modern data. It is necessary to constantly monitor developments and strengthen the ability to adapt to changes in order to increase efficiency and be able to achieve the strategic goals of organizations. Continuous improvement and persistence in innovation help develop a flexible and efficient public sector. Despite all the difficulties it may face, the application of Project Management methods can and should be an effective tool for improving the management of IT projects in the Greek State. Perhaps the two concepts are not as incompatible as it first appears, as long as there is due effort and commitment to implement these good practices based on international standards.
In this thesis, the subject will be the study of the application of IT Project Management methods in the Public Administration in general and specifically in the Electronic Unified Social Security Agency (e-EFKA). The modernization of the insurance system and the unification of the funds was necessary, to simplify procedures and save resources. With the effective operation of a single social security agency, we can create a system that will serve the needs of all citizens. EFKA, which started its operation on January 1, 2017, resulted from the merger of different main and later also auxiliary insurance funds. The aim of the thesis is to describe the current situation in EFKA and the Public Administration in general, the main methods and tools of Project Management, to highlight the advantages, but also difficulties arising from the implementation of projects in the wider Public sector, to identify those factors that can contribute to its improvement as the presentation of projects in progress.