Αξιολόγηση εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Εναλλακτικό μοντέλο αξιολόγησης με τη χρήση των νέων τεχνολογιών
Evaluating primary and secondary teachers: An alternative assessment model using new technologies
Keywords
Αξιοκρατία ; Ν. 4823/21 ; Ισότητα ; Εκπαιδευτικοί ; Αξιολόγηση ; Μοντέλα αξιολόγησηςAbstract
Η δυσαρέσκεια των εκπαιδευτικών σχετικά με την αξιολόγηση όπως αποτυπώνεται στο ν. 4823/21, αποτελεί συχνά «μήλον της έριδος» μεταξύ των ίδιων και του κεντρικού συντονισμού. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι αφενός η αποτύπωση του
προβληματισμού τους σχετικά με το νέο νόμο για την αξιολόγηση στην εκπαίδευση και αφετέρου η ανάδειξη ενός μοντέλου αξιολόγησης όπου θα συμμετέχουν στην αξιολογική διαδικασία όλοι οι εμπλεκόμενοι, προάγοντας κατά αυτόν τον τρόπο την
ισότητα και την αξιοκρατία και υποδαυλίζοντας ταυτόχρονα αναχρονιστικές μεθόδους ιεραρχικού ελέγχου της ποιότητας της απόδοσης.
Abstract
Teachers’ dissatisfaction with evaluation as reflected in Law No. 4823/2021, is often a “bone of contention” between teachers and central coordination. The aim of this research is, on the one hand, to capture their concerns about the new law on evaluation
in education and, on the other hand, to highlight a model of evaluation where all stakeholders participate in the evaluation process, promoting equality and meritocracy while at the same time undermining anachronistic methods of hierarchical quality control of performance.