dc.contributor.advisor | Halidias, Nikolaos | |
dc.contributor.author | Θεοφιλάτου, Αγγελική | |
dc.date.accessioned | 2024-03-21T13:37:59Z | |
dc.date.available | 2024-03-21T13:37:59Z | |
dc.date.issued | 2024-02-15 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6137 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-5973 | |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζεται η εξελικτική πορεία της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης κάνοντας αναφορά στην εποχή της ιδρυματοποίησης και του αποκλεισμού, της ομαλοποίησης, της ενσωμάτωσης, της ένταξης και τέλος της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει τις δομές εκπαίδευσης στο πέρασμα των χρόνων και να αναδείξει την ανάγκη μετασχηματισμού αυτών των δομών στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής φιλοσοφίας, «ενός σχολείου για όλους» όπου η διαφορετικότητα είναι μέρος μιας πλουραλιστικής κοινωνίας στην οποία έχουμε όλοι τα ίδια δικαιώματα.
Μέθοδος: Για την διερεύνηση τους θέματος χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος της βιβλιογραφικής ανασκόπησης με τη μελέτη βιβλίων, άρθρων και πρακτικών συνεδρίων που αναφέρονται ως βιβλιογραφικές αναφορές.
Αποτελέσματα: Μέσα από την βιβλιογραφική ανασκόπηση προκύπτει η ανάγκη αλλαγής τόσο του περιεχομένου των δομών της εκπαίδευσης όσο και των προσεγγίσεων που εφαρμόζονται στο χώρο αυτό, με στόχο την παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους, την άρση των προκαταλήψεων, την αποδοχή της διαφορετικότητας και τη δημιουργία μιας κοινωνίας, κατ’ επέκταση, που επενδύει στην αυταξία του ανθρώπου.
Συμπέρασμα: Η φιλοσοφία της συμπερίληψης εδράζεται σε ένα πλαίσιο αξιών στον πυρήνα του οποίου βρίσκεται ο άνθρωπος. Ως εκ τούτου, η συμπεριληπτική εκπαίδευση έχει διττό ρόλο, εκπαιδευτικό και κοινωνικό, καθώς δίνει έμφαση στη δημιουργία συμπεριληπτικών σχολείων που με τη σειρά τους θα οδηγήσουν στη δημιουργία μιας συμπεριληπτικής κοινωνίας. | el |
dc.format.extent | 36 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Συμπερίληψη | el |
dc.subject | Διαφορετικότητα | el |
dc.subject | Ενσωμάτωση | el |
dc.subject | Ένταξη | el |
dc.subject | Ειδική αγωγή | el |
dc.title | Η ειδική εκπαίδευση στο πλαίσιο της συμπεριληπτικής φιλοσοφίας | el |
dc.title.alternative | Special education in the framework of exclusive philosophy | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Σοπίδου, Βαρβάρα | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Introduction: This thesis presents the evolutionary process of special education and edu-cation in relation to the era of institutionalization and exclusion, of normalization, of in-corporation, of integration and last of inclusion.
Purpose: The purpose of this work is to investigate the educational structures over time and to highlight the need to transform these structures in the context of an inclusive phi-losophy, ”A school for all” where diversity is part of an inclusive education.
Method: To investigate the subject, the method of bibliographic review was used, with the study of books, articles and conference proceedings referred to as bibliographic refer-ences.
Results: Through the bibliographic review, the need to change both the content of the ed-ucational structures and the approaches applied in the field with the aim of providing equal opportunities to all, removing prejudices,accepting diversity and creating a society that invests in audacity of man.
Discussion: The philosophy of inclusion is based on a framework of values at the core of which the human being is located. That means that inclusive education has a dual role,ed-ucational and social as it emphasizes the creation of inclusive schools which will lead to the creation of an inclusive society. | el |