Εφαρμογή αλγορίθμου για την προσαρμογή δυσκολίας στο παιχνίδι «Βρες τις διαφορές» με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης
Application of an algorithm to adjust difficulty in the game "Find the differences" using artificial intelligence
Λέξεις-κλειδιά
Τεχνητή νοημοσύνη ; Δέντρο απόφασης ; Δυναμική δυσκολίαΠερίληψη
Η παρούσα Διπλωματική Εργασία επικεντρώνεται στη δημιουργία ενός αλγορίθμου
Τεχνητής Νοημοσύνης για το κλασσικό παιχνίδι «Βρες τις Διαφορές». Χρησιμοποιείται ο
αλγόριθμος Δέντρο Απόφασης ή Decision Tree Classifier όπου μπορεί να αυξάνει και να μειώνει
δυναμικά τη δυσκολία του παιχνιδιού ανάλογα με τι δυνατότητες του κάθε παίχτη. Για να το
καταφέρει αυτό λαμβάνονται υπόψη οι μεταβλητές του χρόνου όπου ο χρειάστηκε ο χρήστης για
να βρει τις όλες τις διαφορές σε ένα ζεύγος εικόνων, αν έκανε κάποιο λάθος κατά την αναζήτηση
και πόσα λάθη ήταν αυτά.
Η εργασία πέρα από την ανάλυση του αλγορίθμου, αναζητάει τον ψυχαγωγικό και
εκπαιδευτικό χαρακτήρα που παρουσιάζουν τα παιχνίδια με Τεχνητή Νοημοσύνη. Εξετάζονται
πλήρως από τον σχεδιασμό μέχρι την υλοποίηση για τη δημιουργία του παιχνιδιού καθώς και οι
προκλήσεις που αντιμετωπίστηκαν καταλήγοντας πως η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει μεγάλο
αντίκτυπο στον τον τομέα της εκπαίδευσης μέσω τον παιχνιδιών.
Περίληψη
The present thesis thesis focuses on the creation of an AI algorithm for the classic game "Find
the Differences". The Decision Tree Classifier algorithm is used where it can dynamically increase
and decrease the difficulty of the game depending on the capabilities of each player. To do this it
takes into account the variables of the time it took the user to find all the differences in a pair of
images, whether they made a mistake during the search and how many mistakes these were.
In addition to the analysis of the algorithm, the paper looks for the entertaining and
educational nature of Artificial Intelligence games. It fully explores from design to implementation
to create the game as well as the challenges faced concluding that Artificial Intelligence has a great
impact on the field of education through games.