Δημιουργία εταιρικής ταυτότητας, ιστοσελίδας και προωθητικών εφαρμογών
Creation of corporate identity, website and promotional applications
Λέξεις-κλειδιά
Μόδα ; Επαναχρησιμοποίηση ; Ηθική μόδα ; Οικολογία ; ThriftingΠερίληψη
Η παρούσα πτυχιακή εργασία επικεντρώνεται στον σχεδιασμό της οπτικής ταυτότητας και της ιστοσελίδας (eshop) για μια εταιρεία thrift shop. Η αγορά της μόδας κάθε μέρα πολλαπλασιάζεται και ο καταναλωτισμός αυξάνεται. Η εταιρεία προσφέρει την μέθοδο αγοράς μεταχειρισμένων ρούχων που βοηθά στην μείωση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος αλλά και στην ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την ηθική μόδα. Η εργασία αναλύει τον ρόλο της εταιρικής ταυτότητας και πώς αλληλεπιδρά στους καταναλωτές. Στο πλαίσιο της εργασίας, αναλύονται ο ορισμός της εταιρικής ταυτότητας, ο ρόλος της στο σχεδιασμό, η
αξία του brand και άλλα απαραίτητα στοιχεία του οπτικού σχεδιασμού. Στόχος είναι να δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία βασισμένη
στις αρχές αυτές. Εκτός της εταιρικής-οπτικής ταυτότητας και της ιστοσελίδας θα δημιουργηθούν εφαρμογές όπως η διαφήμιση
και η προωθητική καμπάνια της εταιρείας στην αγορά.
Περίληψη
This project focuses on the design of the visual identity and website for a thrift shop company. The fashion market is multiplying
every day and consumerism is increasing. The company offers a method of buying second hand clothes that helps to reduce
environmental pollution but also to increase the public’s identification with ethical fashion. The company analyzes the role of corporate identity and how it interacts with consumers. In the context of the project, the definition of corporate identity, its role in design, the value of the brand and other necessary elements of visual design are analyzed. The aim
is to create a new company based on these principles. The work offers the importance of the visual identity, the website
and the corresponding applications for the thrift shop. It captures the company’s creative ways of promoting and advertising in
the market.This project focuses on the design of the visual identity and website for a thrift shop company. The fashion market is multiplying every day and consumerism is increasing. The company offers
a method of buying second hand clothes that helps to reduce environmental pollution but also to increase the public’s identification with ethical fashion. The company analyzes the role of corporate identity and how it interacts with consumers. In the context of the project, the definition of corporate identity, its role in design, the value of the brand and other necessary elements of visual design are analyzed. The aim is to create a new company based on these principles. The work offers the importance of the visual identity, the website and the corresponding applications for the thrift shop. It captures the company’s creative ways of promoting and advertising in the market.