Συγκρούσεις στο δημόσιο τομέα και ο ρόλος του ηγέτη
Conflicts in the public sector and the role of the leader
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Πάξος, Παναγιώτης
Ημερομηνία
2024-04-09Επιβλέπων
Μακρίδης, ΣάββαςΛέξεις-κλειδιά
Συγκρούσεις ; Ηγέτης ; Δημόσιος τομέας ; Ενσυναίσθηση ; Διαχείριση συγκρούσεων ; Συναισθηματική νοημοσύνηΠερίληψη
Η παρούσα εργασία στοχεύει στη διερεύνηση των συγκρούσεων που υπάρχουν στο δημόσιο τομέα και στον καθοριστικό ρόλο που έχει ο ηγέτης στην διαχείριση τέτοιων καταστάσεων. Είναι ένα συνηθισμένο φαινόμενο σε κάθε οργανισμό και γενικότερα σε όλους τους εργασιακούς χώρους. Ωστόσο, οι συγκρούσεις στον δημόσιο τομέα καταστέλλουν την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα των εργαζομένων. Στο πλαίσιο αυτό, η μελέτη μας έχει σκοπό να εντοπίσει τις αιτίες που προκαλούν τις συγκρούσεις και τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να διαχειριστούν καλύτερα τρόπο από τον εκάστοτε ηγέτη. Το θεωρητικό μέρος ολοκληρώνεται με την ανάλυση της θεωρίας της συναισθηματικής νοημοσύνης, ιδιαίτερα σημαντικής για την επίλυση συγκρούσεων. Με αυτό το σκεπτικό δομήθηκε η εργασία και πραγματοποιήθηκε η έρευνα. Διεξήχθη ποσοτική δειγματοληπτική έρευνα, με δείγμα 143 υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ όπου εργάζεται ο ερευνητής. Συντάχθηκε ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο με είκοσι τρείς ερωτήσεις που αντλήθηκαν από το θεωρητικό μέρος της εργασίας. Από την έρευνα προέκυψε ότι οι συγκρούσεις είναι συχνό φαινόμενο στον δημόσιο τομέα και
είναι επακόλουθο της κακής επικοινωνίας, της ασυμφωνίας των συμφερόντων, των διαφορετικών προσωπικοτήτων και της λάθος καθοδήγησης από τη διοίκηση. Τέλος, αναφορικά με τη διαχείριση, εξάγουμε το συμπέρασμα ότι, ο ηγέτης πρέπει να ενδιαφέρεται για την δημιουργία καλού κλίματος στον χώρο εργασίας, και με καλή επικοινωνία και ενσυναίσθηση οι συγκρούσεις θα περιοριστούν και θα αξιοποιηθούν.
Περίληψη
This work aimsto investigate the conflictsthat exist in the public sector and the decisive role that the leader has in managing such situations. It is a common phenomenon in every organization and in general in all workplaces. However, conflicts in the public
sector suppress the efficiency and productivity of workers. In this context, our study aims to identify the causes that cause conflicts and how they can be better managed by the respective leader. The theoretical part concludes with the analysis of the theory of
emotional intelligence, particularly important for conflict resolution. With this reasoning, the work was structured and the research was carried out. A quantitative sample survey was conducted, with a sample of 143 employees of the e EFKA where the researcher works. An improvised questionnaire was drawn up with twenty-three questions drawn from the theoretical part of the paper. The research found that conflicts are common in the public sector and are the result of miscommunication, conflict of interests, different personalities and misdirection by management. Finally, regarding management, we conclude that the leader must be interested in creating a good climate in the workplace, and with good communication and empathy conflicts will be limited and exploited.