dc.contributor.advisor | Φώτη, Παρασκευή | |
dc.contributor.author | Σταμάτη, Θεοδώρα | |
dc.date.accessioned | 2024-04-19T08:22:46Z | |
dc.date.available | 2024-04-19T08:22:46Z | |
dc.date.issued | 2024-02 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6538 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6374 | |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Ο ρόλος των ψηφιακών μέσων στην προσχολική αγωγή έχει σημαντικά επεκταθεί τα τελευταία χρόνια, αν και η εισαγωγή τους διαφέρει ανάλογα με τη χώρα και το εκπαιδευτικό πλαίσιο. Καίριοι παράγοντες που οδήγησαν σε αυτήν τη μετάβαση περιλαμβάνουν την αυξημένη διαθεσιμότητα τεχνολογικών συσκευών, όπως οι προσωπικοί υπολογιστές, οι ταμπλέτες και τα smartphones. Παράλληλα, η αναγνώριση των εκπαιδευτικών οφελών της ψηφιακής εκπαίδευσης έχει ενσωματωθεί στις πρώτες εκπαιδευτικές προτεραιότητες.
Σκοπός: Η παρούσα έρευνα εξετάζει την εφαρμογή των ψηφιακών μέσων στον τομέα της προσχολικής αγωγής, καθώς οι εκπαιδευτικοί τα θεωρούν ως εξαιρετικά χρήσιμα για τη διευκόλυνση της διαδικασίας εκπαίδευσης, τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τους μαθητές. Το σημαντικό αυτό εργαλείο διακρίνεται για την ευχέρεια χρήσης, χωρίς την απαίτηση εξειδικευμένων τεχνικών γνώσεων για τη διαχείριση του. Παράλληλα, τονίζεται η προσαρμοστικότητά τους στις απαιτήσεις όλων των θεμάτων, με δυνατότητα βελτίωσης και επέκτασης, ενώ οι εκπαιδευτικοί έχουν κύρια ευθύνη για τον σχεδιασμό και τη διαχείρισή τους.
Μέθοδος: Ακολουθήθηκε μια ποιοτική μεθοδολογική προσέγγιση για την έρευνα, με στόχο την εμβάθυνση στην κατανόηση διάφορων φαινομένων μέσω της συλλογής και ανάλυσης ποιοτικών δεδομένων. Αυτό περιλάμβανε τεχνικές όπως συνεντεύξεις, παρατηρήσεις και ανάλυση κειμενικών υλικών. Για την περαιτέρω διερεύνηση του θέματος, πραγματοποιήθηκε μια έρευνα δράσης από μια ομάδα ενεργών εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας. Κληθήκαν να ενσωματώσουν ψηφιακά μέσα στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με στόχο την αξιολόγηση της συμβολής τους στην προσχολική αγωγή και τη δυνατότητα βελτίωσής της σε εκπαιδευτικό επίπεδο.
Αποτελέσματα: Η χρήση ψηφιακών μέσων στην προσχολική εκπαίδευση επηρεάζει θετικά την ανάπτυξη των παιδιών, παρέχοντας ευκαιρίες για εκπαιδευτική αλληλεπίδραση. Καλές πρακτικές περιλαμβάνουν στοχοποιημένο περιεχόμενο και διαδραστικές δραστηριότητες, με ισορροπημένη χρήση και έμφαση στην κοινωνική αλληλεπίδραση. Η προσαρμογή στις ατομικές ανάγκες των παιδιών εξατομικεύει τη μάθηση, ενώ τα παιχνίδια και οι διαδραστικές εφαρμογές προάγουν τη διασκεδαστική προσέγγιση της εκπαίδευσης. Η ισορροπημένη χρήση ψηφιακών μέσων ενισχύει τη μάθηση και διασφαλίζει θετικές εκπαιδευτικές εμπειρίες. Επιπροσθέτως, επηρεάζει θετικά την κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών, προάγοντας δεξιότητες κοινωνικής αλληλεπίδρασης και ενισχύοντας τη συναισθηματική νοημοσύνη. | el |
dc.format.extent | 40 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Ψηφιακά μέσα | el |
dc.subject | Πρώιμη παιδική ηλικία | el |
dc.subject | Προσχολική αγωγή | el |
dc.subject | Τεχνολογική εκπαίδευση | el |
dc.title | Η χρήση των Ψηφιακών Μέσων από τη Διερευνητική Σκοπιά των Παιδαγωγών Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας | el |
dc.title.alternative | The use of digital media in preschool education by the exploratory perspective of early childhood educators | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Μπέλεση, Βασιλική | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Introduction: The role of digital media in early childhood education has significantly expanded in recent years, although their introduction varies by country and educational context. Key factors that have led to this transition include the increased availability of technological devices such as personal computers, tablets, and smartphones. At the same time, the recognition of the educa-tional benefits of digital education has been integrated into the first educational priorities.
Purpose: This research examines the application of digital media in the field of preschool education, as teachers consider them to be extremely useful in facilitating the education process, both for teachers and students. This important tool stands out for its ease of use, without requiring special-ized technical knowledge to manage it. At the same time, their adaptability to the requirements of all subjects is emphasized, with the possibility of improvement and expansion, while teachers have the main responsibility for their planning and management.
Method: The qualitative research approach was adopted, which focuses on understanding phe-nomena through qualitative data such as interviews, observations and text analysis. To further ex-plore the issue, action research was conducted by a group of active preschool teachers. They were asked to integrate digital media into the educational program, with the aim of evaluating their con-tribution to preschool education and the possibility of improving it at an educational level.
Results: The use of digital media in preschool education positively affects children's development, providing opportunities for educational interaction. Good practices include targeted content and interactive activities, with balanced use and emphasis on social interaction. Adapting to the indi-vidual needs of children personalizes learning, while games and interactive applications promote a fun approach to education. Balanced use of digital media enhances learning and ensures positive educational experiences. In addition, it positively affects the socio-emotional development of chil-dren, promoting social interaction skills and enhancing emotional intelligence. | el |