dc.contributor.advisor | Πιερράκος, Γεώργιος | |
dc.contributor.author | Κακαλή, Αθανασία | |
dc.date.accessioned | 2024-04-19T09:16:05Z | |
dc.date.available | 2024-04-19T09:16:05Z | |
dc.date.issued | 2024-03-27 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6540 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6376 | |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν η ανίχνευση της συμβολής της καινοτομίας στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και η ανάδειξη του τρόπου με τον οποίο η σχολική ηγεσία προσλαμβάνει την καινοτομία. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε τη σχολική χρονιά 2022-2023 σε δευτεροβάθμια σχολική μονάδα της Ανατολικής Αττικής μέσα από την εφαρμογή ενός καινοτόμου πολιτιστικού προγράμματος με στόχο την ενίσχυση της γλωσσομάθειας και της πολυγλωσσίας. Η παρούσα μελέτη περίπτωσης ανέδειξε πτυχές που συμπληρώνουν τα κενά της βιβλιογραφίας και συμβάλλουν στη νοηματοδότηση της καινοτομίας και στην προβολή της ως μοχλού διασφάλισης της ποιότητας στην εκπαίδευση και προώθησης της γλωσσομάθειας και της πολυγλωσσίας. Στην έρευνα συμμετείχαν 18 μαθητές και 2 στελέχη σχολικής ηγεσίας. Για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων επιλέχθηκε η ποιοτική μέθοδος. Ημιδομημένες συνεντεύξεις μαθητών και σχολικής ηγεσίας, ημερολόγια αναστοχασμού μαθητών, δείγματα εργασιών, πολυμεσικό υλικό και η μέθοδος της συμμετοχικής παρατήρησης αξιοποιήθηκαν για τη συγκέντρωση και τον τριγωνισμό των ποιοτικών δεδομένων. Τα ευρήματα καταδεικνύουν ότι το παρόν Κ.Π.Π. κρίθηκε επιτυχές ως προς την εκπλήρωση του αρχικού σκοπού και των επιμέρους στόχων. Ο αντίκτυπός του υπήρξε σημαντικός ως προς την προώθηση της γλωσσομάθειας και της πολυγλωσσίας. Κινητοποίησε τους μαθητές, συνέβαλε στη γνωστική ανέλιξη, στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, την κοινωνικοποίηση και τη σύνδεση με την τοπική κοινωνία. Η συμβολή του Κ.Π.Π. στην ποιότητα της εκπαίδευσης αναδείχθηκε μέσα από την οπτική μαθητών και σχολικής ηγεσίας. Η σχολική ηγεσία νοηματοδοτεί την καινοτομία ως εργαλείο βελτίωσης της ποιότητας του οργανισμού και σημαντική παράμετρο της Δ.Ο.Π. Αναγνωρίζει τη συνδρομή της στη μαθησιακή εξέλιξη και ψυχοσυναισθηματική στήριξη των μαθητών, στην ανάκτηση της εμπιστοσύνης στην εκπαίδευση και στην προετοιμασία των μαθητών για την ενήλικη ζωή και προτείνει τη στήριξη της γλωσσομάθειας και της πολυγλωσσίας ενδοσχολικά. Αναφορικά με την αλλαγή στάσεων και αντιλήψεων, το Κ.Π.Π. βοήθησε τους μαθητές να ανακτήσουν ικανοποιητικά την εμπιστοσύνη τους στη διδασκαλία της Ξ.Γ. ενδοσχολικά και τη σχολική ηγεσία να αναλάβει πρωτοβουλίες υπέρ της καινοτομίας. Εν κατακλείδι, για να κριθεί η αποτελεσματικότητα του παρόντος Κ.Π.Π. μακροπρόθεσμα, προτείνεται να εφαρμοστεί σε μεγαλύτερη κλίμακα, προκειμένου να στηρίξει τη βιώσιμη ανάπτυξη στην εκπαίδευση σύμφωνα με το μοντέλο E.F.Q.M. και να καταστήσει την ποιότητα κεντρικό άξονα της εκπαίδευσης οδηγώντας στην εξέλιξη και στην πρόοδο. | el |
dc.format.extent | 232 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | Καινοτομία | el |
dc.subject | Διασφάλιση ποιότητας | el |
dc.subject | Ποιότητα στην εκπαίδευση | el |
dc.subject | Σχολική ηγεσία | el |
dc.subject | Διοίκηση ολικής ποιότητας | el |
dc.subject | Γλωσσομάθεια | el |
dc.subject | Πολυγλωσσία | el |
dc.subject | Πολιτιστικά προγράμματα | el |
dc.title | Η συμβολή της καινοτομίας στη διασφάλιση της ποιότητας στην εκπαίδευση και η πρόσληψή της από τη σχολική ηγεσία: μία πρόταση εφαρμογής πολιτιστικού προγράμματος με έμφαση στην προώθηση της γλωσσομάθειας και της πολυγλωσσίας | el |
dc.title.alternative | The contribution of innovation to quality assurance in education and its uptake by school leadership: a proposal for the implementation of a cultural programme with an emphasis on the promotion of foreign language learning and multilingualism | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Psaromiligkos, Ioannis (Yannis) | |
dc.contributor.committee | Σαλμόν, Ιωάννης | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων | el |
dc.contributor.master | Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων | el |
dc.description.abstracttranslated | The purpose of this thesis was to detect the contribution of innovation to the quality of the provided education and to highlight the way in which school leadership perceives innovation. The research was carried out during 2022-2023 school year in a secondary school unit of Eastern Attica through the implementation of an Innovative Cultural Programme with the aim of strengthening foreign language skills and multilingualism. The present case study highlighted aspects that fill literature gaps and contribute to the meaning of innovation and its promotion as a keystone of quality assurance in education and the promotion of foreign language learning and multilingualism. 18 students and 2 school leaders participated in the survey. The qualitative method was chosen for the results extraction. Student and school leadership semi-structured interviews, student reflection journals, sample assignments, multimedia material, and the method of participant observation were utilised to gather and triangulate qualitative data. Research findings demonstrate that the current Innovative Cultural Activities Programme proved to be successful in terms of fulfilling its purpose and objectives. Its impact has been substantial in promoting foreign language learning and multilingualism. It motivated students, contributed to cognitive development, skill development, socialisation and connection with the local community. Its contribution to the quality of education was highlighted from both student and school leadership perspective. School leadership regards innovation as a tool to improve organisation’s quality and as an important aspect of T.Q.M. It recognises its contribution to student learning development and psycho-emotional support, to the recovery of confidence in education and the preparation of students for adult life and proposes foreign language learning and multilingualism support in schools. Regarding attitude and perceptions change, the current project helped students to satisfactorily regain confidence in the foreign language teaching and the school leadership to take initiatives in favor of innovation. In a nutshell, to judge the effectiveness of this innovative cultural project in the long run, it is proposed to be implemented on a larger scale so as to support sustainable evolution in education according to the E.F.Q.M. model and make quality a central axis of education leading to development and progress. | el |