Διαχείριση κοιμητηρίων στο σύγχρονο αστικό περιβάλλον στα πλαίσια της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης
Cemetery management in the modern urban environment within the e-government framework
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Πολυχρονοπούλου, Ευγενία Μαρία
Date
2024-04Advisor
Tsotsolas, NikosKeywords
Κοιμητήρια ; Διαχείριση κοιμητηρίων ; Ηλεκτρονική διακυβέρνηση ; Γραφεία τελετών ; Ψηφιακές υπηρεσίεςAbstract
Η διαχείριση των κοιμητηρίων αποτελεί ένα ύψιστης σημασίας θέμα για τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Τ.Α.) ειδικά σε ένα μεγάλο αστικό περιβάλλον όπως αυτό του λεκανοπεδίου της Αττικής. Είναι ευκατανόητο το μέγεθος των πρακτικών, κοινωνικών και πολιτισμικών επιπτώσεων μιας τέτοιας διαχείρισης από το κράτος, ιδιαίτερα την εποχή της πανδημίας του Covid – 19 και ιδίως στα πλαίσια της ενδυνάμωσης της διαφάνειας, κάτι που είναι απίστευτα αναγκαίο και επιτακτικό να επιτευχθεί στον συγκεκριμένο τομέα. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί και να αναλυθεί η άκρως αναγκαία και σαφώς εφικτή ολιστική προσέγγιση του ζητήματος, στα πλαίσια της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (ΗΔ). Ως περιπτωσιολογική μελέτη επιλέχθηκε το
Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα (ΟΠΣ), το οποίο έχει αναπτυχθεί και χρησιμοποιείται για την διαχείριση των κοιμητηρίων (Α΄, Β΄ και Γ΄) του Δήμου Αθηναίων με σκοπό να εξαχθούν, με βάση την θεωρητική και πρακτική προσέγγιση, χρήσιμα συμπεράσματα και να υποβληθούν προτεινόμενες αλλαγές και δράσεις. Στα πλαίσια αυτής της εργασίας γίνεται προσπάθεια να απαντηθούν τα ερωτήματα που σχετίζονται με την εφαρμογή της ΗΔ και πως αυτή ενσωματώνεται και επηρεάζει τον τρόπο λειτουργίας και διαχείρισης των κοιμητηρίων καθώς και τον αντίκτυπο που προβάλλει στην εξυπηρέτηση των γραφείων τελετών.
Η συγκέντρωση των δεδομένων της έρευνας διενεργήθηκε από 100 εργολάβους κηδειών κατά τους μήνες Σεπτέμβριο – Οκτώβριο του 2022, χρησιμοποιώντας ως εργαλείο συλλογής το ανώνυμο ερωτηματολόγιο. Το περιεχόμενο του ανώνυμου ερωτηματολογίου περιείχε ερωτήσεις αναφορικά με τις επιπτώσεις που έχει το σύστημα ΗΔ στη βελτιστοποίηση της διαχείρισης των κοιμητηρίων, στην διαφάνεια των διαδικασιών και στην ικανοποίηση των αναγκών των γραφείων τελετών. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, τα οποία εξάχθηκαν μέσα από την επεξεργασία των ερωτηματολογίων, τα γραφεία τελετών πιστεύουν ότι το σύστημα
ΗΔ, ενισχύει την διαφάνεια της εν γένει διαδικασίας, επιφέρει ουσιαστικές και σημαντικές αλλαγές στη διαχείριση των κοιμητηρίων και συμβάλλει στον ψηφιακό μετασχηματισμό τους. Εξίσου σημαντικό εύρημα της παρούσας εργασίας συνιστά η συμβολή της ΗΔ στην αναδιαμόρφωση των υπηρεσιών των κοιμητηρίων και στην απεμπλοκή τους από την γραφειοκρατία καθώς και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των γραφείων τελετών. Συνολικά, αναδεικνύεται η ικανοποίηση των εργολάβων κηδειών με αυτές τις αλλαγές και θεωρούν ότι οι επιδράσεις της χρήσης των ψηφιακών υπηρεσιών των κοιμητηρίων στην εξυπηρέτηση τους και στα θέματα διαχείρισης των κοιμητηρίων είναι σίγουρα θετικές.
Abstract
Cemetery management is a matter of utmost importance for Local Authorities especially in a large urban environment such as the Attica basin. The magnitude of the practical, social and cultural implications of such management by the state is surely
understandable, especially in the era of the Covid – 19 pandemic and in the context of strengthening transparency, something that is imperative to be achieved in this sector. The aim of this paper is to explore and analyze the vital and clearly feasible holistic approach to the issue within the e – government framework. The Intergraded Information System (IIS) which has been developed and is used for the management of the cemeteries (A΄, B ΄and C΄) of the Municipality of Athens was chosen as a case study, based on the theoretical and practical approach, in order to draw useful conclusions, suggest changes and propose actions.
In the context of this paper an attempt is made to answer the questions related to the implementation of e – government technologies, how they are incorporated into the cemeteries’ operation and affect the way they are operated and managed, as well as the impact they have on the provided services to funeral homes. The data collection of this survey was carried out by 100 funeral homes in the months of September – October 2022, using the anonymous questionnaire as a data collection tool. The content of the anonymous questionnaire included questions regarding the effects of the e – government system on optimizing the management of cemeteries and meeting the needs of funeral homes. According to the results of the survey, which were extracted from questionnaires data processing, funeral directors believe that the e – government system brings substantial and significant changes in cemeteries management and contributes to their digital transformation. Equally important finding of this study is the
contribution of e – government technologies in reshaping the services of cemeteries and freeing them from bureaucracy as well as providing better services to funeral homes. Overall, it turns out that funeral directors are satisfied with these changes and consider that the effects of using digital cemetery services on their operation and on cemetery management issues are definitely positive.