Παρακίνηση και κίνητρα απόδοσης στους οργανισμούς
Organizational performance motivators
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Τσέτικα, Ανδρονίκη
Ημερομηνία
2024-04-04Επιβλέπων
Σταυρουλάκης, ΔημήτριοςΛέξεις-κλειδιά
Κίνητρα ; Κίνητρα εργαζομένων ; Παρακίνηση ; Παρακίνηση εργαζομένων ; Τεχνικές παρακίνησης ; Διαχείριση ανθρώπινου δυναμικού ; Συναισθηματική νοημοσύνη ; Νευρογλωσσικός προγραμματισμόςΠερίληψη
Με την παρούσα διπλωματική εργασία προσπαθούμε να αναδείξουμε τη μεγάλη σημασία των κινήτρων στην απόδοση των εργαζομένων. Εξετάζεται ο ρόλος του ανθρώπινου δυναμικού στην απόδοση κινήτρων και δίνεται έμφαση στη σημασία τους.
Αναλύονται παράγοντες που επηρεάζουν τα εργασιακά κίνητρα και την ικανοποίηση των εργαζομένων στο εργασιακό περιβάλλον όπως η αναγνώριση, οι ευκαιρίες εξέλιξης, η εκπαίδευση κ.α. Μελετώνται θεωρητικά μοντέλα όπως η θεωρία Ιεράρχησης Αναγκών του Maslow, η θεωρία των Δύο Παραγόντων του Herzberg ή η θεωρία Στοχοθέτησης του Locke. Επίσης, διερευνώνται στρατηγικές διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού που ενισχύουν την απόδοση όπως η ανάπτυξη προγραμμάτων ανταμοιβών και αναγνώρισης.
Αναγνωρίζεται ότι διάφοροι παράγοντες του ανθρώπινου δυναμικού όπως οι δεξιότητες, οι γνώσεις και οι ικανότητες, συνδέονται στενά με τα κίνητρα απόδοσης και ότι ένα καλά δομημένο σύστημα κινήτρων μπορεί να ενθαρρύνει τους εργαζόμενους να
αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να συμβάλλουν στην καλύτερη απόδοση του οργανισμού. Αναγνωρίζεται ότι η συναισθηματική νοημοσύνη σε συνδυασμό με το νευρογλωσσικό προγραμματισμό ως παράγοντες διαχείρισης κινήτρων μπορούν να δημιουργήσουν μια πιο ευαίσθητη, ανθρωποκεντρική και εξατομικευμένη προσέγγιση στη διαχείριση των εργαζομένων και την ανάπτυξη του ίδιου του Οργανισμού. Η συντονισμένη προσέγγιση των παραπάνω παραγόντων αποτελούν το κλειδί για τη δημιουργία ενός γόνιμου περιβάλλοντος όπου οι εργαζόμενοι νιώθουν υποστηριζόμενοι και ενθαρρυμένοι να αποδώσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Η ισορροπημένη προσέγγιση μεταξύ χρηματικών ανταμοιβών όσο και ηθικών αποτελεί κλειδί για την μακροπρόθεσμη απόδοση και ανάπτυξη τόσο των εργαζομένων όσο και της επιχείρησης.
Περίληψη
In this thesis, our goal is to underscore the crusial role of motivation in employee performance. We explore the role of human resources in inspiring employees, placing emphasis on their significance. Factors influencing workplace motivation and employee satisfaction are analyzed, including recognition, advancement opportunities, training, and other aspects within the work environment. Theoretical models such as Maslow's Hierarchy of Needs, Herzberg's Two-Factor Theory and Locke's Goal-Setting Theory are studied. Furthermore, strategies for human resource management that enhance performance are explored, such as the development of reward and recognition programs. It is recognized that various factors of the human resources, such as skills, knowledge, and abilities, are closely linked to performance motivation. A wellstructured system of incentives can encourage employees to develop their skills and contribute to the organization's better performance. It is acknowledged that emotional intelligence, combined with neuro-linguistic programming, as motivational management factors, can create a more sensitive, humancentered, and personalized approach to employee management and organizational development. The cohesive approach of the above factors is the key to creating a fertile environment where employees feel supported and encouraged to perform at their best. The balanced approach between financial rewards and ethical considerations is key for long-term performance and development, both for employees and the organization.