Η επιρροή του παραρτήματος 6 MARPOL στην ναυτιλιακή διαχείριση
The impact of MARPOL annex VI in operation management in shipping
Keywords
MARPOL ; Ναυτιλιακή λειτουργική διαχείριση ; Ατμοσφαιρική ρύπανση ; Διοξείδιο του άνθρακα ; Ναυτιλιακά καύσιμα ; Ελληνική ναυτιλία ; Ενεργειακή απόδοση ; IMOAbstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά την επιρροή του παραρτήματος 6 (annex VI) της Διεθνούς Σύμβασης MARPOL, στην ναυτιλία. Το παράρτημα αυτό αφορά τους κανόνες και τις οδηγίες για την πρόληψη και την ελάττωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα πλοία. Συνεπώς, η εργασία θα εξετάσει την ατμοσφαιρική ρύπανση από την ναυτιλία και πως συντελεί στην ελάττωσή της το παράρτημα 6 της MARPOL. Το πρώτο αυτό τμήμα θα καλυφθεί από την βιβλιογραφική ανασκόπηση της διπλωματικής εργασίας με δευτερογενή δεδομένα. Στο τμήμα αυτό θα παρουσιάζονται γενικά δεδομένα της παγκόσμιας ναυτιλίας, τα οποία θα αφορούν περιβαλλοντικά προβλήματα και ανησυχίες της παγκόσμιας ναυτιλίας από τους ατμοσφαιρικούς ρύπους. Θα παρουσιαστούν παραδείγματα ναυτιλιακών εταιριών, οι οποίες έχουν εισάγει μια διαχείριση τέτοια, η οποία ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του παραρτήματος 6 της MARPOL και πως έχουν τελικά εξελιχθεί μέσω από αυτήν. Έπειτα, θα εξεταστεί το πως το συγκεκριμένο παράρτημα έχει επηρεάσει γνωστές ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες στην λειτουργία τους και τι ακριβώς γίνεται από αυτές για την τήρηση των κανόνων του. Αυτό θα πραγματοποιηθεί μέσω από την ανάλυση πρωτογενών δεδομένων, τα οποία θα αντληθούν από συγκεκριμένη μεθοδολογία δειγματοληψίας (συνεντεύξεις). Σε επόμενο στάδιο ακολουθεί η ανάλυση των πρωτογενών δεδομένων και η σύγκριση με τα πρωτογενή. Αυτό θα γίνει για να εξεταστεί αν τελικά οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρίες ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του παραρτήματος 6 ΜΑRPOL. Θα παρουσιαστούν οι αλλαγές που έχουν επιφέρει οι κανόνες στην ναυτιλιακή διαχείριση στην ελληνική ναυτιλία σε σχέση με τις πρωτοπόρες ναυτιλιακές του κόσμου του προηγούμενου τμήματος της εργασίας.
Ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα που θα προσπαθήσει να εντοπίσει η έρευνα είναι τι γνωρίζουν και πράττουν οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες για το σχέδιο του ΙΜΟ περί της ελάττωσης των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα από τα καύσιμα των πλοίων. Το σχέδιο αυτό προβλέπει ελάττωση των εκπομπών του συγκεκριμένου ρύπου κατά 40% το λιγότερο, μέχρι το 2030. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα θα προσπαθήσει να αναδείξει το κατά πόσο και πως οι ελληνικές ναυτιλιακές ανταποκρίνονται στο σχέδιο αυτό, τι ενέργειες κάνουν και τι μακροπρόθεσμα σχέδια έχουν. Ακολουθούν τα προσωπικά συμπεράσματα και η συζήτηση για τα αποτελέσματα της διπλωματικής εργασίας, κατά το τέλος της.
Abstract
This thesis focuses on the impact on shipping of the MARPOL International Convection’s annex VI. This annex encompasses rules and guidelines for the prevention and reduction of atmospheric pollution from ships. Therefore, this study will examine the atmospheric pollution from shipping and how annex VI contributes to its reduction. The first part will be covered by a literature review of the thesis using secondary data. This section will present general data on global shipping, addressing environmental issues and concerns of global shipping regarding atmospheric pollution. Examples of shipping companies that have implemented management strategies responding to the requirements of annex VI of MARPOL will be provided, along with how they have evolved through these strategies. Next, the study will explore how this specific annex has affected well-known Greek shipping companies in their operations and what measures they take to comply with its regulations. This will be accomplished through the analysis of primary data gathered through a specific sampling methodology, such as interviews. Subsequently, the analysis of primary data will be conducted, and a comparison with the secondary data will be made to examine whether Greek shipping companies ultimately comply with the requirements of annex VI of MARPOL. The changes that the regulations have brought to maritime management in Greek shipping in comparison to pioneering shipping companies worldwide will be presented.
One of the key findings that this research will attempt to identify is what Greek shipping companies know and do regarding the IMO's plan to reduce carbon dioxide emissions from ship fuels by at least 40% by 2030. Specifically, the study will seek to highlight to what extent and how Greek shipping companies respond to this plan, the actions they take, and their long-term plans. Personal conclusions and a discussion of the results of the thesis will follow at the end.