Περιβαλλοντικές επιπτώσεις ηλεκτροκίνησης σε αυτοκινητόδρομο
Environmental effect of electromobility in highway
Λέξεις-κλειδιά
Ηλεκτρικά οχήματα ; Κυκλοφοριακός φόρτος ; Μακροσκοπική προσομοίωση ; Μικροσκοπική προσομοίωση ; Περιβαλλοντικές επιπτώσεις ; Εκπομπές ρύπωνΠερίληψη
Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η διερεύνηση των
περιβαλλοντικών επιπτώσεων της Ηλεκτροκίνησης στον αυτοκινητόδρομο
(περιβαλλοντικές, κυκλοφοριακές). Το υπό εξέταση οδικό δίκτυο αφορά τμήμα του
αυτοινητοδρόμου της Νέας Οδού ‘Θήβα-Τραγάνα’ και οι μετρήσεις περιλαμβάνουν
στοιχεία ανά μήνα, ανά ημέρα, ανά κατεύθυνση και τύπο οχήματος (Βαρέα Οχήματα,
Ι.Χ., Λεωφορεία και Μηχανές).
Για τον σκοπό αυτό, αναπτύσσεται ένα μοντέλο προσομοίωσης, το οποίο αποτελείται
από επτά (7) δυναμικά σενάρια, τα οποία εκτιμούν σε μακροσκοπικό και μικροσκοπικό
επίπεδο την πραγματική κατάσταση της κυκλοφορίας στην υπό εξέταση περιοχή. Το
λογισμικό που χρησιμοποιήθηκε για την ανάπτυξη των προαναφερθέντων δυναμικών
σεναρίων είναι το λογιμικό κυκλοφοριακής προσομοίωσης AIMSUN. Μέσα από το
λογισμικό κυκλοφοριακής προσομοίωσης εξετάστηκαν οι εκπομπές ατμοσφαιρικών
ρύπων των οχημάτων στο υπό εξέταση οδικό δίκτυο.
Τα αποτελέσματα δείχνουν τις περιβαλλοντικές παραμέτρους που παρουσιάζουν
αλλαγές στην σύνθεση του οδικού δικτύου ανάλογα με την σύνθεση της κυκλοφορίας
των Ι.Χ. (συμβατικών, ηλεκτροκίνητων), καθώς επίσης και των Βαρέων Οχημάτων
(συμβατικών, ηλεκτροκίνητων).
Περίληψη
The present diploma thesis aims to investigate the impact of the environmental effect
of electromobility in highway (environmental, traffic). The road under consideration is
Nea Odos Motorway in the ‘Thiva-Tragana’ network and the data produced by this
network refer to counts per month, per day, per direction and vehicle type (heavy
vehicles, cars, bus, motorbikes).
For this purpose, we developed a simulation with seven (7) dynamic models, presenting
in a macroscopic and microscopic way the actual traffic situations on the study area.
The simulation program that was used for the purpose of developing the previous
mentioned dynamic scenarios is the AIMSUN traffic simulation program. Through the
simulation scenarios, gas emissions of the vehicles on the road network were examined.
Results indicate that the environmental characteristics and the changes of them in the
motorway through the different scenarios, depending on the changes of the passengers
cars (ICE, EV) and the heavy vehicles (ICE, EV) on the road network.