Οι κοινωνικά υπεύθυνες δημόσιες συμβάσεις ως εργαλείο ανάπτυξης της κοινωνικής οικονομίας
Socially responsible public procurement as a tool for the development of the social economy
Διδακτορική διατριβή
Συγγραφέας
Λαμπρινίδης, Λάμπρος
Ημερομηνία
2024-04-17Επιβλέπων
Πιερράκος, ΓεώργιοςΛέξεις-κλειδιά
Δημόσιες συμβάσεις κοινωνικής αναφοράς ; Κοινωνικά υπεύθυνες δημόσιες προμήθειες ; Βιώσιμες δημόσιες προμήθειες ; Δημόσιες προμήθειες ; Ενεργητικό κοινωνικό κράτος ; Κοινωνικό κράτος ; Κοινωνική αξία ; Κοινωνικό αντίκτυπο ; Δίκαιο εμπόριο ; Βιώσιμη ανάπτυξη ; Ευάλωτες ομάδες ; Κοινωνικές ομάδες ; Socially responsible public procurement ; Sustainable public procurement ; Public procurement ; Active social state ; Social state ; Social value ; Social impact ; Fair trade ; Sustainable development ; Vulnerable groups ; Social groups ; Κοινωνική οικονομία ; Κοινωνική επιχειρηματικότηταΠερίληψη
Αντικείμενο της παρούσας Διατριβής είναι οι Κοινωνικά Υπεύθυνες Δημόσιες Συμβάσεις ή Προμήθειες (ΚΥΔΠ) ως εργαλείο ανάπτυξης της Κοινωνικής Οικονομίας. Οι Δημόσιες Προμήθειες δεν αποτελούν πλέον μια απλή διαδικασία των αναθετουσών αρχών, προκειμένου να αποκτήσουν τα αναγκαία αγαθά και τις απαραίτητες υπηρεσίες για τη συνέχιση των δραστηριοτήτων τους. Μέσω των Προμηθειών, ο Δημόσιος Τομέας, αξιοποιώντας την αγοραστική του δύναμη, μπορεί να επιδιώκει στρατηγικούς και άλλους ευρύτερους στόχους (EU Commission, 2017). Δεν αποτελεί καινούργια ιδέα η χρησιμοποίηση των Δημόσιων Προμηθειών ως εργαλείο στήριξης ευπαθών κοινωνικών ομάδων, καθώς για περίπου δύο αιώνες οι ΚΥΔΠ αξιοποιούνται ήδη από τη Μ. Βρετανία και τις ΗΠΑ (McCrudden, 2006). Μέσω της παρουσίασης πρακτικών ΚΥΔΠ από Κράτη εντός και εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ο/η αναγνώστης/στρια θα έχει την ευκαιρία να αντιληφθεί τη σπουδαιότητα των Δημόσιων Προμηθειών ως εργαλείου αντιμετώπισης των κοινωνικών προβλημάτων, καθώς και στήριξης ευρύτερων δημόσιων πολιτικών. Οι θεσμικές, πολιτικές και διοικητικές ανεπάρκειες, που αντιμετωπίζουν τα Στελέχη του Δημοσίου Τομέα κατά την εμπλοκή τους με τις Δημόσιες Προμήθειες, αποτελούν σημαντικές προκλήσεις που χρήζουν άμεσης αντιμετώπισης, καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος απαξίωσης των ΚΥΔΠ τόσο από τις αναθέτουσες αρχές όσο και από τους Φορείς της Κοινωνικής Οικονομίας (ΦΚΟ). Επιπλέον, αναγκαία συνθήκη για αύξηση συμμετοχής των ΦΚΟ στην αγορά των Δημοσίων Προμηθειών αποτελεί η ανάπτυξη ενός κατάλληλου οικοσυστήματος, που θα συμβάλλει στην δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης και συνεργασίας μεταξύ των εν λόγω Φορέων και των αναθετουσών αρχών.
Περίληψη
The subject of this thesis is the Socially Responsible Public Procurement (SRPP) as a tool for the development of the Social Economy. Public Procurement is no longer a simple process for contracting authorities to obtain the necessary goods and services to continue their activities. Through Procurement, the Public Sector, by leveraging its purchasing power, can pursue strategic and other broader objectives (EU Commission, 2017). Using Public Procurement as a tool to support vulnerable social groups is not a new idea, as for almost two centuries, SRPP have already been used by the UK and the US (McCrudden, 2006). Through the presentation of SRPP practices from States within and outside the European Union, the reader will have the opportunity to understand the importance of SRPP as a tool to address social problems as well as to support broader public policies.
The institutional, political and administrative inefficiencies faced by Public Sector Officers in their involvement with Public Procurement are major challenges that need to be addressed immediately, as there is a risk of devaluation of SRPP by both contracting authorities and Social Economy Actors (SEAs). Moreover, a necessary condition for increasing the participation of SEAs in the public procurement market is the development of an appropriate ecosystem, which will contribute to the creation of trust and cooperation between these entities and contracting authorities.
Αριθμός σελίδων
328Σχολή
Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών ΕπιστημώνΑκαδημαϊκό Τμήμα
Τμήμα Διοίκησης ΕπιχειρήσεωνΓλώσσα
ΕλληνικάΣυλλογή
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Σχετικές εγγραφές
Προβολή εγγραφών σχετικών με τίτλο, συγγραφέα, δημιουργό και λέξεις-κλειδιά.
-
Οι δημόσιες σχέσεις και οι νέες τεχνολογίες στο ξενοδοχειακό κλάδο - μελέτη περίπτωσης
Κηρύκου, Μαρία Σταυρούλα (Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΠανεπιστήμιο Αιγαίου, 2021-08-02)Στην εν λόγω εργασία θα μας απασχολήσει αρκετά, η έννοια των δημοσίων σχέσεων και οι νέες καινοτόμες τεχνολογίες στον ξενοδοχειακό κλάδο. Οι δημόσιες σχέσεις υπάρχουν παντού γύρω μας για κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα ... -
Μοναχικότητα και τρίτη και ηλικία σε περίοδο πανδημίας COVID–19
Μαμζέρη, Αριστέα (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2022-04-11)Η νόσος COVID-19 έχει απαράμιλλη παγκόσμια επίδραση, ιδιαίτερα στους ηλικιωμένους. Σκοπός αυτής της συστηματικής ανασκόπησης είναι να διερευνήσει την κοινωνική απομόνωση, τη μοναξιά και την ποιότητα ζωής των ηλικιωμένων ... -
Electronic word of mouth (eWOM) viaonline social communities: effects on businesses and consumers from a geo-social approach
Παπαγεωργίου, Κωνσταντίνος (Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2023-12-19)Social media has greatly impacted and reinvented marketing, as we know it today. The days when Hendry Ford was selling what he could produce, offering less choices and cheap product “any color he wants as long as it is ...