Ο ρόλος των γραμματοσειρών στην καθημερινή μας ζωή
The impact of type fonts in our everyday life
Keywords
Γραμματοσειρές ; Τυπογραφία ; Ψυχολογία ; Μάρκετινγκ ; Εκμάθηση ; Καταναλωτές ΓραμματοσειρώνAbstract
Η εργασία με τίτλο «Ο ρόλος των γραμματοσειρών στην καθημερινή μας ζωή» αναλύει, εξηγεί και παρουσιάζει παραδείγματα των επιρροών που έχουν οι γραμματοσειρές στην καθημερινότητα μας μέσω ερευνών που έχουν γίνει τόσο στον κλάδο της τυπογραφίας και του μάρκετινγκ αλλά και με τον συνδυασμό τους και την αλληλεπίδραση τους με επιστημονικούς κλάδους όπως η ψυχολογία. Σκοπός της εργασίας αυτής δεν είναι να απαντήσει τόσο στην ερώτηση
για το αν οι γραμματοσειρές επηρεάζουν την καθημερινή μας ζωή – σαφώς η απάντηση σε αυτή την ερώτηση είναι ναι – αλλά να δώσει παραδείγματα για το πως μας επηρεάζει, το πως εξελίχθηκε μέσα στους αιώνες για να μπορεί να απαντά στις ανάγκες των καταναλωτών τυπογραφίας και γραμματοσειρών και να παρουσιάσει τα πορίσματα ερευνών που έχουν γίνει και μελέτες περιπτώσεων που ενισχύουν τον παραπάνω ισχυρισμό. Πιο ειδικά, η εργασία έχει βασιστεί σε έρευνες, άρθρα, βιβλία και διατριβές Ελλήνων και Ξένων ειδικών που ασχολούνται με την τυπογραφία και την εξέλιξη της.
Αναλυτικότερα, στο πρώτο κεφάλαιο θα δούμε την εξέλιξη της τυπογραφίας από ιστορική σκοπιά ενώ το δεύτερο κεφάλαιο αναφέρεται στο πως πλέον η τυπογραφία αλληλεπιδρά με τομείς όπως το Μάρκετινγκ, τη Ψυχολογία και την
Εκμάθηση. Τέλος, στο τρίτο κεφάλαιο, θα δούμε παραδείγματα μερικών μελετών περίπτωσης σε εταιρικές ταυτότητες και λογότυπα από εταιρίες τόσο του εξωτερικού όσο και του ελληνικού χώρου.
Abstract
This present thesis titled “The role of fonts in our everyday life” analyses, explains and presents examples of the influence that fonts have on our everyday life through research that has been done both in the field of typography and marketing, but also in their interaction with scientific disciplines such as psychology. The purpose of this paper is not to answer to whether fonts affect our everyday lives or not - the answer to this question is yes - but to give examples of how fonts affect us, how they have evolved over the centuries to be able to respond to the needs of typography and font consumers, and to present the findings of research
that has been done along with case studies that support this claim. More specifically, the paper has been based on research, articles, books and dissertations by Greek and foreign experts specialising in typography and its evolution.
More specifically, the first chapter presents the evolution of typography from a historical perspective while the second chapter shows how typography interacts with scientific areas such as Marketing, Psychology and Education. Lastly, in the third chapter, we will see examples of case studies of both corporate identities and logos from companies both International and Greek.