Show simple item record

Η εκπαιδευτική και κοινωνική διάσταση της φυσιοθεραπευτικής παρέμβασης σε παιδιά με αναπηρία κατά την διάρκεια της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας

dc.contributor.advisorPanagakos, Ioannis
dc.contributor.authorΚαμπούρη, Παρασκευή
dc.date.accessioned2024-05-15T06:47:53Z
dc.date.available2024-05-15T06:47:53Z
dc.date.issued2024-02
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6712
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6548
dc.description.abstractΗ φυσικοθεραπεία ανά τις δεκαετίες έχει εξελιχθεί και υπάρχουν πολλές μέθοδοι και τρόποι αντιμετώπισης του παιδιατρικού ασθενή, ιδίως του παιδιού με κινητική αναπηρία, που προάγουν την υγεία και στοχεύουν στην βέλτιστη λειτουργική αποκατάσταση. Η παιδιατρική φυσιοθεραπεία αντιμετωπίζει το παιδί-ασθενή ολιστικά και ακολουθεί τα στάδια της φυσιολογικής ανάπτυξης και εξέλιξης του παιδιού από την βρεφική ηλικία, δεδομένου ότι είναι η ειδικότητα που ξεκινά την πρώιμη παρέμβαση και αποκατάσταση από την στιγμή που υπάρχει έστω και υποψία προβλήματος ή ελλείμματος. Θεωρείται δεδομένο ότι η συνεργασία όλων των ειδικοτήτων που σχετίζονται με την προσέγγιση και αποκατάσταση του παιδιού και της οικογένειας και απαρτίζουν την διεπιστημονική ομάδα αποκατάστασης, θα επιφέρει και τα καλύτερα αποτελέσματα. Η φυσιοθεραπευτική παρέμβαση στην προσχολική ηλικία πραγματοποιείται υπό την μορφή παιχνιδιού, ατομικού ή ομαδικού και δρα υποστηρικτικά στο παιδαγωγικό έργο, βοηθώντας το παιδί με αναπηρία να γνωρίσει τις δυνατότητές του, να γνωρίσει το περιβάλλον, να έρθει σε επαφή με άλλα παιδιά, να συνεργαστεί, να ακολουθήσει κανόνες και τελικά να κοινωνικοποιηθεί. Η σωματική δραστηριότητα είναι ένας ισχυρός μοχλός προώθησης της ένταξης και της ευημερίας των παιδιών και των νέων με αναπηρίες. Παράλληλα, σημαντική είναι η συμβολή του θεραπευτή στην ύπαρξη κατάλληλου και προσβάσιμου περιβάλλοντος στον χώρο του σχολείου, που θα εξασφαλίσει την ασφαλή μετακίνηση και την κοινωνική συμμετοχή του παιδιού με αναπηρία. Τα τελευταία χρόνια δίνεται έμφαση στην θεραπευτική «συμμαχία», που αναπτύσσεται μεταξύ παιδιού, οικογένειας και θεραπευτή και συντελεί στην βέλτιστη αποκατάσταση και κυρίως στην κοινωνικοποίηση και την ένταξη του ανάπηρου ατόμου. Η παρούσα διπλωματική εργασία αποτελεί βιβλιογραφική ανασκόπηση που στοχεύει στην ανάδειξη της συνεισφοράς της παιδιατρικής φυσικοθεραπείας στην ολιστική ανάπτυξη παιδιών με κινητική αναπηρία μέσα από την κινητική εκπαίδευση, ώστε να επιτευχθεί αφ’ ενός η λειτουργική αποκατάσταση και αφ’ ετέρου η κοινωνική ένταξή τους.el
dc.format.extent87el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΚινητική αναπηρίαel
dc.subjectΠαιδιατρική φυσικοθεραπείαel
dc.subjectΣωματική δραστηριότηταel
dc.subjectΘεραπευτική συμμαχίαel
dc.subjectΕιδική αγωγήel
dc.subjectΈνταξηel
dc.titleΗ εκπαιδευτική και κοινωνική διάσταση της φυσιοθεραπευτικής παρέμβασης σε παιδιά με αναπηρία κατά την διάρκεια της προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίαςel
dc.title.alternativeThe educational and social nature of physical therapy intervention to preschool and early school children with disabilityel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeKonstanti, Ourania
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedPhysiotherapy has evolved over the decades and there are many methods and ways of treating the pediatric patient, especially the child with a motor handicap, that promote health and aim for optimal functional rehabilitation. Pediatric physiotherapy treats the child-patient holistically and follows the stages of the child's normal growth and development from infancy, since it is the specialty that initiates early intervention and rehabilitation from the moment there is even a suspicion of a problem or deficit. It is taken for granted that the cooperation of all the specialists, related to the approach and rehabilitation of the child and his family, who make up the interdisciplinary rehabilitation team, will bring about the best results. Physiotherapy intervention in preschool age is carried out in the form of play, individual or group, and acts as a support in the educational work, helping the handicapped child to know his capabilities, to get to know the environment, to come into contact with other children, to cooperate, to follow rules and eventually socialize. Physical activity is a powerful driver of promoting the inclusion and well-being of children and young people with disabilities. At the same time, the therapist's contribution to the existence of a suitable and accessible environment in the school area, which will ensure the safe movement and socialization of the handicapped child, is important. In recent years, emphasis has been placed on the therapeutic "alliance", which develops between the child, the family and the therapist and contributes to the optimal rehabilitation and above all to the socialization and integration of the handicapped person. This diploma thesis is a literature review that aims to highlight the contribution of pediatric physiotherapy to the holistic development of children with physical disabilities through motor education, in order to achieve both functional rehabilitation and social integration.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές