dc.contributor.advisor | Kynigos, Chronis | |
dc.contributor.author | Αραμπατζή, Ιωάννα | |
dc.date.accessioned | 2024-05-17T06:49:58Z | |
dc.date.available | 2024-05-17T06:49:58Z | |
dc.date.issued | 2023-06-30 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6730 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6566 | |
dc.description.abstract | Η αίσθηση των αριθμών (number sense) ή αλλιώς η αριθμητική αισθητική είναι μια ικανότητα που απασχολεί την ακαδημαϊκή κοινότητα τα τελευταία χρόνια. Ενώ έχει επιφέρει διχογνωμία σχετικά με τον ορισμό της δεν ισχύει το ίδιο για την ιδιαίτερη αξία που της προσδίδεται ως προς την καλλιέργεια της. Βασισμένη στον εννοιολογικό άξονα της αίσθησης των αριθμών πραγματοποιήθηκε αυτή η έρευνα σε μαθητές Γυμνασίου. Με χρήση του ψηφιακού περιβάλλοντος της Χαλασμένης Αριθμομηχανής υπό το πρίσμα του θεωρητικού πλαισίου της Σημειωτικής Διαμεσολάβησης (Theory of Semiotic Mediation - TSM) και σε συνδυασμό με το πλαίσιο Διδασκαλίας για Ανθεκτική Κατανόηση (ΤRUMath), επιχειρήθηκε να μελετηθούν τα νοήματα που αναπτύσσουν οι μαθητές, οι στρατηγικές ανάπτυξης της ικανότητας της αίσθησης των αριθμών αλλά και της επίλυσης προβλημάτων, καθώς και ο ρόλος του εργαλείου σε αυτό. Οι μαθητές ενεπλάκησαν σε μία σειρά ανοικτών δραστηριοτήτων υπό τη μορφή προβλημάτων, πλούσιες σε διαφορετικές αναπαραστάσεις ερχόμενοι σε επαφή με ποικιλία μαθηματικών εννοιών, όπως οι αριθμητικές αναπαραστάσεις, οι ιδιότητες και η προτεραιότητα των πράξεων, η ανάλυση αριθμού, τα σύνθετα μοτίβα και οι σχηματικοί αριθμοί. Για τη μεθοδολογία εφαρμογής της έρευνας επιλέχθηκε ποιοτική προσέγγιση, συγκεκριμένα αυτή της Έρευνας Βασισμένη στο Σχεδιασμό (Design Based Research) ενώ η ανάλυση των αποτελεσμάτων πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο των κρίσιμων συμβάντων. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι μέχρι τώρα διδακτικές πρακτικές δε βοηθούν στην καλλιέργεια της αίσθησης των αριθμών καθώς οι μαθητές στην αρχή δεν έδειχναν να έχουν ανεπτυγμένες τέτοιου είδους στρατηγικές. Η εμπλοκή σε πολυαναπαραστασιακά διδακτικά περιβάλλοντα, η χρήση του ψηφιακού εργαλείου αλλά και η παρέμβαση του εκπαιδευτικού - ερευνητή αποτέλεσαν παράγοντες ενδείξεων ενίσχυσης, σε πρωτόλειο επίπεδο, της ικανότητας αίσθησης των αριθμών και της επίλυσης προβλημάτων στους μαθητές. | el |
dc.format.extent | 104 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Χαλασμένη Αριθμομηχανή | el |
dc.subject | Αίσθηση των αριθμών | el |
dc.subject | Σημειωτική διαμεσολάβηση | el |
dc.subject | Εικονιστικές κανονικότητες | el |
dc.subject | Επίλυση προβλημάτων | el |
dc.title | Νοηματοδότηση μαθητών γυμνασίου μέσω δραστηριοτήτων στο εστιασμένο ψηφιακό εργαλείο «Χαλασμένη Αριθμομηχανή». Μια πολυδιάστατη και πολυαναπαραστασιακή διδακτική πρακτική για την καλλιέργεια της μαθηματικής ικανότητας της αίσθησης των αριθμών και της επίλυσης προβλημάτων | el |
dc.title.alternative | Meaning making of secondary school students through activities in the focused authoring system "Broken Calculator". A multi-dimensional and representational didactic approach for the cultivation of number sense and problem solving skills | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Γόγουλου, Αγορίτσα | |
dc.contributor.committee | Μπούμπουκα, Μαρία | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη | el |
dc.description.abstracttranslated | Number sense has preoccupied the academic community and has led to a dichotomy about its definition but not about its particular value in terms of its cultivation. Based on the conceptual axis of number sense, this research was carried out on secondary school students. Using the focused authoring system Broken Calculator in light of the theoretical framework of the Theory of Semiotic Mediation (TSM) and in combination with the Teaching for Robust Understanding framework (TRUMath), an attempt was made to study meaning making and the strategies for cultivating number sense and problem-solving skills. Thus, students engaged in a series of open-ended activities in the form of problems,rich in different representations, coming into contact with a variety of mathematical concepts, such as numerical representations, properties and precedence of operations, number analysis, complex patterns and schematic or polygonal numbers. For the research implementation methodology, a qualitative approach was chosen, specifically that of Design Based Research, while the analysis of the results was carried out using the critical incident method. The results showed that the practices so far do not assist in cultivating the number sense, as the students at the beginning did not seem to have developed such strategies. The involvement in multi-representational teaching environments, the use of the digital tool as well as the intervention of the teacher-researcher were factors that showed indications of strengthening, at a primitive level, number sense and problem solving skills in students. | el |