Διαχρονική ανάλυση των συστημάτων αξιολόγησης απόδοσης προσωπικού στην ελληνική δημόσια διοίκηση: Θέσεις και αντιθέσεις
Long-term analysis of staff performance evaluation systems in the greek public administration: Positions and oppositionss
Keywords
Αξιολόγηση δημοσίων υπαλλήλων ; Μέθοδοι αξιολόγησης ; Νομοθετικό πλαίσιο ; Κοινό πλαίσιο αξιολόγησηςAbstract
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να αναλύσει το θέμα της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων. Αναλύεται η έννοια της αξιολόγησης της απόδοσης των εργαζομένων και η σημασία της αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων. Παρουσιάζεται το νομοθετικό πλαίσιο για την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων στην Ελλάδα έως σήμερα και κατά πόσο εφαρμόζεται, καθώς και οι αντιδράσεις που υπήρξαν. Παρουσιάζονται οι κλασικές και σύγχρονες μέθοδοι αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων. Από τα αποτελέσματα της έρευνας προέκυψε ότι προκειμένου το σύστημα αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων να διακρίνεται από αποτελεσματικότητα θα πρέπει να υποστηρίζεται τόσο από τη διοίκηση όσο και από τους υπαλλήλους. Οι δημόσιοι υπάλληλοι αντιδρούν όλα τα έτη εφαρμογής του συστήματος αξιολόγησης επειδή έχουν ελλιπή ενημέρωση και φοβούνται για τυχόν απόλυσή τους. Δεν υφίσταται ένα ενιαίο σύστημα για την εξασφάλιση της αντικειμενικότητας και της ορθότητας των αποτελεσμάτων με βάση το οποίο θα εξαχθούν συμπεράσματα.
Abstract
The purpose of this study is to analyze the issue of the evaluation of public servants. The concept of employee performance evaluation and the importance of public employee evaluation are analyzed. The legislative framework for the evaluation of public servants in Greece to date is presented and to what extent it is implemented, as well as the reactions that have occurred. The classic and modern methods of evaluating public servants are presented. From the results of the research, it emerged that in order for the evaluation system of public employees to be distinguished by efficiency, it should be supported by both the management and the employees. Civil servants react all the years of implementation of the evaluation system because they have insufficient information and are afraid of possible dismissal. There is no single system to ensure the objectivity and correctness of the results on the basis of which conclusions will be drawn.