Διαχείριση γνώσης στο δημόσιο τομέα: Η περίπτωση της διαχειριστικής αρχής του προγράμματος «Ανθρώπινο Δυναμικό και Κοινωνική Συνοχή»
Knowledge management in the public sector: The case of the management authority of the program «Human Resources and Social Cohesion»
Keywords
Διαχείριση γνώσης ; Οργανωσιακή δέσμευση ; Απόδοση εργαζομένων ; Εργάτες γνώσης ; Δημόσιος τομέαςAbstract
Σκοπός του παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τον διαμεσολαβητικό ρόλο της οργανωτικής δέσμευσης στη σχέση μεταξύ των πρακτικών διαχείρισης γνώσης και απόδοση των εργαζομένων στη γνώση. Η έρευνα βασίστηκε στο θετικισμό και την παραγωγική προσέγγιση. Το ερωτηματολόγιο που χρησιμοποιήθηκε αποτελείτο από τέσσερεις μεταβλητές: διαχείριση γνώσης, διάθεση του οργανισμού για καινοτομία, δέσμευση εργαζομένων και συναισθήματα στην εργασία. Το δείγμα της έρευνας αποτελείτο από 100 εργαζόμενους στο δημόσιο τομέα. Το 76% του δείγματος ήταν γυναίκες εκ των οποίων το 47% ήταν άνω των 50 ετών. Από το 51% του δείγματος που είχε μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών, το 37% ήταν στελέχη διοίκησης και το 14% προϊστάμενοι. Τα εμπειρικά αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν μία μέτρια, θετική και στατιστικά σημαντική σχέση μεταξύ Διαχείρισης Γνώσης στον δημόσιο τομέα και των Συναισθημάτων των εργαζομένων. Επιπλέον, επιβεβαίωσαν πως υπάρχει μια μέτρια και θετική σχέση μεταξύ της Διαχείρισης Γνώσης στον δημόσιο τομέα και της δέσμευσης των εργαζομένων. Περαιτέρω διερεύνηση έδειξε πως η διαχείριση της γνώσης επηρεάζει θετικά τα συναισθήματα των εργαζομένων στην εργασία. Ωστόσο, η δέσμευση των εργαζομένων δεν βρέθηκε να είναι μεσολαβητής μεταξύ της διαχείρισης της γνώσης και των συναισθημάτων των εργαζομένων στον δημόσιο τομέα. Εκτιμάται ότι μια μελλοντική έρευνα θα πρέπει να αποτελείται από μεγαλύτερο δείγμα και να περιλαμβάνει περισσότερους δημόσιους οργανισμούς.
Abstract
The purpose of this research was to investigate the mediating role of organizational commitment in the relationship between knowledge management practices and knowledge worker performance. The research was based on positivism and the generative approach. The questionnaire used consisted of four variables: knowledge management, the organization's willingness to innovate, employee commitment and emotions at work. The research sample consisted of 100 employees in the public sector.
76% of the sample were women of which 47% were over 50 years old. Of the 51% of the sample had a master's degree, 37% were managers and 14% were supervisors. The empirical results of the research showed a moderate, positive and statistically significant relationship between Knowledge Management in the public sector and Employee Emotions. Furthermore, they confirmed that there is a moderate and positive relationship between Knowledge Management in the public sector and employee engagement. Further investigation showed that knowledge management positively affects employees' emotions at work. However, employee engagement was not found to be a mediator between knowledge management and employee emotions in the public sector. It is estimated that a future survey should consist of a larger sample and include more public organizations.