dc.contributor.advisor | Τράπαλη, Μαρία | |
dc.contributor.author | Παπαζήση, Νικολέτα | |
dc.date.accessioned | 2024-07-10T08:08:06Z | |
dc.date.available | 2024-07-10T08:08:06Z | |
dc.date.issued | 2024-07-08 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6987 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6822 | |
dc.description.abstract | παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό τη βιβλιογραφική μελέτη και την ανάδειξη του πολυδιάστατου επαγγελματικού ρόλου του κοινωνικού λειτουργού στο πλαίσιο υποστήριξης των μαθητών με αναπηρία ή /και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο υπάρχοντες φορείς ειδικής αγωγής και γενικής εκπαίδευσης στο Ελληνικό δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα. Η επιλογή του θέματος αναδύθηκε από την προσωπική εμπειρία και το εσωτερικό κίνητρο για την ανάδειξη της σημασίας του ρόλου της κοινωνικής εργασίας στην εκπαίδευση των μαθητών/τριών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και η μελέτη πραγματοποιήθηκε με την άντληση πληροφοριών κυρίως από βιβλία, άρθρα, έρευνες και νόμους, τα οποία παρατίθενται στις αναφορές. Οι στόχοι της εργασίας εκπληρώθηκαν μέσα από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση και τη συλλογή πληροφοριών σχετικών με την ειδική αγωγή και εκπαίδευση και τον προσδιορισμό της κοινωνικής εργασίας ως επάγγελμα στο πλαίσιο άσκησής της στα ειδικά και γενικά σχολεία. Από τη βιβλιογραφική επισκόπηση προέκυψε πως η συμβολή του κοινωνικού λειτουργού στην ειδική αγωγή εκπαίδευση είναι ουσιαστικής σημασίας, καθώς εστιάζει τόσο στην υποστήριξη των παιδιών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όσο και των γονέων τους, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας παρεμβάσεις με στόχο την ολόπλευρη ανάπτυξη και εξέλιξη των μαθητών/τριών, βελτιώνοντας την επικοινωνία μεταξύ γονέων-σχολείου και ενθαρρύνοντας την ενεργή εμπλοκή τους, όσον αφορά την υποστήριξη των παιδιών, γεφυρώνοντας τη σχέση μεταξύ σχολείου-οικογένειας. | el |
dc.format.extent | 43 | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Αναπηρία | el |
dc.subject | Ειδική αγωγή | el |
dc.subject | Κοινωνική εργασία | el |
dc.title | Η ειδική αγωγή και εκπαίδευση στην Ελλάδα και ο ρόλος του κοινωνικού λειτουργού | el |
dc.title.alternative | Special Education in Greece and the role of the social worker | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Παναγιωτακοπούλου, Ιωάννα - Σταματίνα | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | The present thesis aims to study and highlight the multifaceted role of the social worker in the context of the profession in supporting students with disabilities and / or special educational in Greek schools. The choice of the topic emerged from personal experience and internal motivation to highlight the importance of the role of social work in the education of students with disabilities and/or special educational needs and the study was carried out by drawing information mainly from books, articles, research and laws, which are listed in the references. The objectives of the study were fulfilled through literature review and collection of information related to special education and social work as a profession in the context of its practice in special and general schools. The literature review revealed that the role of the social worker in special education is essential as it focuses on supporting both children with disabilities and/or special educational needs and their parents, designing and implementing interventions aimed at the all-round development and growth of students, improving parent-school communication and encouraging their active involvement in terms of supporting the child, by being the link between school and family. | el |