dc.contributor.advisor | Kounenou, Kalliopi | |
dc.contributor.author | Σκαμπέλα, Αγγελική Πάτρα | |
dc.date.accessioned | 2024-07-10T08:25:28Z | |
dc.date.available | 2024-07-10T08:25:28Z | |
dc.date.issued | 2024-07-08 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6989 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6824 | |
dc.description.abstract | Η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος ή ΔΑΦ είναι μια δια βίου νευροαναπτυξιακή διαταραχή που αφορά το 16% του παγκόσμιου παιδικού πληθυσμού. Τα παιδιά με ΔΑΦ αντιμετωπίζουν εξ ορισμού πολλές δυσκολίες στη ζωή τους, όπως γλωσσικές διαταραχές, άτυπα γνωστικά ελλείμματα, καθώς και άτυπη επεξεργασία αντιλήψεων και πληροφοριών.
Η έναρξη της επίσημης σχολικής ζωής, μέσα από τη μετάβαση στο νηπιαγωγείο, θεωρείται γενικά μια ιδιαίτερα ευαίσθητη φάση που εμπεριέχει αρκετές προκλήσεις, καθώς περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα αλλαγών τόσο για τα παιδιά όσο και για τις οικογένειες τους. Για τα παιδιά με ΔΑΦ μαζί με τους γονείς τους, η αντιμετώπιση των διαφόρων σημαντικών αλλαγών στην καθημερινή τους ζωή, όπως είναι η μετάβαση στο νηπιαγωγείο, συνοδεύεται από πιο δύσκολες καταστάσεις. Για τον λόγο αυτόν, πολλοί γονείς μαθητών με ΔΑΦ βιώνουν άγχος και στρες όσο αγωνίζονται να υποστηρίξουν τα παιδιά τους κατά τη διάρκεια της μετάβασης τους στη σχολική ζωή, δεδομένου ότι τα εκπαιδευτικά μειονεκτήματα κατά τη μετάβαση στο σχολείο τείνουν να αναπαράγονται και κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής σταδιοδρομίας των παιδιών.
Συνεπώς, ο σχεδιασμός ενός περιβάλλοντος μετάβασης χωρίς αποκλεισμούς για τα παιδιά με ΔΑΦ είναι ιδιαίτερα σημαντικός τόσο για τη μελλοντική ακαδημαϊκή πορεία των παιδιών όσο και για την υποστήριξη που παρέχεται στις οικογένειες τους. Ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο γονείς και εκπαιδευτικοί να συναντούν τα παιδιά αυτά εκεί που βρίσκονται, παρέχοντας τους καθολικές και στοχευμένες παρεμβάσεις για τη διευκόλυνση της μετάβασης τους στο νηπιαγωγείο, δημιουργώντας έτσι τα θεμέλια για μελλοντική επιτυχία. | el |
dc.format.extent | 68 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | ΔΑΦ | el |
dc.subject | Γονείς | el |
dc.subject | Εκπαιδευτικοί | el |
dc.subject | Υποστήριξη | el |
dc.title | Οδηγός προς τους γονείς παιδιών με ΔΑΦ σχετικά με την προετοιμασία για τη μετάβαση από το σπίτι στο νηπιαγωγείο | el |
dc.title.alternative | A guide for parents of children with ASD on preparing for the transition from home to kindergarten | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Παναγιωτακοπούλου, Ιωάννα - Σταματίνα | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Autism Spectrum Disorder or ASD is a lifelong neurodevelopmental disorder affecting 16% of the child population around the world. Children with ASD inherently experience many difficulties in life, such as language impairments, atypical cognitive deficits, and atypical processing of perceptions and information.
The start of formal school life, through the transition to kindergarten, is generally considered a particularly sensitive phase involving several challenges, as it involves a wide range of changes for both children and their families. For children with ASD together with their parents, coping with various important changes in their daily lives, such as the transition to kindergarten, is accompanied by more difficult situations. For this reason, many parents of students with ASD experience anxiety and stress as they struggle to support their children during the transition to school life, given that educational disadvantages during the transition to school tend to be reproduced during the educational careers of children.
Therefore, building an inclusive transition environment for children with ASD is particularly important both for the future academic progress of children and for the support provided to their families. Consequently, it is essential that parents and educators meet these children where they are, providing them with comprehensive and well-targeted interventions to facilitate their transition to kindergarten, thereby laying the foundation for future success. | el |