dc.contributor.advisor | Meintasi, Athanasia | |
dc.contributor.author | Μηλίτση, Δήμητρα | |
dc.date.accessioned | 2024-07-10T09:18:16Z | |
dc.date.available | 2024-07-10T09:18:16Z | |
dc.date.issued | 2024-07-08 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/6998 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6832 | |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και τις επιπτώσεις της στην σχολική ζωή και τη μάθηση. Γίνεται προσπάθεια ορισμού και ανάλυσης της σύνθετης συμπτωματολογίας με τα κυριότερα συμπτώματα να είναι τα επικοινωνιακά ελλείματα και οι στερεοτυπικές συμπεριφορές, γίνεται αναφορά στις ενδείξεις που οδηγούν σε έγκαιρη πρό-γνωση και διάγνωση και ειδική μνεία στη συννοσηρότητα και τα συνοδά προβλήματα. Σχετικά με την εκπαίδευση των ατόμων με ΔΑΦ, αναλύεται η παρουσία και η επίδοσή τους στο μάθημα των Αγγλικών και αναφέρονται παρεμβάσεις και πρακτικές προσέγγισής τους από τους εκπαιδευτικούς της αγγλικής. Η διαφοροποιημένη διδασκαλία προτείνεται ως μία από τις πλέον αποτελεσματικές μεθόδους για την αξιοποίηση της διαφορετικότητας και τη συμπερίληψη των αυτιστικών μαθη-τών. Γίνεται διεξοδική ανάλυση του θεωρητικού της υποβάθρου και των βασικών αρχών στις ο-ποίες στηρίζεται και προτείνονται πρακτικοί τρόποι με τους οποίους μπορεί να διαφοροποιηθεί το μάθημα των αγγλικών ως προς το περιεχόμενο, την διαδικασία, το τελικό προϊόν και το περιβάλ-λον. Τέλος, προκύπτει πως η τεχνολογία και οι ΤΠΕ παίζουν ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο και διευκο-λύνουν την διαφοροποίηση λόγω της πληθώρας των εναλλακτικών επιλογών που προσφέρουν.
Σκοπός: Η ανάδειξη της θετικής επίδρασης της διαφοροποιημένης διδασκαλίας στο συμπεριληπτι-κό πλαίσιο του σύγχρονου σχολείου και πιο συγκεκριμένα η σύνδεση της διαφοροποίησης του μαθήματος με την ΔΑΦ για να παρουσιαστούν τα οφέλη που φέρει η μέθοδος αυτή για τους συ-γκεκριμένους μαθητές στο μάθημα της ξένης γλώσσας.
Μέθοδος: Η βιβλιογραφική ανασκόπηση και παρουσίαση των σημαντικότερων πληροφοριών σχετικά με τη ΔΑΦ, την επίδρασή της στη μαθησιακή διαδικασία, τις παρεμβάσεις που απαιτού-νται για τα παιδιά με αυτισμό και το εννοιολογικό πλαίσιο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας και του τρόπου με τον οποίο άλλοι εκπαιδευτικοί την έχουν αξιοποιήσει στην πράξη.
Συμπεράσματα: Η μαθητική ετερότητα που χαρακτηρίζει το γενικό σχολείο σήμερα επιτείνει την ανάγκη για συμπερίληψη όλων των μαθητών τυπικής ή μη ανάπτυξης. Ο αυτισμός είναι μια πολύ συχνή διαταραχή που επηρεάζει την μαθητική πορεία και χρειάζεται ειδική προσέγγιση από τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων για υποστήριξη αυτών των μαθητών. Η διαφοροποιημένη διδασκαλία επωφελείται από την αξιοποίηση ποικίλων σύγχρονων τεχνολογικών μέσων και ενι-σχύει την παρουσία και την επίδοση των μαθητών με ΔΑΦ στη γενική τάξη. | el |
dc.format.extent | 85 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Διαταραχή αυτιστικού φάσματος | el |
dc.subject | Διαφοροποιημένη διδασκαλία | el |
dc.subject | Εκμάθηση αγγλικής γλώσσας | el |
dc.subject | Τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνίας | el |
dc.subject | Συμπερίληψη | el |
dc.title | Η διαφοροποιημένη διδασκαλία της αγγλικής ως δεύτερης ξένης γλώσσας σε μαθητές με διαταραχή αυτιστικού φάσματος | el |
dc.title.alternative | Differentiated teaching of English as a foreign language to learners with autism spectrum disorder | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Kounenou, Kalliopi | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Introduction: This master’s thesis is about the Autistic Spectrum Disorder and its effects on school life and learning. An analysis of the complex symptoms is attempted, the most dominant of which are communicative deficits and stereotypical behaviors. The signs that lead to early prognosis and diagnosis are mentioned as well as the comorbidity and health issues that exist along it. With re-gards to the education of ASD students there is an analysis of interventions and approaches fol-lowed by English teachers so as to support them academically. Differentiated instruction is one of the most effective methods for the integration of differences and the inclusion of students with ASD. The theoretical background and the primary principles of differentiation are analyzed and prac-tical ways of differentiating the content, process, product and environment in the English lesson are proposed. Finally, it seems that technology and ICT play a pivotal role and facilitate the students’ differences due to the plethora of alternative teaching options they offer.
Purpose: To demonstrate the positive effects of differentiated instruction on inclusive modern schools and more specifically, the connection between differentiated instruction and ASD in order to present the benefits of this method for ASD students in foreign language classes.
Method: The literature research and presentation of the most important information about ASD, the way it affects the learning process, the interventions needed for ASD students, the theoretical basis of differentiated instruction and the way educators have applied it in practice.
Discussion: Students’ heterogeneity is dominant in today’s school system and heightens the need for inclusion of all students. Autism is a very common disorder that affects the students’ presence at school and all teachers need to find special ways to approach and support these students. Differen-tiated instruction is benefitted from the use of various alternative teaching means and facilitates the typical behavior and progress of ASD students in the inclusive classroom. | el |