Εμφάνιση απλής εγγραφής

Ψυχοπαιδαγωγικές διεργασίες στην προσχολική αγωγή: Ομότιμη μάθηση στην προσχολική τάξη

dc.contributor.advisorΣιδηροπούλου, Τρυφαίνη
dc.contributor.authorΑναστασιάδου, Νεκταρία
dc.date.accessioned2024-07-11T10:39:35Z
dc.date.available2024-07-11T10:39:35Z
dc.date.issued2024-07-08
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7008
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6842
dc.description.abstractΕισαγωγή: Η ομότιμη μάθηση στη σύγχρονη εκπαίδευση αποτελεί καινοτόμο πρόταση προσέγγισης της μαθησιακής διαδικασίας στην προσχολική αγωγή. Παρά το γεγονός ότι οι σχετικές στρατηγικές εφαρμόζονται συχνά στο εξωτερικό, στην Ελλάδα δεν υποστηρίζεται σε ανάλογο βαθμό από τους εκπαιδευτικούς σε οργανωμένο πλαίσιο. Στην εργασία αυτή αναπτύσσονται τα οφέλη που προκύπτουν από την ομότιμη μάθηση αλλά και οι προϋποθέσεις για την κατάλληλη εφαρμογή της ώστε να αποδίδονται τα μέγιστα αποτελέσματα στην εκπαιδευτική διαδικασία. H προσχολική ηλικία αποτελεί κρίσιμη περίοδο στην ανάπτυξη σημαντικών δεξιοτήτων και πρόσφορο έδαφος για την εφαρμογή της καινοτομίας στην εκπαίδευση. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει τις ψυχοπαιδαγωγικές διεργασίες που λαμβάνουν χώρα στην προσχολική τάξη στο πλαίσιο της ομότιμης μάθησης. Η παρουσίαση του θεωρητικού πλαισίου και των τρόπων εφαρμογής της ομότιμης μάθησης αποσκοπούν στην προώθηση της εφαρμογής της από τους εκπαιδευτικούς στην τάξη του νηπιαγωγείου. Μέθοδος: Η μέθοδος που χρησιμοποιείται είναι η βιβλιογραφική έρευνα στην ελληνική και ξενόγλωσση βιβλιογραφία σχετικά με το θέμα της ομότιμης μάθησης. Μέσω της βιβλιογραφικής ανασκόπησης αναδεικνύεται ο ρόλος της ομότιμης μάθησης στην αναβάθμιση της ποιότητας της προσχολικής εκπαίδευσης. Αποτελέσματα: Η βιβλιογραφική επισκόπηση ανέδειξε έναν πλούτο πολύτιμων πληροφοριών τόσο για το θεωρητικό πλαίσιο που υποστηρίζει την ομότιμη μάθηση όσο και για τους τρόπους εφαρμογής της. Ειδικότερα, στην ξένη βιβλιογραφία σημειώνεται μεγάλο ενδιαφέρον από τους ερευνητές σε σχέση με διάφορα γνωστικά αντικείμενα και με όλα τα επίπεδα ανάπτυξης των παιδιών της προσχολικής ηλικίας. Παρόλα αυτά στην ελληνική βιβλιογραφία υπάρχει περιορισμένος αριθμός ερευνών και άρθρων σχετικών με το θέμα της ομότιμης μάθησης. Συμπεράσματα: Στο πλαίσιο της σύγχρονης εκπαίδευσης η ομότιμη μάθηση αποτελεί μία καινοτόμο πρόταση εφαρμογής στρατηγικών για την συνολική ανάπτυξη των παιδιών της προσχολικής ηλικίας σε όλα τα επίπεδα. Ωστόσο, χρειάζεται περαιτέρω έρευνα σχετικά με την κατάλληλη εφαρμογή της από τους εκπαιδευτικούς ώστε να ενισχυθεί η θετική επίδρασή της στην εκπαίδευση των νηπίων στο σύγχρονο, απαιτητικό, κοινωνικό πλαίσιο.el
dc.format.extent35el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΟμότιμη μάθησηel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.subjectΠροσχολική αγωγήel
dc.subjectΣυνεργασίαel
dc.subjectΣυνεργατική μάθησηel
dc.subjectΣυμπερίληψηel
dc.subjectΟμότιμοι Συνομήλικοιel
dc.titleΨυχοπαιδαγωγικές διεργασίες στην προσχολική αγωγή: Ομότιμη μάθηση στην προσχολική τάξηel
dc.title.alternativePsychopedacogical processes in preschool education: Peer learning in the classroomel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΜουσένα, Ελένη
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: Peer learning in modern education is an innovative approach to the learning process in preschool education. Even though the relevant e-strategies are often implemented abroad, in Greece it is not supported to a similar extent by teachers in an organized context. In this work, all the benefits resulting from peer learning are developed, as well as the conditions for its appropriate application to achieve the maximum results in the educational process. The preschool age is a critical period in the development of important skills and fertile ground for the application of innovation in education. Purpose: The purpose of this paper is to present the psychopedagogical processes that take place in the preschool classroom in the context of peer learning. The presentation of the theoretical framework and the ways of applying peer learning aim to promote its application by teachers in the kindergarten classroom. Method: The method used is the bibliographic research in the Greek and foreign-language literature about peer learning. Through the bibliographic review, the role of peer learning in upgrading the quality of preschool education is highlighted. Results: The literature review revealed a wealth of valuable information on both the theoretical framework that supports peer learning and its implementation methods. In foreign literature there is great interest from researchers in relation to various subjects and all levels of development of preschool children. Nevertheless, in the Greek literature there is a limited number of research and articles related to this important topic of peer learning. Discussion: In the context of modern education, peer learning is an innovative proposal for e-implementation of strategies for the overall development of preschool children at all levels. However, further research is needed on its appropriate application by teachers to strengthen its positive effect on the education of young children in the modern, demanding, social context.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές