Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η χρήση των ΤΠΕ για την υποστήριξη μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες

dc.contributor.advisorNtalianis, Klimis
dc.contributor.authorΜπέντη, Ειρήνη
dc.date.accessioned2024-07-11T14:17:37Z
dc.date.available2024-07-11T14:17:37Z
dc.date.issued2024-07-11
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7017
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6851
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Η χρήση των ΤΠΕ για την υποστήριξη μαθητών με Ειδι-κές Μαθησιακές Δυσκολίες» στοχεύει να διερευνήσει τον τρόπο που οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβά-νονται και εφαρμόζουν την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη διδασκαλία για αυτούς τους μαθητές, βασι-ζόμενο σε έρευνες που έχουν γίνει τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς κατά την περίοδο 2014-2023. Μέσα από μια λεπτομερή εξέταση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας στον τομέα της εκπαι-δευτικής έρευνας, η εργασία αυτή φιλοδοξεί να φωτίσει τις προκλήσεις, τις προτιμήσεις και τις δυνατότητες που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί κατά την ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη διδασκαλία των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες. Από την ανάδειξη αυτών των στοιχείων, επιδιώκε-ται η προώθηση καλύτερων πρακτικών και πολιτικών που θα βελτιώσουν την πρόσβαση και την ποιότητα της εκπαίδευσης για τους μαθητές αυτούς. Επιπλέον, στοχεύει στον εντοπισμό των προ-κλήσεων, των προτεραιοτήτων και των προτάσεων που θα μπορούσαν να ενισχύσουν την εκπαι-δευτική πρακτική για τους μαθητές με ΕΜΔ. Η παρούσα μελέτη είναι μια ποιοτική έρευνα που ε-φαρμόζει τη μεθοδολογία της βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας αναγνώρισε 22 μελέτες που έχουν δημοσιευτεί και που αναφέρονται στη χρήση των ΤΠΕ στην εκ-παίδευση ατόμων με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες. Μέσα από τα ευρήματα της μελέτης προέ-κυψε ότι οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) είναι σημαντικές για την εκπαίδευση μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, ενισχύοντας τις αναγνωστικές και γραπτές τους δεξιό-τητες. Οι νεότεροι εκπαιδευτικοί ενσωματώνουν πιο ενεργά τις ΤΠΕ σε σχέση με τους πιο έμπει-ρους, που προτιμούν παραδοσιακές μεθόδους. Παρά την αξία τους, η πρόσβαση σε τεχνολογικά μέσα δεν είναι πάντα διαθέσιμη σε όλα τα σχολεία ή για όλους τους μαθητές. Συμπερασματικά, η ενίσχυση των υποδομών και η κατάρτιση των εκπαιδευτικών στην αποτελεσματική χρήση των ΤΠΕ είναι απαραίτητες για την αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την κάλυψη των ανα-γκών των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τόσο στην Ελλάδα, όσο και διεθνώς.el
dc.format.extent51el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΤεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνίαςel
dc.subjectΕιδική αγωγήel
dc.titleΗ χρήση των ΤΠΕ για την υποστήριξη μαθητών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίεςel
dc.title.alternativeΤhe use of ICT for supporting students with special learning difficultiesel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeDeli, Ermioni
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedThis thesis entitled «The use of ICT to support students with Specific Learning Difficulties» aims to investigate how teachers perceive and implement the integration of ICT in teaching for these stu-dents, based on research conducted in Greece and internationally during the period 2014-2023. Through a detailed examination of the existing literature in the field of educational research, this paper aims to shed light on the challenges, preferences and opportunities that teachers face when integrating ICT in the teaching of students with specific learning difficulties. By highlighting these elements, it is hoped to promote better practices and policies that will improve the progress and quality of education for these students. In addition, it aims to identify challenges, priorities and sug-gestions that could enhance educational practice for learners with SEN. This study is a qualitative research that applies the literature review methodology. The literature review identified 22 pub-lished studies that refer to the use of ICT in the education of people with Specific Learning Difficul-ties. Through the findings of the study, it emerged that Information and Communication Technolo-gies (ICT) are important for the education of students with specific learning disabilities, enhancing their cognitive and writing skills. Younger teachers integrate ICT more actively than more experi-enced teachers, who prefer traditional methods. Despite their value, access to technological re-sources is not always available in all schools or for all pupils. In conclusion, strengthening the infra-structure and training teachers in the effective use of ICT is necessary to upgrade the educational process and meet the needs of students with special educational needs, both in Greece and interna-tionally.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές