dc.contributor.advisor | Troussas, Christos | |
dc.contributor.author | Μαρκοπουλιώτου, Μαρία-Νεφέλη | |
dc.date.accessioned | 2024-07-16T08:15:07Z | |
dc.date.available | 2024-07-16T08:15:07Z | |
dc.date.issued | 2024-07-01 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7063 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6897 | |
dc.description.abstract | Στην παρούσα διπλωματική εργασία περιγράφεται η σχεδίαση ενός εκπαιδευτικού εικονικού περιβάλλοντος με χαρακτηριστικά 8-bit παιχνιδιού για τη διδασκαλία θεμάτων Ασφαλείας στο Διαδίκτυο στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εστιάζοντας στη θεωρία της μάθησης μέσω ερωτήσεων, δημιουργήθηκε ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι το οποίο αποτελείται από τρεις εικονικού κόσμους μέσα στους οποίους περιγράφονται σενάρια κυβερνοεπιθέσεων και καλές πρακτικές για την προστασία απέναντι στις απειλές του κυβερνοχώρου.
Το εικονικό περιβάλλον του παιχνιδιού φέρει χαρακτηριστικά ρετρό και σενάρια με στοιχεία του φανταστικού, προκειμένου να προσελκύσει τους παίκτες να συμμετέχουν σε αυτό. Το εικονικό περιβάλλον Fairy Trust, διαμοιράστηκε σε φοιτητές του Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, καθώς επίσης και σε επαγγελματίες μηχανικούς που εργάζονται στο χώρο της Κυβερνοασφάλειας. Οι συμμετέχοντες αφού ολοκλήρωσαν τη χρήση της πλατφόρμας συμμετείχαν σε μία ποσοτική έρευνα, η οποία υλοποιήθηκε μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Η έρευνα εστίαζε στην εμπειρία των χρηστών με την πλατφόρμα Fairy Trust, σε ερωτήματα που σχετίζονταν με την ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων σε θέματα σχετικά με την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, αλλά και στο ερώτημα εάν είναι ωφέλιμη η χρήση εικονικών περιβαλλόντων με χαρακτηριστικά παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία. Όπως προέκυψε από τα αποτελέσματα της έρευνας, συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων τάσσεται υπέρ της χρήσης εκπαιδευτικών εικονικών περιβαλλόντων και είχε θετική εμπειρία ως προς τη χρήση του Fairy Trust. | el |
dc.format.extent | 88 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | 8-bit games | el |
dc.subject | Inquiry-based learning | el |
dc.subject | Flipped learning | el |
dc.subject | Internet safety | el |
dc.title | Σχεδίαση εκπαιδευτικού εικονικού περιβάλλοντος με χαρακτηριστικά 8-bit παιχνιδιού για τη διδασκαλία θεμάτων ασφαλείας στο διαδίκτυο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση | el |
dc.title.alternative | Designing an educational virtual environment with 8-bit game features for teaching internet safety in Higher Education | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Κρούσκα, Ακριβή | |
dc.contributor.committee | Τσολακίδης, Αναστάσιος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη | el |
dc.description.abstracttranslated | This thesis describes the design of an educational virtual environment with 8-bit game features for teaching Internet Security topics in Higher Education. Focusing on the theory of Question-based learning, an educational game was created that consists of three virtual worlds in which cyber-attack scenarios and best practices for protection against cyber threats are described. The virtual environment of the game carries retro features and scenarios with elements of fantasy gaming in order to attract players to participate in it.
Fairy Trust, as a virtual environment, was distributed to students of the Department of Informatics and Computer Engineering of the University of West Attica, as well as to professional engineers working in the field of Cybersecurity. The participants, after completing the use of the platform, took part in a quantitative survey, which was implemented through an online questionnaire. This research focused on user experience with Fairy Trust, as well as if the participants became more interested regarding the awareness of Internet Safety issues. In this research, there was also the question of whether the use of virtual environments with game features is beneficial in the educational process. As it emerged from the survey results, an overwhelming majority of the participants were in favor of using educational virtual environments and had a positive experience with the use of Fairy Trust. | el |