Show simple item record

Σχεδίαση εκπαιδευτικού εικονικού περιβάλλοντος με χαρακτηριστικά 8-bit παιχνιδιού για τη διδασκαλία θεμάτων ασφαλείας στο διαδίκτυο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

dc.contributor.advisorTroussas, Christos
dc.contributor.authorΜαρκοπουλιώτου, Μαρία-Νεφέλη
dc.date.accessioned2024-07-16T08:15:07Z
dc.date.available2024-07-16T08:15:07Z
dc.date.issued2024-07-01
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7063
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6897
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εργασία περιγράφεται η σχεδίαση ενός εκπαιδευτικού εικονικού περιβάλλοντος με χαρακτηριστικά 8-bit παιχνιδιού για τη διδασκαλία θεμάτων Ασφαλείας στο Διαδίκτυο στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Εστιάζοντας στη θεωρία της μάθησης μέσω ερωτήσεων, δημιουργήθηκε ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι το οποίο αποτελείται από τρεις εικονικού κόσμους μέσα στους οποίους περιγράφονται σενάρια κυβερνοεπιθέσεων και καλές πρακτικές για την προστασία απέναντι στις απειλές του κυβερνοχώρου. Το εικονικό περιβάλλον του παιχνιδιού φέρει χαρακτηριστικά ρετρό και σενάρια με στοιχεία του φανταστικού, προκειμένου να προσελκύσει τους παίκτες να συμμετέχουν σε αυτό. Το εικονικό περιβάλλον Fairy Trust, διαμοιράστηκε σε φοιτητές του Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, καθώς επίσης και σε επαγγελματίες μηχανικούς που εργάζονται στο χώρο της Κυβερνοασφάλειας. Οι συμμετέχοντες αφού ολοκλήρωσαν τη χρήση της πλατφόρμας συμμετείχαν σε μία ποσοτική έρευνα, η οποία υλοποιήθηκε μέσω ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Η έρευνα εστίαζε στην εμπειρία των χρηστών με την πλατφόρμα Fairy Trust, σε ερωτήματα που σχετίζονταν με την ευαισθητοποίηση των συμμετεχόντων σε θέματα σχετικά με την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, αλλά και στο ερώτημα εάν είναι ωφέλιμη η χρήση εικονικών περιβαλλόντων με χαρακτηριστικά παιχνιδιού στην εκπαιδευτική διαδικασία. Όπως προέκυψε από τα αποτελέσματα της έρευνας, συντριπτική πλειοψηφία των συμμετεχόντων τάσσεται υπέρ της χρήσης εκπαιδευτικών εικονικών περιβαλλόντων και είχε θετική εμπειρία ως προς τη χρήση του Fairy Trust.el
dc.format.extent88el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνώνel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subject8-bit gamesel
dc.subjectInquiry-based learningel
dc.subjectFlipped learningel
dc.subjectInternet safetyel
dc.titleΣχεδίαση εκπαιδευτικού εικονικού περιβάλλοντος με χαρακτηριστικά 8-bit παιχνιδιού για τη διδασκαλία θεμάτων ασφαλείας στο διαδίκτυο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeDesigning an educational virtual environment with 8-bit game features for teaching internet safety in Higher Educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΚρούσκα, Ακριβή
dc.contributor.committeeΤσολακίδης, Αναστάσιος
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστώνel
dc.contributor.masterΨηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξηel
dc.description.abstracttranslatedThis thesis describes the design of an educational virtual environment with 8-bit game features for teaching Internet Security topics in Higher Education. Focusing on the theory of Question-based learning, an educational game was created that consists of three virtual worlds in which cyber-attack scenarios and best practices for protection against cyber threats are described. The virtual environment of the game carries retro features and scenarios with elements of fantasy gaming in order to attract players to participate in it. Fairy Trust, as a virtual environment, was distributed to students of the Department of Informatics and Computer Engineering of the University of West Attica, as well as to professional engineers working in the field of Cybersecurity. The participants, after completing the use of the platform, took part in a quantitative survey, which was implemented through an online questionnaire. This research focused on user experience with Fairy Trust, as well as if the participants became more interested regarding the awareness of Internet Safety issues. In this research, there was also the question of whether the use of virtual environments with game features is beneficial in the educational process. As it emerged from the survey results, an overwhelming majority of the participants were in favor of using educational virtual environments and had a positive experience with the use of Fairy Trust.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές