Μελέτη ευστάθειας πλοίου τύπου oil tanker πριν και μετά από κατάκλιση
Stability Analysis of an Oil Tanker Before and After Damage
Keywords
Μοντέλο ; Σχεδίαση ; Ευστάθεια ; Βλάβη ; ΚανονισμόςAbstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία ασχολείται με τη μοντελοποίηση του προβλήματος της
ευστάθειας πλοίου τύπου oil tanker, καθώς επίσης και της ικανότητας επιβίωσής του σε
περίπτωση ατυχήματος. Ξεκινώντας από την μοντελοποίηση του πλοίου σε τρισδιάστατο
περιβάλλον ελέγχεται το ποσοστό ακρίβειας του σχεδίου και στη συνέχεια με κατάλληλο
υπολογιστικό λογισμικό μελετάμε τη συμμόρφωση του πλοίου με τους κανονισμούς άθικτης
ευστάθειας και ευστάθειας έναντι βλάβης. Ολοκληρώνοντας προτείνονται ενέργειες
βελτιστοποίησης της σχεδίασης ως προς την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας.
Στην εργασία αυτή εξετάζουμε την μελέτη ευστάθειας ενός δεξαμενοπλοίου με τη βοήθεια
κατάλληλου προγράμματος “CAD” και του υπολογιστικού λογισμικού “MAXSURF
STABILITY”. Στα πλαίσια του υπολογισμού αυτού θα εξεταστεί η άθικτη ευστάθεια του
πλοίου, η ευστάθεια κατόπιν βλάβης μίας ή περισσότερων δεξαμενών πετρελαίου.
Abstract
This thesis delves into the modeling of stability analysis and survivability assessment for an oil
tanker before and after the event of an accident. The study commences with the three-
dimensional modeling of the vessel to ensure the design's utmost precision. Subsequently,
appropriate computational software is employed to evaluate the ship's compliance with intact
stability and damage stability regulations. The thesis culminates in proposing design
optimization measures aimed at preventing marine pollution.
This study delves into the stability analysis of an oil tanker employing the design software
RHINO 6 and the computational software MAXSURF STABILITY. The scope of this analysis
encompasses both the intact stability of the vessel and its stability in the aftermath of damage
to one or more cargo oil tanks.