dc.contributor.advisor | Μπέλεση, Βασιλική | |
dc.contributor.author | Ζαφειροπούλου, Δήμητρα | |
dc.date.accessioned | 2024-07-17T06:56:28Z | |
dc.date.available | 2024-07-17T06:56:28Z | |
dc.date.issued | 2024-07-08 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7077 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6911 | |
dc.description.abstract | Εισαγωγή: Η προσχολική ηλικία είναι κρίσιμη για την ανάπτυξη του παιδιού και η παρου-σία διαταραχών ανάπτυξης συχνά επηρεάζει την κοινωνικό - συναισθηματική τους εξέλιξη και την ικανότητα αλληλεπίδρασης με τους άλλους. Η παρούσα διπλωματική εργασία αναλύει τη συμπερίληψη των παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) σε τάξεις προσχολικής ηλικίας.
Σκοπός: Σκοπός της είναι να εξετάσει τη σημασία της πρόωρης παρέμβασης και των κατάλληλων εκπαιδευτικών πρακτικών.
Μέθοδος: Μέσω μιας συστηματικής ανασκόπησης της βιβλιογραφίας, η εργασία αναλύει τις διαφορετικές προσεγγίσεις και πρακτικές συμπερίληψης παιδιών με ΔΑΦ στην προσχολική ηλικία και προτείνει ένα σύνολο πρακτικών και στρατηγικών για την αποτελεσματική συμπερίληψη των παιδιών με ΔΑΦ στην τάξη. Οι προτεινόμενες πρακτικές περιλαμβάνουν τη χρήση ειδικά σχεδιασμένων εκπαιδευτικών υλικών και εργαλείων, τη συνεργασία με ει-δικούς και με την οικογένεια.
Αποτελέσματα: Για να παρατηρηθούν τα αποτελέσματα της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, αναλύονται οι πιθανές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα παιδιά με ΔΑΦ κατά τη συμμετοχή του σε μια τάξη προσχολικής ηλικίας και παρουσιάζονται τρόποι προσαρμογής του περιβάλλοντος της τάξης και των δραστηριοτήτων, ώστε να διευκολυνθεί η συμμετοχή τους. Τέλος, εξετάζονται οι πιθανές προκλήσεις που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί και προτείνονται κατευθυντήριες γραμμές και στρατηγικές για την αποτελεσματική ενσωμάτωση των παιδιών με ΔΑΦ στην τάξη προσχολικής ηλικίας.
Συμπεράσματα: Στην ολόπλευρη ανάλυση, η εργασία αυτή παρέχει ένα συνολικό πλαίσιο για την κατανόηση της ανάγκης για τη συμπερίληψη παιδιών με ΔΑΦ σε μια τάξη προσχολικής ηλικίας και παρέχει κατευθυντήριες γραμμές για τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς που αναζητούν τρόπους να στηρίξουν την εκπαίδευση παιδιών με ΔΑΦ σε αυτή την ηλικιακή κατηγορία.
Λέξεις κλειδιά: προσχολική ηλικία, διαταραχές ανάπτυξης, Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, πρώιμη παρέμβαση, συμπερίληψη, Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, Κοινωνικές Ιστορίες. | el |
dc.format.extent | 90 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος | el |
dc.subject | Ελληνική Νοηματική Γλώσσα | el |
dc.subject | Κοινωνικές Ιστορίες | el |
dc.subject | Προσχολική ηλικία | el |
dc.subject | Διαταραχές ανάπτυξης | el |
dc.subject | Πρώιμη Παρέμβαση | el |
dc.subject | Συμπερίληψη | el |
dc.title | Συμπερίληψη παιδιών με αυτισμό (ΔΑΦ) σε τάξη 2 έως 4 χρονών (προσχολική ηλικία) | el |
dc.title.alternative | Inclusion of children with autism (ASD) in the 2- to 4-year-old classroom (pre-school age) | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Μπέλεση, Βασιλική | |
dc.contributor.committee | Konstanti, Ourania | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | Introduction: Preschool age is critical for child development and the presence of develop-mental disorders can affect their social-emotional development and ability to interact with others. This thesis analyzes the inclusion of children with Autism Spectrum Disorder (ASD) in preschool classes.
Purpose: The purpose of the thesis is to examine the importance of early intervention and appropriate educational practices.
Method: Through a systematic review of the literature, the paper analyzes the different approaches and practices of inclusion of children with ASD in preschool age and proposes a set of practices and strategies for the effective inclusion of children with ASD in the classroom. Recommended practices include the use of specially designed educational materials and tools, collaboration with experts and with the family.
Results: Also, the possible difficulties that children with ASD may face during their participation in a preschool class are analyzed and ways to adapt the classroom environment and activities are presented to facilitate their participation. Finally, the potential challenges and challenges that teachers may face are examined and guidelines and strategies are proposed for the effective integration of children with ASD in the preschool classroom.
Discussion: In the overall analysis, this paper provides an overall framework for understanding the need to include children with ASD in a preschool classroom and provides guidelines for educators and parents looking for ways to support the education of children with ASD in this setting. age category.
Key words: preschool age, developmental disorders, Autism Spectrum Disorder, early intervention, inclusion, TEACCH, ABA, MAKATON, PECS, Greek Sign Language, BLISS, Social Stories. | el |