Ιστοσελίδες μουσείων και αξιολόγηση της ευχρηστίας τους
Usability evaluation of museum websites
Λέξεις-κλειδιά
Ιστοσελίδες μουσείων ; Αξιολόγηση ιστοσελίδων ; Ταχύτητα φόρτωσης ; PageSpeed Insights ; Ευχρηστία ; CMS ; Δεδομένα απόδοσης ιστοσελίδωνΠερίληψη
Η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας έχει κρίσιμη σημασία, καθώς επηρεάζει άμεσα την αλληλεπίδραση των χρηστών με το περιεχόμενο της. Το γεγονός αυτό αφορά άμεσα και τις ιστοσελίδες των μουσείων. Στην ερευνητική εργασία, αναπτύσσουμε μια μεθοδολογία αξιολόγησης των ιστοσελίδων των μουσείων, με στόχο την επίτευξη βέλτιστης ευχρηστίας και ταχύτητας φόρτωσης. Η προτεινόμενη μεθοδολογία περιλαμβάνει τρία στάδια: Α) Συλλογή Δεδομένων: Στο πρώτο στάδιο, συλλέγουμε δεδομένα απόδοσης ταχύτητας για 234 ιστοσελίδες μουσείων χρησιμοποιώντας το εργαλείο PageSpeed Insights της Google, τόσο για κινητές συσκευές όσο και για επιτραπέζιους υπολογιστές. Επίσης, εξάγουμε τους μέσους όρους για πέντε πλατφόρμες διαχείρισης περιεχομένου (CMS - Content Management System) για κάθε μετρική, ώστε να προσδιορίσουμε ποια είναι πιο αποδοτική. Β) Εξαγωγή Περιγραφικών Στατιστικών: Στο δεύτερο στάδιο, πραγματοποιούμε εξαγωγή περιγραφικών στατιστικών στοιχείων για να αξιολογήσουμε την απόδοση όλων των ιστοσελίδων του δείγματος. Γ) Δημιουργία Μοντέλων Πρόβλεψης: Στο τρίτο και τελευταίο στάδιο, αναπτύσσουμε μοντέλα γραμμικής παλινδρόμησης για να εξετάσουμε ποιες μετρικές επηρεάζουν περισσότερο τη συνολική απόδοση των ιστοσελίδων, τόσο για κινητές συσκευές όσο και για επιτραπέζιους υπολογιστές. Τα αποτελέσματα της έρευνας μπορούν να βοηθήσουν τους διαχειριστές των ιστοσελίδων των μουσείων να κατανοήσουν την τρέχουσα κατάσταση των ιστοσελίδων τους και να εντοπίσουν τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση, με στόχο την επίτευξη βέλτιστης απόδοσης.
Περίληψη
The loading speed of a website is crucial as it directly influences user engagement with its content, especially for museum websites. In our research, we have developed a methodology for evaluating museum websites to achieve optimal usability and loading speed. This methodology comprises three stages: Α. Data Collection: We initially gathered performance data for 234 museum websites using Google's PageSpeed Insights tool on mobile devices and desktop computers. Additionally, we determined average scores for five content management systems (CMS) for each metric to identify the most efficient system. Β. Descriptive Statistics Extraction: In the following stage, we conducted descriptive statistical analysis to assess the performance of all websites included in the sample. C. Predictive Model Creation: In the final stage, we created linear regression models to investigate which metrics have the most significant impact on the overall performance of the websites, both on mobile devices and desktop computers. The findings from this research are not just theoretical. They can be directly applied by museum website administrators to understand the current state of their websites and identify areas for improvement. This practical application is the key to achieving optimal performance.