Εμφάνιση απλής εγγραφής

Οι διδακτικές πρακτικές του μαθήματος ων αρχαίων ελληνικών στο σύγχρονο σχολείο

dc.contributor.advisorPILIOURAS, PANAGIOTIS
dc.contributor.authorΚολμανιώτη, Ευδοκία
dc.date.accessioned2024-07-18T10:14:44Z
dc.date.available2024-07-18T10:14:44Z
dc.date.issued2024-07-08
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7097
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6931
dc.description.abstractΠερίληψη Εισαγωγή: Η παρούσα εργασία έχει σκοπό να παρουσιάσει τις διδακτικές πρακτικές που υιοθετούνται από τους εκπαιδευτικούς στην διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών στο σύγχρονο σχολείο και μέσα από αυτό το πρίσμα να διερευνηθεί η ωφελιμότητα της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών για τους μαθητές του σύγχρονου σχολείου. Είναι πραγματικότητα πως στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση η διδακτική των Αρχαίων Ελληνικών είτε από πρωτότυπο είτε από μετάφραση, καταλαμβάνει αρκετές ώρες του αναλυτικού προγράμματος που αφορούν τα γλωσσικά μαθήματα. Σκοπός: Πιο συγκεκριμένα θα γίνει μια προσπάθεια να εξεταστεί εάν χρησιμοποιούνται σύγχρονες μέθοδοι, καινοτόμες στρατηγικές και εναλλακτικές πρακτικές στη διδασκαλία του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών. H κοινή βάση όλων των φιλολόγων που διδάσκουν το συγκεκριμένο μάθημα θα έπρεπε να είναι η φροντίδα τους ώστε να γίνει το μάθημα αυτό πιο ελκυστικό κι ενδιαφέρον για τους μαθητές τους. Πολλοί από αυτούς χρησιμοποιούν γλωσσοκεντρικές προσεγγίσεις για τα μαθήματα αυτά κι άλλοι έχουν αλλάξει αυτό τον τρόπο διδασκαλίας και τον έχουν εξελίξει εντάσσοντας καινοτόμες διδακτικές πρακτικές. Στη βάση αυτή θα αναλυθεί και η πολύτιμη συμβολή των ΤΠΕ στην διδασκαλία των αρχαίων ελληνικών ώστε η διδακτική πράξη να γίνει πιο αποδοτική. Θα γίνει αναφορά στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές αλλά και στην έλλειψη ενδιαφέροντος που παρουσιάζουν, αλλά θα γίνει και μια προσπάθεια να απαντηθεί ένα βασικό τους ερώτημα που τους βασανίζει και συχνά διατυπώνουν στους διδάσκοντές τους που δεν είναι άλλο από το «Γιατί να διδασκόμαστε τα αρχαία ελληνικά; Σε τι μας χρησιμεύσουν στην σύγχρονη καθημερινότητά μας;». Μέθοδος: Στη παρούσα εργασία χρησιμοποιήθηκε η βιβλιογραφική ανασκόπηση. Αποτελέσματα: Τα ευρήματα από την διεξοδική μελέτη της βιβλιογραφίας, αναφέρονται στις μεθόδους διδασκαλίας των εκπαιδευτικών για το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, το κατά πόσο αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες στην διδασκαλία τους και στο ποια η άποψή τους περί χρησιμότητας και ωφελιμότητας των Αρχαίων Ελληνικών στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συμπεράσματα: Από την έκβαση των ευρημάτων και των αποτελεσμάτων των ολιγάριθμων ερευνών επί του θέματος, κρίνεται σκόπιμος ο αναπροσανατολισμός του μαθήματος -όσον αφορά τις διδακτικές πρακτικές προκειμένου- το μάθημα να γίνει πιο αποτελεσματικό για τους μαθητές.el
dc.format.extent63el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑρχαία ελληνικάel
dc.subjectΔιδακτικές πρακτικέςel
dc.subjectΣύγχρονες διδακτικές προσεγγίσειςel
dc.subjectΠρωτότυποel
dc.subjectΤΠΕel
dc.titleΟι διδακτικές πρακτικές του μαθήματος ων αρχαίων ελληνικών στο σύγχρονο σχολείοel
dc.title.alternativeTeaching practices of ancient greek lesson for the contemporary schoolel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠαναγάκος, Ιωάννης
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedAbstract Introduction: The present paper aims to present the teaching practices adopted by educators in the instruction of Ancient Greek in the modern school and in light of this to examine the usefulness of teaching Ancient Greek to the students at the contemporary school. It is true that in the Secondary education the teaching of Ancient Greek, whether from the original or the translation, takes up several hours of the curriculum related to language courses. Purpose: More specifically, an effort will be made to examine if modern methods, innovative strategies, and alternative practices are being implemented in the teaching of Ancient Greek. The common ground of all teachers who teach this particular subject should be their concern to make this lesson more attractive and interesting for their students. Many of them use language-centred approaches for these lessons and others have changed this method and have further developed it by integrating innovative teaching practices. In this regard, the valuable contribution of ICT (Information and Communication Technologies) to the teaching of Ancient Greek will also be analyzed, so that the teaching act becomes more efficient. The paper will address both the challenges encountered by the students and their apparent lack of interest, but also an effort will be made to answer a basic question that highly concerns them and which they often express to their teachers: «Why should we learn Ancient Greek? How is it useful to us in our modern everyday life?». Method: In this paper, was used literature review. Results: The findings from the literature review will present the teaching practices of the teachers as regards the subject of Ancient Greek, in what extent they use ICT in their teaching procedure and what is their view as regards the beneficial aspect of studying Ancient Greek in secondary education. Conclusion: From the concluded results of the small sample of the research, it is necessary for the lesson to be restructured as regards the teaching approaches for being more interesting for the students.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές