dc.contributor.advisor | Kounenou, Kalliopi | |
dc.contributor.author | Χρυσομαλλίδη, Αικατερίνη | |
dc.date.accessioned | 2024-07-18T10:21:38Z | |
dc.date.available | 2024-07-18T10:21:38Z | |
dc.date.issued | 2024-07-17 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7099 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-6933 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία αφορά στη συμβουλευτική διαδικασία, όπως πραγματοποιείται από τον εκπαιδευτικό προς τους έφηβους μαθητές. Αρχικά, με στόχο να γίνει κατανοητή η περίοδος της εφηβείας, επισημαίνονται βασικά χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης περιόδου καθώς επίσης τα ζητήματα που παρουσιάζουν οι έφηβοι, αναφορικά με το άγχος, την κατάθλιψη, την επιθετική συμπεριφορά ή τις μαθησιακές δυσκολίες. Εν συνεχεία, παρουσιάζεται αναλυτικά η μορφή της συμβουλευτικής καθώς επίσης τα στάδια που ακολουθούνται από τον εκπαιδευτικό με στόχο να είναι επιτυχής. Ακολούθως, αναλύεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού ως συμβούλου, ο οποίος αφενός έχει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και διακριτά όρια, αφετέρου, προκειμένου να αναλάβει τον συγκεκριμένο ρόλο, ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να είναι καταρτισμένος με τις κατάλληλες επικοινωνιακές και συμβουλευτικές δεξιότητες. Αναντίρρητα, στη συμβουλευτική διαδικασία απαραίτητη συνιστώσα αποτελεί η συνεργασία του εκπαιδευτικού με το οικογενειακό περιβάλλον, από την οποία επωφελείται ο ίδιος ο μαθητής. Ακόμη, χάρη στη συμβουλευτική σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών, όσο και στη συνεργασία του εκπαιδευτικού – συμβούλου με τους γονείς, ασκείται θετική επίδραση στην εικόνα των μαθητών για το σχολικό περιβάλλον. Καταληκτικά, επισημαίνονται οι δυσκολίες που προκύπτουν στο συμβουλευτικό έργο του εκπαιδευτικού καθώς επίσης οι απόψεις που επικρατούν για την ανάθεση του συμβουλευτικού ρόλου στους εκπαιδευτικούς. Στο τέλος της εργασίας δίνονται προτάσεις για την εφαρμογή της συμβουλευτικής στο σχολικό πλαίσιο. | el |
dc.format.extent | 70 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Σύμβουλος - Εκπαιδευτικός | el |
dc.subject | Συμβουλευτική εφήβων | el |
dc.subject | Συμβουλευτική σχέση | el |
dc.subject | Συμβουλευτικός ρόλος | el |
dc.title | Συμβουλευτική των εφήβων από την οπτική του εκπαιδευτικού | el |
dc.title.alternative | Adolescent counselling from the teacher's perspective | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Πόλκας, Λάμπρος | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.master | Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | This paper is about the counselling process as carried out by the teacher towards adolescent students. Initially, in order to understand adolescence, the main characteristics of this period are highlighted, as well as the issues that adolescents present with regard to anxiety, depres- sion, aggressive behaviour or learning difficulties. Then, the form of counselling is presented in detail, as well as the stages followed by the teacher in order to be successful. Moreover, the role of the teacher as a counsellor is analysed, which on the one hand has specific char- acteristics and distinct boundaries, on the other hand, in order to take on this role, the teacher must be trained with the appropriate communication and counselling skills. The teacher's cooperation with the families is an indispensable component of the counselling process, from which students themselves benefit. Furthermore, thanks to the counselling relationship that develops among the teacher and students as well as the cooperation among the teacher-coun- sellor and parents, a positive effect is exerted on the students' image of the school environ- ment. In conclusion, the difficulties encountered in the counselling process of the teachers as well as the prevailing views on the assignment of the counselling role to them are high- lighted. At the end of the paper, suggestions are given for the implementation of counselling in the school environment. | el |