Η έξυπνη τάξη
Smart class
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Μπουζαλάκου, Ουρανία
Ημερομηνία
2024-07-25Επιβλέπων
Drosos, ChristosΛέξεις-κλειδιά
Έξυπνες τάξεις ; 5G NR ; WiFi 7 ; Διαδίκτυο πραγμάτων ; Τεχνητή νοημοσύνη ; Smart class ; Internet of things ; Artificial intelligenceΠερίληψη
Το θέμα της παρούσης πτυχιακής εργασίας είναι: « H έξυπνη τάξη», όπου πραγματεύεται τους τρόπους με τους οποίους μπορεί να δημιουργηθεί όπως: α) Τι είδους εξοπλισμός χρειάζεται - από θέμα Υλικού (Hardware - HW) και λογισμικού (Software -SW).
β) Γίνεται αναφορά σε θέματα εγκατάστασης σύνδεσης, και ελέγχου, για τη λειτουργία του συστήματος. Η εργασία αυτή στηρίζεται ως επί το πλείστον, πάνω σε Τεχνολογίες όπως: ΙΟΤ (Internet of Things), AI (Artificial Intelligence), καθώς και στις εξελιγμένες τεχνολογίες τηλεπικοινωνιών όπως 5G, WiFi, που θεωρούνται ότι παίζουν σημαντικό ρόλο, στην επιτυχή επίτευξη του στόχου.
Στο πρώτο μέρος, γίνεται μία εισαγωγική αναφορά περί αυτών των Τεχνολογιών, εστιάζοντας κυρίως στα τεχνικά χαρακτηριστικά και πως αυτά, μπορούν να διαμορφώσουν ένα πλαίσιο αρχιτεκτονικής συστήματος, για την υλοποίηση της έξυπνης τάξης.
Στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν προτάσεις για συγκεκριμένο εξοπλισμό (HW, SW), όπου θα περιλαμβάνεται μία λίστα τεχνικών προδιαγραφών, για την πλήρη υποστήριξη μιας τέτοιας υλοποίησης. Η εργασία προτείνει την ανάπτυξη μιας εφαρμογής όπου θα λειτουργεί ως ένα πλαίσιο για την επονομαζόμενη “Έξυπνη Τάξη”. Η εφαρμογή αυτή περιλαμβάνει τρία βασικά μέρη: Αυτοματοποίηση στις Διαδικαστικές, Διοικητικές και Εκπαιδευτικές διεργασίες της σχολικής τάξης και γενικότερα του σχολείου. Στο κυρίως μέρος της εργασίας γίνεται ανάλυση για τις εν λόγω διεργασίες και πως μια τέτοια υλοποίηση έχει τη δυνατότητα να γίνει πιο αποτελεσματική σύμφωνα με τα ποιο πρόσφατα υλικά και Τηλεπικοινωνιακές Τεχνολογίες. Η πρόταση της εφαρμογής έχει γίνει μόνο σε επίπεδο λογικών διαγραμμάτων ροής (flow chart). Για το εκπαιδευτικό μέρος γίνεται μία ανάλυση, για το πώς η Τεχνολογία ΑΙ (Artificial Intelligence) μπορεί να εφαρμοστεί, έτσι ώστε να προάγει τη διαδραστικότητα των εκπαιδευόμενων μαθητών μέσα στην τάξη, με ταχύ και ταυτόχρονα αρκετά ακριβή ρυθμό. Σκοπός είναι ο εντοπισμός του γνωστικού επιπέδου των μαθητών, και τον προσδιορισμό του καταλληλότερου συστήματος εκμάθησης που θα προκύψει, σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες ή τις κλίσεις, του κάθε μαθητή.
Περίληψη
The topic of this thesis is: "The smart classroom", where it deals with the ways in which it can be created such as: a) What kind of equipment is needed - in terms of Hardware (HW) and Software (SW). b) Reference is made to issues of connection installation, and control, for the operation of the system. This work is mostly based on Technologies such as: Internet of Things (IOT), AI (Artificial Intelligence), as well as advanced telecommunications technologies such as 5G, Wifi, which are considered to play an important role in the successful achievement of the goal. In the first part, an introductory report is made about these Technologies, focusing mainly on the technical characteristics and how they can form a system architecture framework, for the implementation of the smart classroom. This will be followed by specific hardware (HW, SW) proposals, where a list of technical specifications will be included to fully support such an implementation. The paper proposes the development of an application where it will function as a framework for the so-called "Smart Classroom". This application includes three main parts: Automation in the Procedural, Administrative and Educational processes of the classroom and possibly for the entire school in general. In the main part of the work, an analysis is made for the processes in question and how such an implementation has the potential to become more effective according to the most recent materials and Telecommunication Technologies. The proposal of the application has been made only at the level of logical flow charts. For the educational part, an analysis is made on how AI Technology (artificial intelligence) can be applied, so as to promote the interactivity of the students in the classroom, at a fast, and at the same time, fairly accurate pace. The purpose is to identify the cognitive level of the students, and to determine the most appropriate learning system that will emerge, according to the particularities and inclinations, of each student.