Show simple item record

Καταγραφή και συγκριτική αξιολόγηση ποιότητας κύλισης οδοστρώματος σε διαφορετικά τμήματα του ίδιου αυτοκινητόδρομου

dc.contributor.advisorΧαρωνίτης, Γεώργιος
dc.contributor.authorΚαλαθάκης, Σταύρος
dc.date.accessioned2024-09-16T07:55:39Z
dc.date.available2024-09-16T07:55:39Z
dc.date.issued2024-09-11
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7427
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7259
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει την συγκριτική αξιολόγηση ποιότητας κύλισης σε διάφορα τμήματα του ίδιου αυτοκινητοδρόμου. Αρχικά, πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική έρευνα για τα επιφανειακά χαρακτηριστικά των οδοστρωμάτων και τις υπάρχουσες μεθόδους καταγραφής της ομαλότητας. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκαν υποκειμενικές μετρήσεις αξιολόγησης της ποιότητας κύλισης στα εξεταζόμενα τμήματα με παράλληλη καταγραφή επιταχύνσεων από φορητό αδρανειακό σύστημα που είχε εγκατασταθεί στο όχημα. Τα αποτελέσματα των υποκειμενικών μετρήσεων εξετάστηκαν συγκριτικά με ιστορικά στοιχεία αντίστοιχων αξιολογήσεων στα ίδιο τμήματα. Ακολούθως τα αποτελέσματα των υποκειμενικών μετρήσεων για την ποιότητα κύλισης διερευνήθηκαν σε συνδυασμό με τα δεδομένα κατακόρυφης επιτάχυνσης προς επιβεβαίωση της συμβατότητας των σχετικών διαπιστώσεων. Η ανάλυση των δεδομένων περιλάμβανε τον υπολογισμό των τοπικών ακροτάτων για διαφορετικά μεγέθη κατακόρυφης επιτάχυνσης. Με βάση αυτά τα ευρήματα πραγματοποιήθηκε περαιτέρω ανάλυση των καταγραφών επιτάχυνσης και συσχέτιση τους με το δείκτη υποκειμενικών μετρήσεων ομαλότητας (MPR). Αναπτύχθηκε προκαταρκτική σχέση εκτίμησης του δείκτη MPR με βάση παραμέτρους των καταγραφών επιτάχυνσης (πλήθος τοπικών ακροτάτων). Από τη διερεύνηση της σχέσης εκτίμησης του δείκτη MPR διαπιστώθηκε ικανοποιητικό επίπεδο προσαρμογής και ακρίβειας αποτελεσμάτων. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε εφαρμογή της προτεινόμενης μεθοδολογίας σε τμήματα που εξετάστηκαν στην εργασία και είχαν επισκευαστεί μετά την πραγματοποίηση των υποκειμενικών μετρήσεων. Διαπιστώθηκε ότι η προτεινόμενη διαδικασία μπορεί να συμβάλλει στην εκτίμηση της ποιότητας κύλισης με απλό σύντομο και οικονομικό τρόπο συγκριτικά με τις τυπικά εφαρμοζόμενες σχετικές μεθόδους.el
dc.format.extent140el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠοιότητα κύλισηςel
dc.subjectΔείκτης υποκειμενικών μετρήσεων ομαλότηταςel
dc.subjectMPRel
dc.subjectΟμαλότητα οδοστρώματοςel
dc.subjectΑδρανειακά συστήματα καταγραφήςel
dc.subjectΚατακόρυφη επιτάχυνσηel
dc.titleΚαταγραφή και συγκριτική αξιολόγηση ποιότητας κύλισης οδοστρώματος σε διαφορετικά τμήματα του ίδιου αυτοκινητόδρομουel
dc.title.alternativeData collection and comparative assessment of pavement ride quality at different section of the same highwayel
dc.typeΔιπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΜηλιώτη, Χριστίνα
dc.contributor.committeeTyrinopoulos, Yannis
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Πολιτικών Μηχανικώνel
dc.description.abstracttranslatedThis thesis examines the comparative evaluation of ride quality across various sections of the same highway. Initially, a literature review was conducted on the surface characteristics of pavements and the existing methods for recording roughness. Subsequently, panel rating of ride quality was carried out on the examined sections, with concurrent recording of accelerations using a portable inertial system installed in the vehicle. The results of the panel rating were compared with historical data from similar evaluations in the same sections. Then, the results of the panel rating of ride quality were investigated in conjunction with the vertical acceleration data to verify the compatibility of the relevant findings. The data analysis included the calculation of local extrema for different vertical acceleration magnitudes. Based on these findings, further analysis of the acceleration records was conducted, correlating them with the Mean Panel Rating (MPR). A preliminary estimation formula of the MPR index was developed based on parameters from the acceleration records (number of local extrema). The investigation of the estimation relationship of the MPR index revealed a satisfactory level of fit and accuracy in the results. The proposed methodology was then applied to sections that had been examined in the study and had undergone repairs after the subjective measurements were performed. It was found that the proposed process can contribute to the assessment of ride quality in a simple, quick, and cost-effective manner compared to the typically applied related methods.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές