Εμφάνιση απλής εγγραφής

Διαφοροποιημένη διδασκαλία σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την ανάπτυξη δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγου μέσα από το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας

dc.contributor.advisorMOUSENA, ELENI
dc.contributor.authorΚυρίτση, Βασιλική
dc.date.accessioned2024-10-07T09:42:17Z
dc.date.available2024-10-07T09:42:17Z
dc.date.issued2024-10-04
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7585
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7417
dc.description.abstractΕισαγωγή: Οι σύγχρονες προκλήσεις με τις οποίες έρχονται αντιμέτωπα τα εκπαιδευτικά συστήματα, συμπεριλαμβανομένης της ανομοιογένειας του μαθητικού πληθυσμού που παρεισφρέει σε αυτά, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη για την εφαρμογή μίας διδασκαλίας η οποία θα λαμβάνει υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών. Μολονότι, ωστόσο, στη διεθνή βιβλιογραφία παρουσιάζεται εντεινόμενο ενδιαφέρον για τη Διαφοροποιημένη Διδασκαλία (Δ.Δ.) και τη συμβολή της στις σχολικές τάξεις, η εφαρμογή της στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, αλλά και τα ερευνητικά δεδομένα αναφορικά με την αποτελεσματικότητά της στο σύνολο των εκπαιδευτικών βαθμίδων βρίσκονται σε πολύ πρώιμο στάδιο. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί η αποτελεσματικότητα της εφαρμογής της Δ.Δ. στην ανάπτυξη δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγου στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Στο πλαίσιο αυτό τέθηκαν τρία ερευνητικά ερωτήματα που αφορούν το αν είναι αποτελεσματική η εφαρμογή της Δ.Δ. ως διδακτική μέθοδος, τις ειδικές δεξιότητες παραγωγής γραπτού λόγου των μαθητών που ενισχύει και τις τεχνικές και στρατηγικές που μπορεί να αξιοποιήσει ένας εκπαιδευτικός για να διδάξει αποτελεσματικά τη Νεοελληνική Γλώσσα με τη χρήση Δ.Δ. Μέθοδος: Ως μέθοδος επιλέχθηκε η ποιοτική και συγκεκριμένα η έρευνα δράσης. Η εκπαιδευτικός – ερευνήτρια πραγματοποίησε έρευνα δράσης σε εννέα μαθητές λυκείου στους οποίους διδάσκει κατ’ οίκον εξατομικευμένα τη Νεοελληνική Γλώσσα, με στόχο να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα που παρουσιάζει η Δ.Δ. στην ενίσχυση των δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγου μέσω της παρατήρησης, της καταγραφής της μαθησιακής διαδικασίας και της αξιολόγησης των αποτελεσμάτων. Αποτελέσματα: Τα πορίσματα της έρευνας δράσης κατέδειξαν τη θετική ανταπόκριση του συνόλου των μαθητών στους οποίους εφαρμόστηκε η Δ.Δ. μέσω διάφορων στρατηγικών και τεχνικών όσον αφορά τη βελτίωση των δεξιοτήτων τους στην παραγωγή γραπτού λόγου και κατ’ επέκταση, την αποτελεσματικότητά της ως διδακτική μέθοδος. Ειδικότερα, οι δεξιότητες των μαθητών που βελτιώθηκαν περισσότερο συγκριτικά με άλλες ήταν η ικανότητα επιχειρηματολογίας και ολόπλευρης ανάπτυξης ενός θέματος, η συνεκτικότητα των νοημάτων και η ενίσχυση των ιδεών/γνώσεων σε μια νέα ενότητα. Επιπλέον, παρατηρήθηκε ότι οι μαθητές οι οποίοι εμφάνισαν χαμηλό βαθμό ετοιμότητας αναφορικά με την εισαγωγή στη νέα ενότητα και χαμηλότερες επιδόσεις στις δεξιότητες γραπτού λόγου σε σχέση με τους συμμαθητές τους σημείωσαν τη μεγαλύτερη πρόοδο. Συμπεράσματα: Συμπερασματικά, η Δ.Δ., όταν εφαρμόζεται με τρόπο κριτικό και συστηματικό, δρα ευεργετικά και ενισχύει την απόδοση των μαθητών. Ως αποτέλεσμα, η χρήση της κρίνεται επιβεβλημένη, ιδίως στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, που στοχεύει μέσω της καλλιέργειας του λόγου στην ανάπτυξη της κριτικής σκέψης και την απόκτηση της ικανότητας διαμόρφωσης της γνώμης των μελλοντικών πολιτών.el
dc.format.extent172el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΛύκειοel
dc.subjectΔεξιότητες γραπτού λόγουel
dc.subjectΔιαφοροποιημένη διαδασκαλίαel
dc.subjectΈρευνα δράσηςel
dc.subjectΝεοελληνική γλώσσαel
dc.titleΔιαφοροποιημένη διδασκαλία σε μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την ανάπτυξη δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγου μέσα από το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσαςel
dc.title.alternativeDifferentiated teaching to secondary education students for the development of written speech production skills through the course of New Greek Languageel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeSIDIROPOULOU, TRIFENI
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.masterΠαιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedIntroduction: The contemporary challenges that educational systems face, including the heterogeneity of the student population that attends them, make it imperative to implement teaching that takes into account the special characteristics of students. Although there is an increasing interest in Differentiated Teaching (D.T.) and its contribution to school classrooms in the international literature, its application in the Greek educational system but also the research data regarding its effectiveness for all educational levels are at a very early stage. Purpose: The purpose of this work is to investigate the effectiveness of the implementation of the D.T. in the development of written language production skills in the Modern Greek Language course. In this context, three research questions were raised regarding whether the implementation of the D.T. is effective as a teaching method, the specific writing skills of the students that it strengthens and the techniques and strategies that a teacher can adopt to effectively teach the Modern Greek Language using D.T. Method: Qualitative action research was chosen as the method. The teacher-researcher carried out action research on nine high school students to whom she teaches the Modern Greek Language privately at home, with the aim to investigate the effectiveness of D.T. in strengthening students' writing skills, through observation, recording of the learning process and evaluation of the results. Results: The findings of the action research demonstrated the positive response of all the students to whom the D.T. was applied through various strategies and techniques regarding the improvement of their skills in the production of written language and by extension, its effectiveness as a teaching method. In particular, the students' skills that improved the most compared to others were the ability to argue and comprehensively develop a topic, the coherence of meanings, and the reinforcement of ideas/knowledge in a new unit. In addition, it was observed that students who showed a low degree of readiness regarding the introduction to the new unit and lower performance in written language skills compared to their classmates made the greatest progress. Discussion: In conclusion, D.T., when applied in a critical and systematic way, acts beneficially and enhances the students' performance. As a result, its use is deemed imperative, especially in the course of the Modern Greek Language, which aims at the development of critical thinking and the acquisition of the ability to form the opinion of future citizens through the cultivation of speech.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές