Καταγραφή και μελέτη των αιωρούμενων σωματιδίων και μετεωρολογικών δεδομένων, εκτός και εντός της καμπίνας μικρού ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου
Recording and investigation of suspended particles and meteorological data outside and inside the cabin of a small electric car
Διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Καλογιάννης, Ευάγγελος Χρήστος
Ημερομηνία
2024-10-04Επιβλέπων
MOUSTRIS, KONSTANTINOSΛέξεις-κλειδιά
PM10 ; PM2.5 ; PM1 ; Ηλεκτρικά αυτοκίνητα ; Θερμοκρασία ; Υγρασία ; Αιωρούμενα σωματίδια ; Μετεωρολογικά δεδομέναΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία ερευνά τις συγκεντρώσεις αιωρούμενων σωματιδίων (Particulate Matter, PM) και τις μετεωρολογικές παραμέτρους (θερμοκρασία και υγρασία) τόσο εντός όσο και εκτός της καμπίνας ενός μικρού ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου. Στόχος της έρευνας είναι να καταγράψει τα επίπεδα των PM10, PM2.5 και PM1 και να εξετάσει πώς οι εξωτερικές συνθήκες και η χρήση θέρμανσης επηρεάζουν αυτές τις συγκεντρώσεις. Για την υλοποίηση της έρευνας, χρησιμοποιήθηκαν δύο σύγχρονοι αισθητήρες αιωρούμενων σωματιδίων, τοποθετημένοι στο εσωτερικό και το εξωτερικό του αυτοκινήτου. Οι αισθητήρες κατέγραψαν δεδομένα σε διάφορα σενάρια, συμπεριλαμβανομένων των διαδρομών και της στάθμευσης, με και χωρίς τη χρήση θέρμανσης. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι συγκεντρώσεις των αιωρούμενων σωματιδίων είναι σημαντικά υψηλότερες στο εξωτερικό του αυτοκινήτου σε σχέση με το εσωτερικό.
Περίληψη
The present study investigates the concentrations of particulate matter (PM) and meteorological parameters (temperature and humidity) both inside and outside the cabin of a small electric vehicle. The aim of the research is to record the levels of PM10, PM2.5 and PM1 and examine how external conditions and the use of heating affect these concentrations. To conduct the study, two modern particulate matter sensors were used, placed inside and outside the vehicle. The sensors recorded data in various scenarios, including driving routes and parking with and without the use of heating. The results indicate that particulate matter concentrations are significantly higher outside the vehicle compared to inside.