Show simple item record

Η επίδραση της πολλαπλής παράλληλης εργασίας (multitasking) στην εκπαιδευτική μονάδα

dc.contributor.advisorYannas, Prodromos
dc.contributor.authorΣτάμου, Δήμητρα
dc.date.accessioned2024-10-22T11:48:25Z
dc.date.available2024-10-22T11:48:25Z
dc.date.issued2024-10
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7853
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7685
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι να εξετάσει την επίδραση της πολλαπλής παράλληλης εργασίας (multitasking) στις εκπαιδευτικές μονάδες. Έναυσμα για τη διενέργεια της μελέτης αποτέλεσε το σημαντικό έλλειμμα που παρατηρείται σε σχέση με την εργασιακή πραγματικότητα που επικρατεί στις σχολικές μονάδες. Αν και αποτελεί ένα εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα η αυξανόμενη ανάθεση πολλαπλών παράλληλων εργασιών στους εκπαιδευτικούς των σχολείων στην Ελλάδα, υπάρχουν ελάχιστες καταγραφές έως και ανύπαρκτες σχετικές με την υπάρχουσα κατάσταση που δημιουργείται στα σχολεία. Οι συνέπειες από την συνεχόμενη και αυξανόμενη ανάθεση πολλαπλών παράλληλων εργασιών είναι πολλές και κυρίως με αρνητικό πρόσημο. Σε αντίθεση με την ελληνική πραγματικότητα που επικρατεί στις σχολικές μονάδες βρίσκεται η νευροεπιστήμη, η οποία μεταξύ άλλων υποστηρίζει ότι ο ανθρώπινος εγκέφαλος μπορεί να εκτελεί μια εργασία τη φορά. Παρόλα αυτά βιώνουμε συνθήκες καθημερινής ανάθεσης πολλαπλών παραλλήλων εργασιών όχι μόνο στο χώρο της εκπαίδευσης αλλά σε κάθε επίπεδο της ζωής μας και της καθημερινότητας μας όπως για παράδειγμα στην οδήγηση, στην εργασία κ.α. Στην παρούσα έρευνα μελετήθηκαν μεταξύ άλλων, οι αποφάσεις που λαμβάνονται σε μια σχολική μονάδα κάτω από το πρίσμα των πολλαπλών παράλληλων εργασιών. Επιπλέον, στο πλαίσιο της έρευνας διενεργήθηκε σύγκριση μεταξύ των καλύτερων πρακτικών που μπορούν να εφαρμοστούν ώστε να αυξηθεί η αποδοτικότητα και η αποτελεσματικότητα του σχολείου με γνώμονα την πολλαπλή παράλληλη εργασία. Ακόμη διερευνήθηκαν οι επιπτώσεις που πηγάζουν στην υγεία των εκπαιδευτικών από την πολλαπλή παράλληλη εργασία στις εκπαιδευτικές μονάδες. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 100 εκπαιδευτικοί (διευθυντές, υποδιευθυντές, καθηγητές) από σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που ανήκουν στην Α΄ Διεύθυνση Αθήνας και πιο συγκεκριμένα από τις περιοχές Κολωνακίου, Μεταξουργείου, Σεπολίων και Ηλιούπολης. Οι εκπαιδευτικοί συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο το οποίο διαμορφώθηκε μετά από μελέτη της σχετικής βιβλιογραφίας και σχετικών ερευνών καθώς και σε συνεργασία με τον επιβλέποντα καθηγητή. Το ερωτηματολόγιο αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις που αφορούσαν δημογραφικά στοιχεία και στο δεύτερο μέρος απάντησαν σε ερωτήσεις που αφορούσαν τις σχέσεις με τον διευθυντή και τους συναδέλφους καθώς και την επίδραση που έχει η ανάθεση πολλαπλών παράλληλων εργασιών τόσο στην ψυχική τους υγεία όσο και στην διδακτική τους αποτελεσματικότητα. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν πάρα πολύ στην ιεράρχηση των προτεραιοτήτων προκειμένου να ανταπεξέλθουν σε ένα σχολικό περιβάλλον που συνεχώς βάλλεται από πολλαπλές παράλληλες εργασίες. Επίσης έδειξαν πως όσο αυξάνεται η πολλαπλή παράλληλη εργασία στα σχολεία τόσο χάνεται η επαγγελματική ευχαρίστηση και εξίσου μειώνεται και η δημιουργικότητα που απορρέει από την εκπαιδευτική διαδικασία.el
dc.format.extent102el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠολλαπλή παράλληλη εργασίαel
dc.subjectΕκπαίδευσηel
dc.subjectΕκπαιδευτικές μονάδεςel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectMultitaskingel
dc.titleΗ επίδραση της πολλαπλής παράλληλης εργασίας (multitasking) στην εκπαιδευτική μονάδαel
dc.title.alternativeThe impact of multitasking on the educational unitel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΠιερράκος, Γεώργιος
dc.contributor.committeePsaromiligkos, Ioannis (Yannis)
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.description.abstracttranslatedThe purpose of this research is to examine the impact of multitasking on educational units. The study was prompted by the significant deficit observed in relation to the reality prevailing in school units. Despite the importance of the topic, as the assignment of multiple parallel tasks increases in school settings, there is no corresponding record regarding the current situation in the Greek educational system and the resulting consequences. The importance of neuroscience is widely known, which among other things supports that the human brain can perform well at one thing at a time, yet we experience conditions of daily assignment of multiple parallel tasks almost at every level of our lives and daily routines, for example in driving, work, etc. Decisions made in a school unit were evaluated under the prism of multiple parallel tasks. Furthermore, within the research framework, a comparison was made among best practices that can be implemented to increase the efficiency and effectiveness of the school focusing on multitasking. One hundred educators (principals, vice principals, teachers) from secondary education schools belonging to the A' Directorate of Athens, specifically from the areas of Kolonaki, Metaxourgio, Sepolia, and Ilioupoli, participated in the research. Educators completed a questionnaire that was developed after studying relevant literature and research and in collaboration with the supervising professor. The questionnaire consisted of two parts. In the first part, educators were asked to answer questions regarding demographic information, and in the second part, they answered questions regarding their relationships with the principal and colleagues, as well as the impact of assigning multiple parallel tasks on their mental health and teaching effectiveness. The results showed that educators believe significantly in prioritizing tasks in order to cope with a school environment constantly bombarded by multiple parallel tasks. They also indicated that as multitasking increases in schools, professional satisfaction decreases, and creativity diminishes.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές