Show simple item record

Ανάλυση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού και η αντιμετώπιση τους από τους εκπαιδευτικούς

dc.contributor.advisorYannas, Prodromos
dc.contributor.authorΚούτρη, Παναγιώτα Σταματία
dc.date.accessioned2024-10-29T16:05:43Z
dc.date.available2024-10-29T16:05:43Z
dc.date.issued2024-10-03
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7915
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7747
dc.description.abstractΣτόχος της παρούσας εργασίας, είναι η συνολική αξιολόγηση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού, υπο το πρίσμα τόσο των ίδιων μαθητών -είτε πρόκειται για θύτες είτε για θύματα- όσο και των εκπαιδευτικών, με ιδιαίτερη έμφαση στις μεθόδους αντιμετώπισης και διαχείρισης που επιλέγουν. Στο πρώτο κεφάλαιο, διερευνάται η φύση, η ιστορική εξέλιξη του φαινομένου στην εκπαίδευση, οι κατηγορίες, τα αίτια και οι προκλήσεις του σχολικού εκφοβισμού, καθώς επίσης και μια σειρά προληπτικών πρακτικών και εκπαιδευτικών πολιτικών. Το δεύτερο κεφάλαιο αναλύει το ρόλο των εκπαιδευτικών στην πρόληψη και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού. Πιο συγκεκριμένα, η σημασία της εκπαιδευτικής επέμβασης και η αναγνώριση του σχολικού εκφοβισμού, έρχονται να συμπληρώσουν τις στρατηγικές παρέμβασης και πρόληψης, οι οποίες μόνο μέσα από την εκπαίδευση, την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τη συνεργασία με τους γονείς και την τοπική κοινότητα, μπορούν να επιτευχθούν. Στο τρίτο κεφάλαιο, εξετάζεται μια σειρά περιστατικών σχολικού εκφοβισμού, τα οποία έλαβαν χώρα στην Ελλάδα τα δυο τελευταία χρόνια. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται κατηγοριοποίηση των μορφών του bullying και ανάλυση της συμβολής των άρθρων στην κατανόηση του σχολικού εκφοβισμού. Το τελευταίο κεφάλαιο, παραθέτοντας τα βασικά συμπεράσματα, αναδεικνύει ότι η αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού απαιτεί μια συνεκτική και πολυδιάστατη προσέγγιση που ενσωματώνει την εκπαίδευση, την πρόληψη, την επιμόρφωση και τη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών, γονέων και της ευρύτερης κοινότητας.el
dc.format.extent78el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΣχολικός εκφοβισμόςel
dc.subjectΕκπαιδευτικοίel
dc.subjectΣτρατηγικές παρέμβασηςel
dc.subjectΠρογράμματα παρέμβασηςel
dc.subjectΠρόληψηel
dc.subjectΒίαel
dc.titleΑνάλυση περιστατικών σχολικού εκφοβισμού και η αντιμετώπιση τους από τους εκπαιδευτικούςel
dc.title.alternativeAnalysis of incidents of school bullying and their treatment by teachersel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeePsaromiligkos, Ioannis (Yannis)
dc.contributor.committeeΠιερράκος, Γεώργιος
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.description.abstracttranslatedThe aim of the present study is the overall evaluation of the phenomenon of bullying, from the point of view of both the students themselves -whether they are perpetrators or victims- and the teachers, with particular emphasis on the methods of coping and management they choose. In the first chapter, we explore the nature and the historical development of the phenomenon in education, the categories, causes and challenges of bullying, as well as a number of preventive practices and educational policies. The second chapter discusses the role of teachers in preventing and responding to bullying. More specifically, the importance of educational intervention and the recognition of bullying come to complement intervention and prevention strategies, which can only be achieved through education, teacher training and collaboration with parents and the local community. In the third chapter, a series of incidents of bullying that have taken place in Greece in the last two years are examined. More specifically, a categorisation of the forms of bullying is made and an analysis of the articles' contribution to the understanding of bullying is provided. The final chapter, by presenting the main conclusions, highlights that addressing bullying requires a coherent and multidimensional approach that integrates education, prevention, training and collaboration between teachers, parents and the wider community.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές