Show simple item record

Δημιουργία αυθεντικών περιβαλλόντων μάθησης και αξιολόγησης μέσω δραστηριοτήτων STEM στην Α'θμια και Β΄θμια Εκπαίδευση

dc.contributor.advisorKASIMATI, AIKATERINI
dc.contributor.authorΣκλαβενίτη, Μαρία
dc.date.accessioned2024-11-01T15:08:11Z
dc.date.available2024-11-01T15:08:11Z
dc.date.issued2024-07-01
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7952
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7784
dc.descriptionΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: Αυθεντική Μάθηση & Αξιολόγησηel
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί μέσω συνεντεύξεων η ύπαρξη αυθεντικών περιβαλλόντων μάθησης και αξιολόγησης μέσω δραστηριοτήτων STEM στην Α'θμια και Β΄θμια Εκπαίδευση, ο τρόπος που δημιουργήθηκαν, ενώ σε περίπτωση μη ύπαρξης ο τρόπος με τον οποίο θα δημιουργηθούν. Αντικείμενο της έρευνας είναι η πρόταση ενός οδηγού δημιουργίας τέτοιων περιβαλλόντων, βασιζόμενοι στην εμπειρία εκπαιδευτικών που ήδη τα έχουν χρησιμοποιήσει ή/και δημιουργήσει καθώς και να ανιχνευθούν τυχόν κενά, αστοχίες και παραλήψεις με σκοπό να βελτιωθούν. Για τον σκοπό της έρευνας προσεγγίστηκαν διδάσκοντες STEM από το πεδίο της Α’θμιας και Β’θμιας εκπαίδευσης για τη διεξαγωγή ποιοτικής έρευνας μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων. Οι συμμετέχοντες είναι κατά κύριο λόγο μέλη της Ελληνικής Εκπαιδευτικής Ένωσης STEM (E3STEM). Στις συνεντεύξεις, τέθηκαν ερωτήσεις για το πλαίσιο στο οποίο δημιουργούν περιβάλλοντα αυθεντικής μάθησης και αξιολόγησης και το πώς τελικά επιτυγχάνουν την αυθεντική μάθηση και αξιολόγηση στα περιβάλλοντα αυτά. Η επεξεργασία των δεδομένων έγινε με θεματική ανάλυση μέσω της ανάλυσης λόγου και της αποκωδικοποίησης των συνεντεύξεων. Τα αποτελέσματα που προέκυψαν δείχνουν πως η διδασκαλία μέσω STEM, στο σύνολό της δύναται να δημιουργήσει αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης και αξιολόγησης, όμως η επιτυχής αντιμετώπιση των εμποδίων της έλλειψης πόρων και της χρονοβόρας διαδικασίας προετοιμασίας είναι ζωτικής σημασίας για την ολοκληρωμένη εφαρμογή της. Η επαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η παροχή υλικών και εξοπλισμού, η ευελιξία στο αναλυτικό πρόγραμμα και η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών είναι κρίσιμα στοιχεία για την επιτυχία της ενσωμάτωσης του STEM στην εκπαίδευση.el
dc.format.extent217el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.publisherΕθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνώνel
dc.publisherΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.)el
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectSTEMel
dc.subjectΑυθεντική μάθησηel
dc.subjectΑυθεντική αξιολόγησηel
dc.titleΔημιουργία αυθεντικών περιβαλλόντων μάθησης και αξιολόγησης μέσω δραστηριοτήτων STEM στην Α'θμια και Β΄θμια Εκπαίδευσηel
dc.title.alternativeCreation of authentic learning and assessment environments via STEM activities in Primary and Secondary Educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΤζελέπη, Μαρία
dc.contributor.committeeSmyrnaiou, Zacharoula
dc.contributor.facultyΣχολή Μηχανικώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστώνel
dc.contributor.masterΨηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξηel
dc.description.abstracttranslatedThis study aims to investigate the existence of authentic learning and assessment environments through STEM activities in K-12 education, the way these environments were created and in case that they don’t exist, to suggest a possible example for their creation. The subject of this study is the suggestion of a guide on how to create such environments, drawing from the experience of educators who have already been using and crafting them, as well as exposing potential gaps or misinterpretations and omissions, in order to ameliorate them. For the purpose of the research, STEM teachers from the field of primary and secondary education were approached to conduct qualitative research through semi structured interviews. The participants are members of the Hellenic STEM Educational Association (E3STEM). In the interviews, questions were asked about the context in which they create authentic learning and assessment environments and how they ultimately achieve authentic learning and assessment in these environments. The data was processed with thematic interpretive analysis through discourse analysis and decoding of the interviews. The results obtained indicated that teaching trough STEM, can wholistically create authentic learning and assessment environments. However, it is crucial for its comprehensive implementation that obstacles such as the lack of resources as well as the time-consuming preparation process are successfully addressed. Adequate teacher training, the provision of materials and equipment, flexibility in the curriculum, and collaboration between teachers are critical to the success of integrating STEM into education.el


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές