dc.contributor.advisor | KASIMATI, AIKATERINI | |
dc.contributor.author | Σκλαβενίτη, Μαρία | |
dc.date.accessioned | 2024-11-01T15:08:11Z | |
dc.date.available | 2024-11-01T15:08:11Z | |
dc.date.issued | 2024-07-01 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7952 | |
dc.identifier.uri | http://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7784 | |
dc.description | ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ: Αυθεντική Μάθηση & Αξιολόγηση | el |
dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθεί μέσω συνεντεύξεων η ύπαρξη
αυθεντικών περιβαλλόντων μάθησης και αξιολόγησης μέσω δραστηριοτήτων STEM
στην Α'θμια και Β΄θμια Εκπαίδευση, ο τρόπος που δημιουργήθηκαν, ενώ σε περίπτωση
μη ύπαρξης ο τρόπος με τον οποίο θα δημιουργηθούν. Αντικείμενο της έρευνας είναι η
πρόταση ενός οδηγού δημιουργίας τέτοιων περιβαλλόντων, βασιζόμενοι στην εμπειρία
εκπαιδευτικών που ήδη τα έχουν χρησιμοποιήσει ή/και δημιουργήσει καθώς και να
ανιχνευθούν τυχόν κενά, αστοχίες και παραλήψεις με σκοπό να βελτιωθούν.
Για τον σκοπό της έρευνας προσεγγίστηκαν διδάσκοντες STEM από το πεδίο της
Α’θμιας και Β’θμιας εκπαίδευσης για τη διεξαγωγή ποιοτικής έρευνας μέσω
ημιδομημένων συνεντεύξεων. Οι συμμετέχοντες είναι κατά κύριο λόγο μέλη της
Ελληνικής Εκπαιδευτικής Ένωσης STEM (E3STEM). Στις συνεντεύξεις, τέθηκαν
ερωτήσεις για το πλαίσιο στο οποίο δημιουργούν περιβάλλοντα αυθεντικής μάθησης και
αξιολόγησης και το πώς τελικά επιτυγχάνουν την αυθεντική μάθηση και αξιολόγηση στα
περιβάλλοντα αυτά. Η επεξεργασία των δεδομένων έγινε με θεματική ανάλυση μέσω
της ανάλυσης λόγου και της αποκωδικοποίησης των συνεντεύξεων.
Τα αποτελέσματα που προέκυψαν δείχνουν πως η διδασκαλία μέσω STEM, στο
σύνολό της δύναται
να δημιουργήσει αυθεντικά περιβάλλοντα μάθησης και
αξιολόγησης, όμως η επιτυχής αντιμετώπιση των εμποδίων της έλλειψης πόρων και της
χρονοβόρας διαδικασίας προετοιμασίας είναι ζωτικής σημασίας για την ολοκληρωμένη
εφαρμογή της. Η επαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η παροχή υλικών και
εξοπλισμού, η ευελιξία στο αναλυτικό πρόγραμμα και η συνεργασία μεταξύ
εκπαιδευτικών είναι κρίσιμα στοιχεία για την επιτυχία της ενσωμάτωσης του STEM στην
εκπαίδευση. | el |
dc.format.extent | 217 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.publisher | Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών | el |
dc.publisher | Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el | * |
dc.subject | STEM | el |
dc.subject | Αυθεντική μάθηση | el |
dc.subject | Αυθεντική αξιολόγηση | el |
dc.title | Δημιουργία αυθεντικών περιβαλλόντων μάθησης και αξιολόγησης μέσω δραστηριοτήτων STEM στην Α'θμια και Β΄θμια Εκπαίδευση | el |
dc.title.alternative | Creation of authentic learning and assessment environments via STEM activities in Primary and Secondary Education | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Τζελέπη, Μαρία | |
dc.contributor.committee | Smyrnaiou, Zacharoula | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Μηχανικών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών | el |
dc.contributor.master | Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Εκπαιδευτική Πράξη | el |
dc.description.abstracttranslated | This study aims to investigate the existence of authentic learning and assessment
environments through STEM activities in K-12 education, the way these environments
were created and in case that they don’t exist, to suggest a possible example for their
creation. The subject of this study is the suggestion of a guide on how to create such
environments, drawing from the experience of educators who have already been using
and crafting them, as well as exposing potential gaps or misinterpretations and
omissions, in order to ameliorate them.
For the purpose of the research, STEM teachers from the field of primary and
secondary education were approached to conduct qualitative research through semi
structured interviews. The participants are members of the Hellenic STEM Educational
Association (E3STEM). In the interviews, questions were asked about the context in
which they create authentic learning and assessment environments and how they
ultimately achieve authentic learning and assessment in these environments. The data
was processed with thematic interpretive analysis through discourse analysis and
decoding of the interviews.
The results obtained indicated that teaching trough STEM, can wholistically create
authentic learning and assessment environments. However, it is crucial for its
comprehensive implementation that obstacles such as the lack of resources as well as
the time-consuming preparation process are successfully addressed. Adequate teacher
training, the provision of materials and equipment, flexibility in the curriculum, and
collaboration between teachers are critical to the success of integrating STEM into
education. | el |