Πρωτόκολλα δρομολόγησης και εφαρμογές αδόμητων δικτύων μη επανδρωμένων ιπτάμενων οχημάτων (FANETs)
Routing protocols and applications for Flying Ad-hoc NETworks (FANETs)
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Μπαζίνη, Δέσποινα
Ημερομηνία
2021-07-12Επιβλέπων
Mamalis, BasilisΛέξεις-κλειδιά
UAV ; FANET ; Αδόμητα δίκτυα ; Μοντέλα κινητικότητας ; Μη επανδρωμένα ιπτάμενα οχήματαΠερίληψη
Αντικείμενο της διπλωματικής θα αποτελέσει η επισταμένη διερεύνηση, μελέτη και κριτική αξιολόγηση των πρωτοκόλλων επικοινωνίας-δρομολόγησης και των εφαρμογών των αδόμητων δικτύων μη επανδρωμένων ιπτάμενων οχημάτων (FANETs). Αρχικά θα καταγραφούν-ταξινομηθούν τα βασικά χαρακτηριστικά των μη επανδρωμένων ιπτάμενων οχημάτων-αεροσκαφών (UAVs/Drones) και θα αναγνωριστούν τα βασικά ζητήματα επικοινωνίας μεταξύ τους στα πλαίσια μιας εφαρμογής. Στη συνέχεια θα αναλυθούν οι σημαντικότερες εφαρμογές - σενάρια χρήσης τους, τόσο μεμονωμένα όσο και σε σχηματισμό αδόμητου δικτύου (FANET). Ειδικότερα, όσον αφορά το σχηματισμό αντίστοιχων αδόμητων δικτύων, θα μελετηθούν και κατηγοριοποιηθούν-ταξινομηθούν κατάλληλα τα υπάρχοντα πρωτόκολλα δρομολόγησης (με ή χωρίς ομαδοποίηση) και συγκέντρωσης δεδομένων. Θα παρουσιαστούν-συζητηθούν επίσης τα βασικότερα μοντέλα κίνησης (mobility models) τέτοιου είδους οχημάτων και άλλα απαιτούμενα χαρακτηριστικά σχετικά με τις δυνατότητες προσομοίωσης και πειραματικής μελέτης της συμπεριφοράς τους.
Περίληψη
The object of the dissertation will be the diligent investigation, study and critical evaluation of the communication-routing protocols and the applications of the ad-hoc flying networks of unmanned aerial vehicles (FANETs). Initially, the basic characteristics of unmanned aerial vehicles (UAVs / Drones) will be recorded-classified and the basic communication issues between them within an application will be identified. Then the most important applications will be analyzed - scenarios of their use both individually and in the formation of an ad-hoc network (FANET). In particular, regarding the formation of respective ad-hoc networks, the existing routing protocols (with or without clustering) and data collection will be studied and categorized-appropriate. The basic mobility models of such vehicles and other required features related to the possibilities of simulation and experimental study of their behavior will also be presented-discussed.