Εμφάνιση απλής εγγραφής

Παρακίνηση και όραμα, πραγματικότητα και προβλήματα κατά την εκκίνηση της θητείας διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

dc.contributor.advisorΠιερράκος, Γεώργιος
dc.contributor.authorΠαπαδημητρίου, Μαρία
dc.date.accessioned2024-11-18T10:50:14Z
dc.date.available2024-11-18T10:50:14Z
dc.date.issued2024-10-02
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8043
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7875
dc.description.abstractΗ σχολική μονάδα είναι ένα κοινωνικό σύστημα που περιλαμβάνει διευθυντές, εκπαιδευτικούς, μαθητές και γονείς, οι οποίοι συνεργάζονται για την επίτευξη κοινών στόχων (Πασιαρδής, 2004). Σε διεθνές επίπεδο, οι διευθυντές εκπαιδευτικών μονάδων είναι υπεύθυνοι για τη διοίκηση, τον συντονισμό και την οργάνωση της σχολικής μονάδας, επιδιώκοντας υψηλή αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα (Huber, 2010). Επομένως, ο διευθυντής αναλαμβάνει ένα έργο μεγάλης ευθύνης και σημασίας, για να εξασφαλίσει την ομαλή και εύρυθμη λειτουργία του σχολείου που ηγείται. Η παρούσα μελέτη επικεντρώνεται στα κίνητρα που οδηγούν τους εκπαιδευτικούς να επιλέξουν διευθυντική θέση, επιχειρεί να διερευνήσει τους λόγους που τους παρακίνησαν στην απόφαση αυτή, να καταγράψει το όραμα και τους στόχους τους για τη σχολική μονάδα που διοικούν, να αναλύσει τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετώπισαν κατά την έναρξη της θητείας τους, καθώς και πώς αυτά επηρεάζουν την απόφασή τους να διεκδικήσουν ξανά τη θέση του διευθυντή. Η επιλογή του θέματος αυτής της εργασίας, προέκυψε από τις ανησυχίες και τον προβληματισμό που εκφράζουν πολλοί νέοι διευθυντές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, που για πρώτη φορά αναλαμβάνουν τη διοίκηση σχολείου, καθώς έρχονται αντιμέτωποι με την απαιτητική πραγματικότητα της νέας τους θέσης. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μέσω ημιδομημένων συνεντεύξεων σε δείγμα 15 διευθυντών, που για πρώτη φορά ανέλαβαν διευθυντική θέση σε σχολεία του Νομού Αττικής. Τα ευρήματα έδειξαν ότι κύρια κίνητρα για την επιλογή της θέσης, είναι η επιθυμία για απομάκρυνση από την καθημερινή διδακτική πράξη, η διάθεση για προσφορά στην εκπαίδευση, η επιθυμία για άσκηση διοίκησης, η υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων, η επιδίωξη για παραμονή στην ίδια σχολική μονάδα και η αξιοποίηση των σπουδών τους. Το οικονομικό κίνητρο παραμένει σημαντικό, αλλά δεν αποτελεί τον κυριότερο λόγο επιλογής της θέσης. Η μείωση του ωραρίου είναι λιγότερο σημαντική, ενώ το κύρος της θέσης δεν αποτελεί κίνητρο. Οι διευθυντές ανέφεραν ότι το όραμά τους περιλαμβάνει την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης και τη δημιουργία ενός καλύτερου σχολείου για μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς, δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στη βελτίωση της κτιριακής υποδομής των σχολικών μονάδων. Ωστόσο, η σχολική πραγματικότητα περιλαμβάνει προβλήματα όπως η υπερβολική γραφειοκρατία, που μειώνει τον παιδαγωγικό τους ρόλο λόγω έλλειψης χρόνου. Επιπλέον, οι νέοι διευθυντές αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα στις κτιριακές εγκαταστάσεις της σχολικής μονάδας, ελλείψεις σε τεχνολογικό εξοπλισμό, και περιορισμένους οικονομικούς πόρους. Η έλλειψη προηγούμενης επιμόρφωσης και εμπειρίας δυσχεραίνει την προσαρμογή τους στα νέα καθήκοντα. Πολύτιμη θεωρείται η βοήθεια από παλιούς διευθυντές, οι οποίοι παρέχουν ενημέρωση και καθοδήγηση. Η ανάγκη για επιμορφώσεις και σεμινάρια στη διοίκηση σχολικών μονάδων, καθώς και η θεσμοθέτηση γραμματειακής υποστήριξης, κρίνονται αναγκαίες. Παρά τις δυσκολίες, η πλειοψηφία των διευθυντών δεν μετανιώνει για την επιλογή της ηγετικής θέσης και εκφράζει γενική ικανοποίηση από την μέχρι τώρα εμπειρία τους, δείχνοντας προθυμία να συνεχίσουν να προσφέρουν από τη θέση του διευθυντή. Ωστόσο, υπήρξαν και μερικοί διευθυντές, που δήλωσαν ότι δεν θα επιλέξουν ξανά διευθυντική θέση λόγω των καθημερινών πιέσεων και προβλημάτων. Τα αποτελέσματα της μελέτης αναμένεται να αποτελέσουν το έναυσμα για αναστοχασμό και περαιτέρω έρευνα, με στόχο την καλύτερη κατανόηση των κινήτρων των εκπαιδευτικών για την επιλογή θέσης διευθυντή, καθώς και των δυσκολιών και των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και επηρεάζουν τη μελλοντική τους διάθεση για την ανάληψη ηγετικής θέσης. Αυτή η κατανόηση θα συμβάλει στη βελτίωση της επαγγελματικής πορείας των διευθυντών, με μακροπρόθεσμο αντίκτυπο γενικότερα στο εκπαιδευτικό σύστημα.el
dc.format.extent184el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠαρακίνησηel
dc.subjectΚίνητραel
dc.subjectΌραμαel
dc.subjectΔιευθυντές σχολικών μονάδωνel
dc.subjectΕκπαιδευτική ηγεσίαel
dc.subjectΔιοίκηση εκπαιδευτικών μονάδωνel
dc.titleΠαρακίνηση και όραμα, πραγματικότητα και προβλήματα κατά την εκκίνηση της θητείας διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσηςel
dc.title.alternativeMotivation and vision, reality and problems at the start of the term of office of directors of Primary Educationel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeSpyridakos, Athanasios
dc.contributor.committeePsaromiligkos, Ioannis (Yannis)
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδωνel
dc.description.abstracttranslatedThe school unit is a social system that includes principals, teachers, students, and parents, who collaborate to achieve common goals (Pasiardis, 2004). Internationally, school principals are responsible for the administration, coordination and organization of the school, seeking high efficiency and effectiveness (Huber, 2010). Therefore, the principal undertakes a task of great responsibility and importance, to ensure the smooth and orderly operation of the school he/she leads. This study focuses on the motivations that lead teachers to choose a managerial position, it attempts to investigate the reasons that motivated them in this decision, to record their vision and goals for the school unit they manage and to analyze the difficulties and problems that faced at the start of their tenure, and how these affect their decision to run for the directorship again. The choice of the subject of this paper arose from the concerns and reflections expressed by many new Primary Education directors, who for the first time take over the management of a school, as they are faced with the demanding reality of their new position. The research was conducted through semi-structured interviews with a sample of 15 principals, who for the first time assumed a managerial position in schools in the Prefecture of Attica. The findings showed that the main motives for choosing the position are the desire to move away from the daily teaching practice, the willingness to offer education, the exercise of management, the implementation of innovative programs, the desire to stay in the same school unit and the utilization of their studies. The financial incentive remains important, but it is not the main reason for choosing the position. Reduced hours are less important, while the prestige of the position is not an incentive. The principals reported that their vision includes providing quality education and creating a better school for students, teachers, and parents, with particular emphasis on improving the infrastructure of school units. However, school reality includes problems such as excessive bureaucracy, which reduces their pedagogical role due to lack of time. In addition, the new principals face many problems in the building facilities of the school unit, shortages in technological equipment, and limited financial resources. The lack of previous training and experience makes it difficult for them to adapt to the new tasks. Help from former managers, who provide information and guidance, is valued. The need for training and seminars in the administration of school units, as well as the institutionalization of secretarial support, are deemed necessary. Despite the difficulties, the majority of managers do not regret their choice of leadership position and express overall satisfaction with their experience so far, showing a willingness to continue to contribute as a manager. However, there were also some managers, who stated that they would not choose a managerial position again because of the daily pressures and problems. The results of the study are expected to be the trigger for reflection and further research, with the aim of better understanding the motivations of teachers for choosing the position of principal, as well as the difficulties and problems they face in the exercise of their duties and affect their future disposition to assume a leadership position. This understanding will help improve the career path of principals, with a long-term impact on the education system in general.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές