Πληροφοριακό σύστημα προγνωστικής συντήρησης για στόλους οχημάτων μεταφορών
Predictive maintenance information system for transport vehicle fleets
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Κόρδας, Φραγκίσκος
Ημερομηνία
2024-11Επιβλέπων
Drosos, ChristosΛέξεις-κλειδιά
Πληροφοριακά συστήματα ; IoT ; Διαδίκτυο πραγμάτων ; Predictive maintenance ; Προγνωστική συντήρηση ; LogisticsΠερίληψη
Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιάσει την χρήση εξελιγμένων συστημάτων αυτοματισμού και πληροφοριακών συστημάτων, καθώς και το πλαίσιο λειτουργίας εφαρμογών του IoT για την προγνωστική συντήρηση και διάγνωση σφαλμάτων σε οχήματα μεταφορών. Τα οχήματα οδικής μεταφοράς φορτίων βρίσκονται συνεχώς σε δρομολόγια για την εξυπηρέτηση πελατών, με τις περισσότερες φορές να φεύγουν εκτός της έδρας τους αλλά και εκτός της χώρας που εργάζονται για την ολοκλήρωση παραγγελιών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι εταιρείες να δυσκολεύονται στον προγραμματισμό τακτικών ελέγχων από εξειδικευμένους μηχανικούς, και πολλές φορές να αναγκάζονται να αντιμετωπίζουν μηχανικά προβλήματα σε μακρινές περιοχές. Γεγονός που προκαλεί καθυστερήσεις στις παραγγελίες, αυξημένα κόστη λόγω χρήσης εξωτερικών συνεργείων και επισκευής ολοκληρωτικά κατεστραμμένων μηχανικών μερών. Στην παρούσα εργασία, αρχικά θα εξηγηθούν με ανάλυση οι τεχνολογίες που θα χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη ενός μοντέλου πληροφοριακού συστήματος, το οποίο θα εκτελεί αυτόνομα διαγνωστικούς ελέγχους σε κάθε όχημα, προειδοποιώντας για τυχόν προγνωστικές βλάβες που μπορεί να συμβούν. Στην συνέχεια, θα γίνει ανάλυση του μοντέλου σχεδιασμού του πληροφοριακού συστήματος και ο τρόπος λειτουργίας του. Ακόμη, θα δοθούν παραδείγματα χρήσης σε ρεαλιστικά σενάρια. Τέλος, θα γίνει αξιολόγηση του παρόντος μοντέλου πληροφοριακού συστήματος ως προς την ευχρηστία και την αξιοπιστία του, καθώς και τις προοπτικές εξέλιξής του.
Περίληψη
The aim of the thesis is to present the use of advanced automation and information systems, as well as the operational framework of IoT applications for predictive maintenance and fault diagnosis in transport vehicles. Road freight vehicles are constantly on the road to serve customers, most of the time leaving from outside their home country and also outside the country where they work to complete orders. As a result, companies find it difficult to schedule regular inspections by qualified engineers, and often have to deal with mechanical problems in distant locations. This causes delays in orders, increased costs due to the use of external workshops and repair of completely damaged mechanical parts. In this paper, we will first analyze the technologies that will be used to develop a model of an information system that will automatically perform diagnostic checks on each vehicle, warning of any predictive failures that may occur. Next, an analysis of the information system design model and its operations.
Furthermore, examples of use in realistic scenarios will be given. Finally, the present information system model will be evaluated in terms of its usability and reliability, as well as its prospects for further development.