Συστήματα διαχείρισης ποιότητας & λιμάνια
Quality management systems & ports
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Γερμενής, Δημήτριος
Ημερομηνία
2024-11-03Επιβλέπων
Giantsi, TheodoraΛέξεις-κλειδιά
ISO ; Συστήματα ποιότητας ; Φορείς πιστοποίησης ; Πράσινη ανάπτυξηΠερίληψη
Είναι πλέον σαφές ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις επηρεάζουν τους φορείς και τις επιχειρήσεις, αυτό συμβαίνει και στα συστήματα διαχείρισης ποιότητας. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται το θεωρητικό υπόβαθρο της ολικής ποιότητας ανά τα χρόνια καθώς και η εξέλιξή της. Αναγράφεται ακόμη, ο σκοπός των συστημάτων ποιότητας αφού περιλαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα διαδικασιών και προτύπων που έχουν δημιουργηθεί για να διασφαλίζουν ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των πελατών. Έτσι, γίνεται αντιληπτή η αναχρονιστική αξία των συστημάτων καθώς και οι λόγοι που εξελίχθηκαν ως έχουν.
Παράλληλα, καταγράφονται τα σημαντικότερα πρότυπα ποιότητας που έχουμε στη λιμενική & ναυτιλιακή βιομηχανία. Επισημαίνονται οι σημαντικότεροι λόγοι που ένα λιμάνι χρειάζεται να τους συμπεριλάβει στις διαδικασίες λειτουργίας του, με τους
σημαντικότερους να είναι η θέσπιση των κανονισμών, η βελτίωση της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας, η διαχείριση των κινδύνων και η ικανοποίηση των πελατών, η περιβαλλοντική βιωσιμότητα και η κουλτούρα οργάνωσης. Επιπροσθέτως, αναγράφονται οι φορείς πιστοποίησης ποιότητας και τα διεθνή πρότυπα και οργανισμοί. Αναφέρονται οι διαδικασίες με τις οποίες μια επιχείρηση δύναται να αποκτήσει πιστοποίηση ποιότητας, καθώς και οι τρόποι έκδοσής της. Παρουσιάζονται οι διεθνείς, αλλά και οι κρατικοί φορείς πιστοποίησης. Εν συνεχεία, γίνεται σαφές το πως εφαρμόζονται τα συστήματα ποιότητας στους λιμένες. Αυτό γίνεται παραθέτοντας τα πλεονεκτήματα και τις προκλήσεις αλλά και τα οφέλη μέσα από την εφαρμογή τους, αφού υπάρχει υψηλότερη ικανοποίηση του πελάτη και αυξημένη αποδοτικότητα, μέσω της συνεχούς παρακολούθησης και βελτίωσης των διαδικασιών. Ορισμένα πλεονεκτήματα που δημιουργούνται είναι οι στρατηγικές εφαρμογές, η πράσινη ανάπτυξη, ενώ καθορίζονται οι βιώσιμοι στόχοι και οι σκοποί. Καταλήγοντας, γίνεται καταγραφή των συμπερασμάτων και των μελλοντικών προσδοκιών μέσω των συστημάτων διαχείρισης ποιότητας.
Περίληψη
It is known that technological developments affect institutions and businesses, and this is also the case for quality management systems. This diploma thesis presents the theoretical background of total quality over the years as well as its evolution. It also
states the purpose of quality systems since they include a wide range of processes and standards that have been created to ensure that products and services meet customer expectations. Thus, the anachronistic value of the systems and the reasons why they have evolved as they have. At the same time, the most important quality standards that we have in the port & shipping industry are listed, while the most important reasons why a port needs to include them in their operating procedures are highlighted, with the most important ones being the establishment of regulations, improving efficiency and effectiveness, risk management and customer satisfaction, environmental sustainability and organizational culture. In addition, the quality certification bodies and international standards and organizations are listed. The procedures by which a company can obtain ISO certification are indicated, together with the procedures and ways of obtaining it. The international and national certification bodies are presented. It then makes clear how quality systems are implemented in ports. This is done by listing the advantages and challenges as well as the benefits through their implementation, since there is higher customer satisfaction and increased efficiency. This is achieved through continuous monitoring and improvement of processes. The key infrastructures created are the strategic applications, since green growth is also achieved and sustainable goals and objectives are defined. Finally, conclusions and future expectations are recorded through quality management systems.