Στρατηγικές αύξησης άμεσων κρατήσεων από τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
Strategies to increase direct reservations in hotel businesses

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Λιοδάκης, Μάρκος
Ημερομηνία
2024-12-19Επιβλέπων
Trihas, NikolaosΛέξεις-κλειδιά
Ξενοδοχεία ; Κρήτη ; Μεσάζοντες ; Άμεσες κρατήσεις ; Κανάλια διανομήςΠερίληψη
Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζονται οι στρατηγικές που μπορούν να εφαρμόσουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις για την αύξηση των άμεσων κρατήσεων τους. Πιο συγκεκριμένα, σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο τα ξενοδοχεία διαχειρίζονται τα κανάλια διανομής τους και των στρατηγικών που εφαρμόζουν για την αύξηση των άμεσων κρατήσεών τους. Ως μελέτη περίπτωσης εξετάζονται τα ξενοδοχεία της Κρήτης.
Αρχικά, στο θεωρητικό κομμάτι γίνεται ανάλυση των όρων της διανομής και των καναλιών διανομής και πως αυτά έχουν εξελιχθεί μέσα στο χρόνο. Κατόπιν γίνεται εκτενής αναφορά στα κανάλια διανομής στον τομέα του τουρισμού. Τέλος, το θεωρητικό κομμάτι ολοκληρώνεται με μια ανάλυση των άμεσων κρατήσεων στα ξενοδοχεία και την επίδραση που έχουν σε αυτά. Η διπλωματική εργασία συνεχίζεται με την πρωτογενή έρευνα η οποία βασίζεται στην ποιοτική μέθοδο με τη χρήση σε βάθος ημιδομημένων συνεντεύξεων από επαγγελματίες του χώρου, οι οποίοι δραστηριοποιούνται σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της Κρήτης. Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων, προκύπτουν χρήσιμα συμπεράσματα για τη λειτουργία των ξενοδοχείων και το πώς αυτές οι συγκεκριμένες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις διαχειρίζονται τις κρατήσεις τους. Με τη βοήθεια της έρευνας, είμαστε σε θέση να έχουμε μια γενικότερη εικόνα για το σύνολο των καταλυμάτων του νησιού. Έτσι, καταλήγουμε στις προτάσεις για τα ξενοδοχεία. Οι προτάσεις αυτές κινούνται στα πλαίσια της ανάπτυξης εύχρηστων ιστοσελίδων που διευκολύνουν την άμεση κράτηση και τη συνεργασία με τουριστικούς μεσάζοντες υπό ευνοϊκές προϋποθέσεις, προκειμένου να επιτευχθούν καλύτερες συνθήκες για τα ξενοδοχεία.