Προσδιορισμός μοντέλου πρόβλεψης οδικών ατυχημάτων σε συμβατικούς ισόπεδους κόμβους οδών δύο λωρίδων κυκλοφορίας
Estimating accidents in interchanges of two-lane roads
Διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Λυκογιάννης, Δημήτριος
Ημερομηνία
2025-01-15Επιβλέπων
Μηλιώτη, ΧριστίναΛέξεις-κλειδιά
Ισόπεδοι κόμβοι ; Δύο λωρίδες κυκλοφορίας ; Μοντέλα πρόβλεψης ; Τροχαία ατυχήματα ; Οδική ασφάλεια ; FM 19 ; Πρόβλεψη ατυχημάτων ; Level junctions ; Two lanes ; Traffic accident prediction model ; Road safetyΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία, με τίτλο «Προσδιορισμός μοντέλου πρόβλεψης οδικών ατυχημάτων σε συμβατικούς ισόπεδους κόμβους οδών δύο λωρίδων κυκλοφορίας», αφορά στη διερεύνηση της αξιοπιστίας μιας σχετικά νέας μεθοδολογίας, του λογισμικού FM19, η οποία βαθμολογεί τους οδικούς άξονες σχετικά με το παρεχόμενο επίπεδο οδικής ασφάλειας. Χρησιμοποιώντας στατιστικά εργαλεία, θα συσχετιστούν οι βαθμολογίες της μεθοδολογίας αυτής σε ισόπεδους κόμβους δύο λωρίδων κυκλοφορίας χωρίς φωτεινή σηματοδότηση, με τα πραγματικά καταγεγραμμένα ατυχήματα. Έτσι, θα προκύπτουν χρήσιμα συμπεράσματα για την ακρίβεια της μεθοδολογίας στην πρόβλεψη ατυχημάτων, για την κατάταξη των κόμβων ανάλογα με το υψηλό ή όχι επίπεδο οδικής ασφάλειας που αυτοί παρέχουν, αλλά και επιπλέον συμπεράσματα για τις παραμέτρους που συμβάλουν στην πρόκληση τροχαίων καθώς και στις παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν για την αποτροπή τους. Συνολικά, η παρούσα διπλωματική εργασία συνεισφέρει σε μια ολοκληρωμένη κατανόηση των κινδύνων των τροχαίων ατυχημάτων που σχετίζονται με τα γεωμετρικά στοιχεία των ισόπεδων κόμβων δύο λωρίδων κυκλοφορίας, χωρίς φωτεινούς σηματοδότες, προσφέροντας δεδομένα που μπορούν να εμπλουτίσουν τις επιθεωρήσεις οδικής ασφάλειας για γενικότερη διασφάλιση της προστασίας οδηγών και πεζών.
Περίληψη
This thesis, entitled "Estimating Accidents in Interchanges of Two-lane Roads", concerns the investigation of the reliability of a relatively new methodology, the FM19 software, which rates road axes according to the level of road safety provided. Using statistical tools, we will correlate the scores of this methodology at two lane intersections without traffic lights, with the actual recorded accidents. Thus, useful conclusions will be drawn for the accuracy of the methodology in predicting accidents, for the classification of junctions according to the high or not level of road safety they provide. Also, conclusions regarding the factors that cause road accidents in interchanges of two lane roads as well as the interventions that can be made to prevent them, will be drawn. Overall, this thesis contributes to a comprehensive understanding of the traffic accident risks associated with the geometrical elements of two lane intersections, without traffic lights, offering data that can enrich road safety inspections for more general assurance of protection of drivers and pedestrians.